USD (Alış - Satış) : 8,27 - 8,28 EURO (Alış - Satış) : 9,96 - 9,98

Arınç TRT'nin hesabını verdi

Başbakan Yardımcısı Bülent Arınç, TRT'nin programcılık politikalarına hükümetin müdahalesinin söz konusu olmadığını belirtirken Genel Müdür Şahin döneminde alınan personel sayısını açıkladı.

Güncel / 13 Ekim 2009 Salı 20:38
Arınç TRT'nin hesabını verdi

TBMM Genel Kurulu'nda, sözlü soru önergelerini yanıtlayan Arınç, SHÇEK yurtlarında istenmeyen olayların önlenmesi için her türlü önlemin alındığını söyledi. Arınç, ''Yurtlarda yaşanan tecavüz, taciz ve benzer olayların kurumlar zarar görmesin diye örtbas edildiği doğru değildir'' dedi.

Arınç, TRT programlarının toplumun çeşitli kesimlerine hitap edecek bir denge içinde oluşturulduğunu, ''programlarda görev alanların milletvekili yakını olması gibi'' bir kriterin olmadığını söyledi.

Başbakan Yardımcısı Arınç, TRT'nin kamu yayın organı olmanın bilinci içinde toplumun her kesimine hitap eden yayıncılık anlayışını sürdürdüğünü belirterek, ''TRT'nin programcılık politikalarına hükümetin ya da başka bir kurum ve kuruluşun müdahalesi söz konusu değildir'' diye konuştu.

TRT Genel Müdürü İbrahim Şahin'in atanma tarihi olan 23 Kasım 2007 tarihinden bugüne kadar yapım, yayın gibi kurumsal hizmet ihtiyaçları göz önünde bulundurularak asgari düzeyde personel alındığını belirterek, bu tarihten itibaren açıktan veya naklen 301 kişinin atamasının yapıldığını bildirdi. Bu dönemde 30 dilde Web yayına başlandığını, TRT 6, TRT Avaz gibi yeni kanalların hizmete girdiğini söyleyen Arınç, kurumsal hizmetlerde bu nedenle artışlar olduğunu kaydetti. Arınç, emeklilik gibi nedenlerle de personel sayısında anlamlı bir azalma meydana geldiğini, bu sayının 1172 olduğunu kaydetti. Arınç, ''Artan personel ihtiyacının karşılanması kaçınılmaz hale gelmiştir'' dedi.

Arınç, TRT'ye Tunca Toskay döneminde 2303, Cem Duna döneminde 161, Kerim Aydın Erdem döneminde 887, Tayfun Akgüner döneminde 363, Yücel Yener döneminde ise 1777 kişinin işe alındığını örnek olarak anlattı.

Bülent Arınç, ''Sınırlar Arasında'' programının yapımcısı ve sunucusu Banu Avar'ın TRT personeli olmadığını, hizmet alımı yapıldığını belirterek, ''Bu nedenle kendisinin istifası söz konusu değildir'' dedi.

Avar ile birer programlık sözleşmeler yapıldığını ifade eden Arınç, yeni yayın döneminde yayın planındaki değişiklik nedeniyle söz konusu programa yer verilmediğini kaydetti.

Arınç, RTÜK'ün programları yayından sonra denetleme yetkisinin bulunduğunu, yayından önce müdahale ve yayından kaldırma yetkisinin olmadığını kaydetti.

Yayınların kurum uzmanlarınca titizlikle takip edildiğini, raporlar değerlendirilerek kurumlara müeyyideler uygulandığını kaydeden Arınç, RTÜK'ün reklamları yayından kaldırma yetkisinin olmadığını da vurguladı.

-''ANTALYA RADYOSUNUN KAPATILACAĞI İDDİADAN İBARET''-

İktidar partisinin il ve ilçe kongrelerinin uzun süre olarak TRT'de yayınlandığı bilgisi gerçeği yansıtmadığını kaydeden Arınç, ''Bu kongrelerde sayın Başbakan'ın önemli açıklamaları güncel konuyla sınırlı kalmak suretiyle 8-10 dakika civarında verilmektedir'' diye konuştu.

Arınç, TRT Antalya Radyosu'nun kapatılacağı haberlerinin ''iddiadan ibaret'' olduğunu da ifade etti.

Arınç, TRT'nin Antalya Lara'da bulunan kampının satışı konusunda herhangi bir çalışmanın yapılmasının mümkün olmadığını, bu yerin Maliye hazinesine ait olduğunu ve TRT'ye tahsisli bulunduğunu bildirdi.



YAZARLARTAMAMI

CEMAL KAŞIKÇI SUİKASTI

Kemalettin İsaoğlu

84 Ve 94 Ruhları...

TÜRKER AKINCI

Vız’yoner!

Cengiz ALÇAYIR
Feedback
Bu sayfa veya içerik ile ilgili bir sorun olduğunu mu düşünüyorsun?
Lütfen bir kaç saniyeni ayır ve aşağıdaki form ile bize bildir
Mail Adresiniz:
Resim Doğrulama Kodu Kodu Yenile
HABERDAR OLMAK İÇİN MAİL BÜLTENİMİZE KAYIT OLUN
Copyright BeyazGazete.Com ' Tüm Hakları Saklıdır. Web sitemizde yayınlanan haberlerin telif hakları haber kaynaklarına aittir. Kaynakları beraberinde belirtilmiştir. Haberleri kopyalamayınız. Norm Yazılım
Ajanslar
yukarı
Advertisement Advertisement