Rabia Selamı'nın Logosu Belgesele Konu Oldu
"Özgürlüğün yeni sembolü" olarak Mısır'da darbe karşıtı gösterilerin yapıldığı Rabiatul Adeviyye Meydanı'nda ortaya çıkan Rabia Selamı'nın logosu, belgesele konu oldu.
El Cezire kanalında yayınlanan, yapımcılığını Mehmet AbdulGaffar ve Salahattin Ebozeit'in üstlendiği belgeselde görüşlerine yer verilen Anadolu Ajansı İstanbul Haber Editörü Hüseyin Altınalan, "Rabia işaretinin gerçekten çok başarılı olduğunu düşünüyorum. Özellikle dünyanın önde gelen futbol kulüplerinin arasındaki maçlarda bile bu işaretler yapılmakta" dedi.
Altınalan bazı medya kurumlarının olmayan bir takım haberleri ürettiğine dikkati çekerek, "Bizim tek işimiz haber yapmak. Olmayan bir işi üretmek gibi bir durum söz konusu değil" ifadelerini kullandı.
- Eren: "Filistin bizim bütün acılarımızın özeti gibi"
Logonun tasarımcılarından Saliha Eren de insanların algılarının semboller üzerine kurulu olduğunu vurgulayarak, "Nasıl ki 'Hanzala' denilince herkesin aklına Filistin ve Filistin'in makus talihi geliyorsa, benzeri bir eksikliği Suriye, Libya, Arakan, Bangladeş ve bütün İslam coğrafyası için yaşadık" dedi.
Rabia işaretinin logosundaki sarı ve siyah renklerin çıkışına ilişkin bilgi veren Eren, sarı renkle ilgili şöyle konuştu:
''Benim yıllar öncesinde gördüğüm bir Kubbet-üs Sahra fotoğrafı vardı. Altın kubbeye muhtemelen sabah ışığı vuruyor. Müthiş bir yansıma. Etrafta Mescid-i Aksa kokusu. Bizim hasretimiz. Muhteşem gelmişti bana. Şu çağrışım yapılıyordu. Filistin bizim bütün acılarımızın özeti gibi. Kuşatılmışlığımızın, uygulanan çifte standartların."
Mısır'dan gelen fotoğraflarda, meydanda kalabalığın içinde dua eden siyah giyimli bir kadının fotoğrafının dikkatini çektiğini belirten Saliha Eren, bu fotoğrafın kendisine Kabe'yi ve Kabe'nin onurlu, zarif ve asil duruşunu hatırlattığını aktararak, "Sarı ve siyah, iki kıblenin bir araya gelişi. Tıpkı acıların ve direnişinki gibi" ifadelerini kullandı.
Belgeselde konuşan logonun tasarımcılarından Cihad Döleş ise ''Rabia logosu ümmetleri birleştirici, hareketlendirici yeni ufuklara yelken açtıracak enerjidir, bir dinamizimdir. Ufak çaplı bir sembolden ibaret değildir'' diye konuştu.
Kaynak: AA
Altınalan bazı medya kurumlarının olmayan bir takım haberleri ürettiğine dikkati çekerek, "Bizim tek işimiz haber yapmak. Olmayan bir işi üretmek gibi bir durum söz konusu değil" ifadelerini kullandı.
- Eren: "Filistin bizim bütün acılarımızın özeti gibi"
Logonun tasarımcılarından Saliha Eren de insanların algılarının semboller üzerine kurulu olduğunu vurgulayarak, "Nasıl ki 'Hanzala' denilince herkesin aklına Filistin ve Filistin'in makus talihi geliyorsa, benzeri bir eksikliği Suriye, Libya, Arakan, Bangladeş ve bütün İslam coğrafyası için yaşadık" dedi.
Rabia işaretinin logosundaki sarı ve siyah renklerin çıkışına ilişkin bilgi veren Eren, sarı renkle ilgili şöyle konuştu:
''Benim yıllar öncesinde gördüğüm bir Kubbet-üs Sahra fotoğrafı vardı. Altın kubbeye muhtemelen sabah ışığı vuruyor. Müthiş bir yansıma. Etrafta Mescid-i Aksa kokusu. Bizim hasretimiz. Muhteşem gelmişti bana. Şu çağrışım yapılıyordu. Filistin bizim bütün acılarımızın özeti gibi. Kuşatılmışlığımızın, uygulanan çifte standartların."
Mısır'dan gelen fotoğraflarda, meydanda kalabalığın içinde dua eden siyah giyimli bir kadının fotoğrafının dikkatini çektiğini belirten Saliha Eren, bu fotoğrafın kendisine Kabe'yi ve Kabe'nin onurlu, zarif ve asil duruşunu hatırlattığını aktararak, "Sarı ve siyah, iki kıblenin bir araya gelişi. Tıpkı acıların ve direnişinki gibi" ifadelerini kullandı.
Belgeselde konuşan logonun tasarımcılarından Cihad Döleş ise ''Rabia logosu ümmetleri birleştirici, hareketlendirici yeni ufuklara yelken açtıracak enerjidir, bir dinamizimdir. Ufak çaplı bir sembolden ibaret değildir'' diye konuştu.