Sedeften Mescid-I Nebevi Ve Mescid-I Aksa Maketi Yapti
Adana’da hattat Mesut Dikel, atölyesinde 28 bin sedef parçasindan Mescid-i Nebevi, 41 bin sedef parçasindan da Mescid-i Aksa maketi yapti. Dikel, Ayasofya-i Kebir Camii Serifi’nin de sedeften maketini yapmak için çizimlerini bitirdigini söyledi.
Hattat, nahhat ve ressam Mesut Dikel, kendi ismiyle kurdugu sanat atölyesinde hat, tezhip, minyatür, oyma, naht ve ebru gibi sanatlari icra ediyor. Atölyede Islam aleminde önemli yeri bulunan eserlerin maketlerini yapan Dikel, 28 bin parçasi sedef olmak üzere çok az sayida altin, gümüs ve demir malzemeler kullanarak 64 santimetre uzunlugunda, 40 santimetre eninde 33 kubbeli Mescid-i Nebevi maketi tasarladi.
Maketin yapimi için yaklasik 8 ay çaba harcayan Dikel, eserini tamamladi. Izmirli bir ailenin koleksiyonu için yanina Mescid-i Aksa maketi de yapmaya baslayan Dikel, 11 ay boyunca da ugrasarak yaklasik 41 bin sedeften maketi tamamladi.
Mesut Dikel, “Medine’yi ve Mescid-i Aksa’yi Izmirli bir ailenin koleksiyonuna yaptim. Medine maketi ölçek olarak birebir. Sadece ön bölümünü yaptim. Kompleksin tamamini yapmadim. Yaklasik 28 bin parçadan olustu ve 7 buçuk ay sürdü. Tamamen sedeften yapildi. Mescid-i Aksa ise daha komplike bir çalismaydi ve yaklasik 41 bin sedeften yaptim. Bu tarihte bir ilk. Yaklasik 11 ayi geçti yapmam. Bu tarz yaklasik 100 yildir yapilmiyordu” dedi.
“Ömrümüz yeterse yapacagim”
Ayasofya-i Kebir Camii Serifi’nin maketini de sedeften yapmak istedigini söyleyen Dikel, “Planlarini çizdim. Yaklasik 3 ay sürdü çizimi. Eger ömrümüz yeterse yapacagiz. Daha sonra da Mimar Sinan’in eserlerini yapmak istiyorum. Malzeme bulursak ve ömrümüz yeterse ustalik, kalfalik ve çiraklik eserlerini tamamlamak istiyorum. Ondan sonra da Türkiye’nin belli basli özel yapilarini Divrigi Ulu Cami, Kiz Kulesi, Üçüncü Ahmet Çesmesi gibi yapilari sedeften yapmak istiyorum. Ardina da birakmak istiyorum” ifadelerini kullandi.
Maketin ölçülerinin öneminden bahseden Dikel, “Medine maketinin eni 40 santimetre ve bu peygamberimiz Hz. Muhammed’in nübüvvet yasi. Uzunluk 64 o da ölüm yasina geliyor. Yükseklik de 33 santimetre. Mescid-i Aksa’da o ölçeklere uyamadim. Üzerinde firuzeler kullandim, kubbe alemde altin kullandim. Belli yerlerde yesil sedefler kullandim. Aksa bölümünde ise tamamen sedef. Çok özel bir teknikle yaptim. Her bir parçayi elde keserek, birlestirerek yaptim” dedi.
Kaynak: İHA
Maketin yapimi için yaklasik 8 ay çaba harcayan Dikel, eserini tamamladi. Izmirli bir ailenin koleksiyonu için yanina Mescid-i Aksa maketi de yapmaya baslayan Dikel, 11 ay boyunca da ugrasarak yaklasik 41 bin sedeften maketi tamamladi.
Mesut Dikel, “Medine’yi ve Mescid-i Aksa’yi Izmirli bir ailenin koleksiyonuna yaptim. Medine maketi ölçek olarak birebir. Sadece ön bölümünü yaptim. Kompleksin tamamini yapmadim. Yaklasik 28 bin parçadan olustu ve 7 buçuk ay sürdü. Tamamen sedeften yapildi. Mescid-i Aksa ise daha komplike bir çalismaydi ve yaklasik 41 bin sedeften yaptim. Bu tarihte bir ilk. Yaklasik 11 ayi geçti yapmam. Bu tarz yaklasik 100 yildir yapilmiyordu” dedi.
“Ömrümüz yeterse yapacagim”
Ayasofya-i Kebir Camii Serifi’nin maketini de sedeften yapmak istedigini söyleyen Dikel, “Planlarini çizdim. Yaklasik 3 ay sürdü çizimi. Eger ömrümüz yeterse yapacagiz. Daha sonra da Mimar Sinan’in eserlerini yapmak istiyorum. Malzeme bulursak ve ömrümüz yeterse ustalik, kalfalik ve çiraklik eserlerini tamamlamak istiyorum. Ondan sonra da Türkiye’nin belli basli özel yapilarini Divrigi Ulu Cami, Kiz Kulesi, Üçüncü Ahmet Çesmesi gibi yapilari sedeften yapmak istiyorum. Ardina da birakmak istiyorum” ifadelerini kullandi.
Maketin ölçülerinin öneminden bahseden Dikel, “Medine maketinin eni 40 santimetre ve bu peygamberimiz Hz. Muhammed’in nübüvvet yasi. Uzunluk 64 o da ölüm yasina geliyor. Yükseklik de 33 santimetre. Mescid-i Aksa’da o ölçeklere uyamadim. Üzerinde firuzeler kullandim, kubbe alemde altin kullandim. Belli yerlerde yesil sedefler kullandim. Aksa bölümünde ise tamamen sedef. Çok özel bir teknikle yaptim. Her bir parçayi elde keserek, birlestirerek yaptim” dedi.