Kaspersky Etkilesimli Koruma Simülasyonu Sanal Gerçeklige Adim Atti

Kaspersky Academy Baskani Denis Barinov: 'Yasanan kisitlamalarin ardindan Kaspersky Etkilesimli Koruma Simülasyonu'muzu çevrim içi ortama tasidik. Yine de bu haliyle katilimcilarin oyunun fiziksel özelliklerinden yoksun olduklarini fark ettik'

Kaspersky, stratejik is simülasyonuna sanal gerçeklik ortaminda oynanabilecek bir elektrik santrali senaryosu ekledi.

Sirket açiklamasina göre, bu teknoloji sayesinde sirketlerin karar vericileri ve üst düzey yöneticileri kendilerini dogrudan bilgi güvenligi uzmaninin yerine koyabiliyor. Böylece siber güvenlikle ilgili kararlarin isletmeyi nasil etkiledigini ilk elden deneyimleyebiliyor, güvenlikle sirketin verimliligi arasindaki baglantiyi görebiliyor.

Farkli is kollarinin farkli anahtar performans göstergeleri (KPI) ve öncelikleri oldugundan, diger is birimlerinin özel gereksinimlerini ve rollerini anlamalari zor olabilir. Bu da onaylarda gecikmelere veya keyfi bütçe kesintilerine neden olabilir. Kaspersky'nin dünya genelinde 330'dan fazla sanayi sirketiyle yaptigi ankete göre, uzun onay süreci (yüzde 31) ve çok fazla karar vericiye sahip olmak (yüzde 23) gibi bürokratik sorunlar, bilgi güvenligi projelerinin kabul edilmesinde en yaygin engeller arasinda yer aliyor.

Kaspersky, siber güvenligin potansiyel sonuçlarini sirket yöneticilerine iletmek ve konuyu daha iyi anlamalarina yardimci olmak için onlara özel bir is simülasyonu oyunu sunuyor. Kurumsal egitimde en umut verici teknolojilerden biri olan sanal gerçeklik ortaminda hayata geçirilen elektrik santrali senaryosu olayi daha da açiklayici hale geliyor, çünkü üst düzey yöneticiler böylece olayi tamamen bilgi güvenligi departmaninin gözünden görebiliyor.

Oyuna katilanlar, oyunu paralel olarak oynayacak birkaç karsi takima ayriliyor. Böylece santrallerde farkli bilgi güvenligi departmanlarinin çalisanlarina dönüsüyor. Sanal gerçeklik gözlüklerinin yardimiyla oyuncular, ekip üyelerini (grafik avatarlar seklinde) ve tesisin bir modelini görebilecekleri kontrol merkezine yerlestiriyor. Pencerelerden fabrika tesislerini ve sirketin elektrik sagladigi sehri görebiliyor. Görevleri ise, elektrik santralinin çalismasini ve gelir elde etmesini saglayan bir bilgi güvenligi stratejisi olusturmak, yürütmek ve oyunda karsilasacaklari siber güvenlik olaylarina yanit vermek. Bunu yapmak için oyuncularin proaktif ve reaktif önlemlere sahip bir kart seçmeleri gerekiyor. Örnegin, bir güvenlik denetimi yapmak, uç nokta koruma çözümleri satin almak veya bir seyler ters gittiginde bir kamu açiklamasi yayinlamak gibi.

- "Sürükleyici bir deneyim, egitimin etkinligini artiriyor"

Ekiplerin verdigi her tepki sirketin bütçesini ve güvenlik durumunu etkiledigi gibi, oyunun gidisatini da degistiriyor. Her turdan sonra oyun antrenörü her takim için sonuçlari gösteriyor. Oyunun sonunda daha yüksek gelir elde eden taraf kazaniyor. Strateji yetersizse, oyuncular bunu kendi gözleriyle görebiliyor. Örnegin, sirketin bilgi teknolojileri altyapisindaki güvenlik açiklarindan yararlanarak saldirganlarin ekipmana zarar vermesi, kesintiye neden olabiliyor veya aritma filtrelerini bozarak hava kirliligini artirabiliyor. Sonuç olarak, isletme yöneticileri, siber güvenlik girisimlerinin veya eksikliginin islerinde ne gibi sonuçlar dogurdugunu daha iyi anlayabiliyor ve siber güvenlik bütçelerini stratejik bir yatirim olarak degerlendiriyor.

Açiklamada görüslerine yer verilen Kaspersky Academy Baskani Denis Barinov, "Yasanan kisitlamalarin ardindan Kaspersky Etkilesimli Koruma Simülasyonu'muzu çevrim içi ortama tasidik. Yine de bu haliyle katilimcilarin oyunun fiziksel özelliklerinden yoksun olduklarini fark ettik. Oyuncular takim üyelerini veya fiziksel oyun kartlarini görmeyi özlediler. Sanal gerçeklik bunu ve daha fazlasini bize sagladi. Artik, örnegin, tesiste bir patlama oldugunda bunu sadece duymakla kalmiyor, ayni zamanda pencereden görebiliyorlar. Böylesine sürükleyici bir deneyim, egitimin etkinligini artiriyor." ifadelerini kullandi.
Kaynak: AA