Karacasu'da Ögrenciler Kendi Oyunlarini Tasarladi

Aydin’in Karacasu ilçesinde ögrenciler, ‘Kendi Oyunumu Tasarliyorum’ isimli eTwinning projesi ile atik materyallerden elde ettikleri oyuncaklarla geçmisin geleneksel çocuk oyunlarini gelecegin çocuk oyunlarina dönüstürerek yeni tasarladiklari onlarca çocuk oyununu hem oynadi hem tanitti.

Karacasu'da Ögrenciler Kendi Oyunlarini Tasarladi


Karacasu Atatürk Ilkokulu 2-A Sinifi tarafindan Karacasu Kent Meydani’nda düzenlenen etkinlige Karacasu Kaymakami Hatice Gamze Yilmaz, Belediye Baskani Mehmet Erikmen, Ilçe Milli Egitim Müdürü Askin Günes, ADÜ Karacasu Memnune Inci MYO Müdür Vekili Mehmet Tasdelen, okul müdürleri ve ilçe protokol üyeleri ile ilçedeki okullarda egitim gören yüzlerce ögrenci katildi.

Ögrencilerin tasarladigi oyunlari ögrencilerle birlikte oynayan protokol üyeleri bir günlügüne de olsa çocukluklarini yasayarak duygulandi.

Maliyeti yüksek oyunlar sifir maliyetle yeniden tasarlandi

Karacasu Atatürk Ilkokulu 2-A Sinifi Ögretmeni, eTwinning Proje Koordinatörü Sevil Tasdelen’in öncülügünde gerçeklestirilen etkinlikte ögrenciler, ‘Kendi Oyunumu Tasarliyorum’ isimli eTwinning projesi ile atik materyallerden elde ettikleri oyuncaklarla geçmisin geleneksel çocuk oyunlarini gelecegin çocuk oyunlarina dönüstürerek yeni tasarladiklari onlarca çocuk oyununu hem oynadi hem tanitti.

Proje ve resim sergisinin açilis kurdelesinin kesilmesinin ardindan etkinlik ve proje hakkinda bilgi veren 2-A Sinifi Ögretmeni, eTwinning Proje Koordinatörü Sevil Tasdelen, Aydin’da 8 okulla birlikte proje ortagi olduklarini ifade ederek, “eTwinning, Avrupa’daki okullar için olusturulmus bir topluluktur. eTwinning, iletisim kurmak, isbirligi yapmak, projeler gelistirmek, paylasmak; kisacasi Avrupa’daki en heyecan verici ögrenme toplulugunu hissetmek ve bu toplulugun bir parçasi olmak için, Avrupa ülkelerindeki katilimci okullardan birinde çalisan personele yönelik bir platform sunmaktadir. Bu baglamda biz de “Kendi Oyunumu Tasarliyorum” projesine katildik. Akil ve zeka oyunlari arasinda yer alan; Kelime Avi, Mangala, Reversi ve Bardak oyunlari tasarladik. Akil Zekâ Oyunlari; zihni açan, akli çalistiran, ögrenmeyi kolaylastiran, çabuk ögrenmeyi saglayan bir egitim metodudur. Bu metot yillardir ileri dünya ülkelerinde bir ögreti metot ‘u olarak okullarda her seviye de ögretilmektedir. ‘Eglenirken ögrenme’ ilkesine dayanan zeka oyunlari, zihni açip ögrenmeyi kolaylastirdigi için çocuklarin zeka gelisimine ve akademik basarilarina katki saglar. Çocuklar eglenirken ögrenir, zekalari gelisir. Her türlü teknolojik araç, gereç ve programi kesfederek hayatimiza ve egitimimize entegre etmeyi hedefledik. Maliyeti yüksek olan akil ve zeka oyunlarini ögrencilerimiz kendi imkanlariyla, atik materyallerle, sifir maliyetle yeniden tasarladilar” dedi.



Projeye katilan ve sergiyi gezerek oyunlara eslik eden ögrenciler de konusmalarinda oyun oynamanin çok zevkli oldugunu ve yeni oyunlar ögrendikleri için çok mutlu olduklarini dile getirdiler. Kaymakam Yilmaz basta olmak üzere Baskan Erikmen ve diger protokol üyeleri çocuklarin oyunlarina katilarak bir günlügüne de olsa çocukluklarini yasamanin zevkine vardi.
Kaynak: İHA