Nilüferli Sinema Tutkunlari Ezel Akay Ile Bulustu

Nilüfer Belediyesi’nin düzenledigi ’Bir Film Bir Söylesi’ etkinligine yönetmenligini üstlendigi ’Osman Sekiz’ filmiyle konuk olan oyuncu, yönetmen ve yapimci Ezel Akay, sinemaseverlerle hem sinema, hem de filmleri üzerine samimi bir söylesi gerçeklestirdi.

Nilüferli Sinema Tutkunlari Ezel Akay Ile Bulustu
Nilüfer Belediyesi’nin ilgiyle takip edilen ’Bir Film Bir Söylesi’ etkinligi bu ay, sinema tutkunlarini ’Osman Sekiz’ filmi ve filmin yönetmeni Ezel Akay ile bulusturdu. Konak Kültürevi’nde gösterime sunulan, Tim Seyfi, Begüm Birgören, Kemal Uçar gibi isimlerin rol aldigi ve agorafobiden mustarip bir adamin bes sevimli canavar ile beraber eski bir köskte yasarken basina gelen olaylari konu alan ’Osman Sekiz’ filmini izleyen sinemaseverler, ardindan Ezel Akay ile keyifli bir söylesi gerçeklestirdi. Izleyenler, filmleri ve sinema üzerine merak edilen sorularin cevaplarini da Akay’dan aldi.

Nilüferli seyircilerin ’Osman Sekiz’ filmini ilk seyredenlerden oldugunu belirten Ezel Akay, "Film, yanlislikla sinemalara girdi ve bir hafta Istanbul’da gösterime sunuldu. Neredeyse kimsenin haberi olmadigi için izleyen olmadi. Dolayisiyla ilk izleyen seyircilerden biri sizsiniz” dedi.

Sinemada kimlik meselesiyle ilgilenen bir sanatçi oldugunu ifade eden Akay, “Çok ciddi kimlik problemi içinde büyümüs nesillerin ülkesi burasi. O kimlik meselesi de hep tarihten beslenen bir konu. Onun için öyle filmler yapmayi çok istedim ve hikâyelerini ürettim de” diye konustu.

Dijital platformlarin kurgu tekniklerini ve hikâye anlatma tarzlarini etkiledigini dile getiren Ezel Akay, “Bundan 15 sene önce bu tür kurgulari yapsak, kimse bir sey anlamazdi. Çok fazla bilgiyi, kisa sürede almak gibi yeni bir kültüre adim attik biz” ifadelerini kullandi.

Dijital platformlarin sinemaya ve sinema salonlarina etkisine yönelik bir soru üzerine Akay, söyle konustu;

“Birlikte film seyretmenin kadim bir ihtiyaç, ritüel oldugunu düsünüyorum. Bir hikâyeyi, konseri topluca dinlemek, bunlarin hepsi çok eski çaglardan bu yana yapageldigimiz bir sey. Dikkat seviyesinin daha düsük oldugu bir yerle tamamen konsantre olarak seyredilen yer arasinda fark var. Türkiye’de kaliteli sinema izleyicisi sayisi artti. Pandemi döneminde insanlar, dijital platformlarda kaliteli prodüksiyona sahip dizi, film izleyerek büyüdü. Yorumlara bakarak genç neslin ne kadar sinema entelektüeli oldugunu anliyorsunuz. Yeni bir sinema diline çok daha yatkin, yeni bir seyirci doguyor. Yapimci ve yönetmenlerin de degismesi gerekiyor. Bu dönemde biyografiler çok önem kazandi. Sinema izleyicisi kalitesini yükseltti. Sinema dilini daha iyi bilen bir seyircimiz var artik. Elimizden geldigince onlari sasirtmak bizim görevimiz.”

“Benim için gerçek, yalandan ibaret” diyen Akay, gerçekçi seylerin ilgisini çekmedigini söyledi.

Akay, “Gerçek dedigimiz sey, hakikat arayisinin önünde bir engel. Hâlbuki hakikati ariyorsan, yabancilastiracaksin. Hepimizin gerçek diye bildigi bir seye baska yerden bakacaksin. Aci bir ilaci sekerlemeye sararak yutturmak demek bu aslinda. Çünkü ilgilendigimiz konularin hepsi trajik, aci, üzerine konusulmasi zor seyler. Onlari tatlilikla, masal gibi anlattiginiz zaman kabul görüyorlar. Ben elimden geldigi kadar bütün film hikâyelerinde böyle bir yol izleyecegim” diye konustu.

Söylesinin sonunda Nilüfer Belediyesi Kültür ve Sosyal Isler Müdürü Nejla Aslan, Ezel Akay’a tesekkür ederek günün anisina tablo armagan etti.
Kaynak: İHA