Dersi, Bilgisayar Oyunuyla Oynayarak Öğrenecekler
Abant İzzet Baysal Üniversitesi (AİBÜ) Fen Edebiyat Fakültesi Biyoloji Bölümü'nce geliştirilen özel bir program sayesinde biyoloji dersleri, bilgisayar oyunu oynayarak daha eğlenceli öğrenilebilecek.
Fen Edebiyat Fakültesi Biyoloji Bölümü Başkanı Prof. Dr. Ekrem Gürel, AA muhabirine yaptığı açıklamada, bölüm olarak çeşitli projeler üzerinde çalıştıklarını söyledi.
Öğrencilere yönelik önemli projeler hazırladıklarını ifade eden Gürel, "Lisans öğrencileri, AİBÜ'nin, İtalya, İrlanda ve Yunanistan ile ortak yürüttüğü 'Oyna ve Öğren' projesi sayesinde, dijital oyunlar oynayarak, biyoloji dersini öğrenecek" dedi.
Gürel, AİBÜ'nün projenin Türkiye'deki yürütücülüğünü üstlendiğini vurgulayarak, "Projeyle, biyoloji eğitiminde bilgisayar oyunlarını kullanacağız. Çocukların bilgisayarda oynadığı vurdulu, kırdılı ve strateji oyunları var. Aşama aşama, başardıkça bir üste seviyeye çıkılan oyunlar var. Biz de bu konuyu göz önüne alarak, öğrencilerin eğitimine katkı sağlamak istedik" ifadesini kullandı.
Bu programı, AİBÜ ve Orta Doğu Teknik Üniversitesi'nde (ODTÜ) deneyeceklerini aktaran Gürel, projenin hayata geçirilmesiyle üniversite öğrencilerinin biyoloji derslerini bilgisayar ortamında oyun oynayarak öğreneceklerini belirtti.
Gürel, "Oyun sayesinde, İngilizce biyoloji eğitimi alan öğrencilere biyoloji konularını sınıfta ders ortamında klasik tahtaya çıkıp ders anlatma yöntemi ile anlatmayacağız. Öğrencilerin bilgisayar oynatarak, kavramları, terimleri, stratejileri, aşamaları geçe geçe öğrenmesini sağlayacağız. Çocuk hem oynayacak, hem öğrenecek hem de öğretecek'' dedi.
- Öğrencilerin derse olan ilgisini artıracak
Şu anda planlama aşamasında olan ve 2015 yılında başlayacak projenin işleyişi hakkında da bilgiler veren Gürel, şunları söyledi:
"Oyun sayesinde öğrencilerin derse olan ilgisinin artacağını düşünüyoruz. Oyunda, bir aşamayı geçiyorsun diğer bir aşamaya geçiyor. Onu bitiriyorsun bir zor aşamaya daha geçiyor. Görsel bir oyun ve grafik tasarımı güzel oldu. Öğrenciye, 'bitkilerin çiçek yapısı hangisine uyar' diye soruyor. Bir sürü seçenek var. Onlarla eşleştirebilirse bir üst seviyeye çıkıyor. Orada deniz, dağ, inek var, canlılar, sistemler, şekiller ve yollar var. Dolayısı ile çok farklı enstrümanları ekran üzerinde oynayarak, deneyerek, takip ederek arkasından gidiyorsunuz. Oyunun temel stratejisi, öğrencinin, ilgili alanındaki konuyu pekiştirmeden bir üst seviyeye çıkmaması üzerine kurulu. Bu da öğrencinin oyuna olan ilgisini arttırıyor. Ama öğrencimizin oyunda ilerlemesi için biyoloji bilgisini arttırması lazım. Biyoloji bilgisini arttırmak için kitapları ezberlemesi gerekmiyor. Oyunun kendi içinde bunun yolları da var."
Kaynak: AA
Öğrencilere yönelik önemli projeler hazırladıklarını ifade eden Gürel, "Lisans öğrencileri, AİBÜ'nin, İtalya, İrlanda ve Yunanistan ile ortak yürüttüğü 'Oyna ve Öğren' projesi sayesinde, dijital oyunlar oynayarak, biyoloji dersini öğrenecek" dedi.
Gürel, AİBÜ'nün projenin Türkiye'deki yürütücülüğünü üstlendiğini vurgulayarak, "Projeyle, biyoloji eğitiminde bilgisayar oyunlarını kullanacağız. Çocukların bilgisayarda oynadığı vurdulu, kırdılı ve strateji oyunları var. Aşama aşama, başardıkça bir üste seviyeye çıkılan oyunlar var. Biz de bu konuyu göz önüne alarak, öğrencilerin eğitimine katkı sağlamak istedik" ifadesini kullandı.
Bu programı, AİBÜ ve Orta Doğu Teknik Üniversitesi'nde (ODTÜ) deneyeceklerini aktaran Gürel, projenin hayata geçirilmesiyle üniversite öğrencilerinin biyoloji derslerini bilgisayar ortamında oyun oynayarak öğreneceklerini belirtti.
Gürel, "Oyun sayesinde, İngilizce biyoloji eğitimi alan öğrencilere biyoloji konularını sınıfta ders ortamında klasik tahtaya çıkıp ders anlatma yöntemi ile anlatmayacağız. Öğrencilerin bilgisayar oynatarak, kavramları, terimleri, stratejileri, aşamaları geçe geçe öğrenmesini sağlayacağız. Çocuk hem oynayacak, hem öğrenecek hem de öğretecek'' dedi.
- Öğrencilerin derse olan ilgisini artıracak
Şu anda planlama aşamasında olan ve 2015 yılında başlayacak projenin işleyişi hakkında da bilgiler veren Gürel, şunları söyledi:
"Oyun sayesinde öğrencilerin derse olan ilgisinin artacağını düşünüyoruz. Oyunda, bir aşamayı geçiyorsun diğer bir aşamaya geçiyor. Onu bitiriyorsun bir zor aşamaya daha geçiyor. Görsel bir oyun ve grafik tasarımı güzel oldu. Öğrenciye, 'bitkilerin çiçek yapısı hangisine uyar' diye soruyor. Bir sürü seçenek var. Onlarla eşleştirebilirse bir üst seviyeye çıkıyor. Orada deniz, dağ, inek var, canlılar, sistemler, şekiller ve yollar var. Dolayısı ile çok farklı enstrümanları ekran üzerinde oynayarak, deneyerek, takip ederek arkasından gidiyorsunuz. Oyunun temel stratejisi, öğrencinin, ilgili alanındaki konuyu pekiştirmeden bir üst seviyeye çıkmaması üzerine kurulu. Bu da öğrencinin oyuna olan ilgisini arttırıyor. Ama öğrencimizin oyunda ilerlemesi için biyoloji bilgisini arttırması lazım. Biyoloji bilgisini arttırmak için kitapları ezberlemesi gerekmiyor. Oyunun kendi içinde bunun yolları da var."