Altın Portakal'da el değmemiş filmler
Antalya Büyükşehir Belediyesi – Antalya Kültür Sanat Vakfı (AKSAV) işbirliğiyle 4 – 11 Ekim tarihlerinde gerçekleştirilecek 50. Uluslararası Antalya Altın Portakal Film Festivali programı içinde yer alan “Ulusal Özel Gösterimler” bölümünde 9 filmin gösterimi yapılacak.
Genç ve deneyimli yönetmenleri bir araya getirecek “Ulusal Özel Gösterimler” programında yer alan filmlerin tamamı 2013 yapımı. 4 – 11 Ekim tarihleri arasında “Ulusal Özel Gösterimler” programı içinde izleyiciyle buluşacak filmler şunlar:
Süllü Veli Arpaç 'ın senaryosunu Tayfun Tunga Yoylu ile paylaştığı, geçim derdi için çıkılan yolculukta ortaya çıkan iç dünya-dış dünya çatışmasını konu edinen ilk uzun metraj filmi “Belik – The Braiding”;
Gökhan Horzum 'un senaryosunu yazıp yönettiği; “rakı masasında her şey konuşulur, hiçbir şey halledilmez” teması etrafında gelişen ilk filmi “Arkadaşlar Arasında – Among Friens '”;
Atıl İnanç 'ın çaresizlik, itaatkârlık ve cesaretin birlikte varoluş yöntemi oluşturduğu sistemi masaya yatıran filmi “Daire – Circle”;
Faysal Soysal 'ın senaryosuna da imza attığı; kıskançlık, yüzleşme, vicdan yarası, yabancılaşma temalarını iç içe işlediği filmi“Üç Yol – Crossroad”;
Serdar Bardakçı 'nın tüm sahneleri Antalya 'da çekilen; anneye duyulan aşırı sevgiden kaynaklanan saplantılı ruh haline göndermede bulunulan ilk filmi “Her Şey Yolunda – All Right”;
Serdar Gözelek 'in, “canlı bomba”, “kurban”, “militan”, “lider” figürleri etrafında gizli örgüt ilişkilerini anlattığı; bu ilişkiler ekseninde “kesin inanç” olgusunu sorguladığı ilk filmi “İnanç Odası – Room of Faith”;
Onur Ünlü 'nün senaryosuna da imza attığı; hayattan bir beklentisi kalmamış Cemal 'in, parmağıyla nesneleri oynatan Yasemin, zamanı durdurabilen Defne ile karşılaşmalarından yola çıkarak; olağanüstü özellikleri olan kasabalıların olağan sıkıntı, endişe ve dertlerini işlediği filmi “Sen Aydınlatırsın Geceyi – Thou Gildst The Even”;
Semir Aslanyürek 'in senaryosunu da yazdığı, İkinci Kıbrıs Çıkartması ve sağ-sol çekişmeleriyle çalkantılı bir dönem olan 70 'lerin başlarında iki çocuğun Yılmaz Güney'e ulaşabilmek için Antakya'dan Adana'ya yolculuğunu anlatan son filmi “Lal – Mute”;
Biket İlhan 'ın izleyiciyi İkinci Dünya Savaşı atmosferine götüren, evden kaçıp okula giden genç kızın öyküsünden yola çıkarak Anadolu 'da yeni bir eğitim seferberliğine göndermede bulunan son filmi “Yarım Kalan Mucize – The Miracle”,
Süllü Veli Arpaç 'ın senaryosunu Tayfun Tunga Yoylu ile paylaştığı, geçim derdi için çıkılan yolculukta ortaya çıkan iç dünya-dış dünya çatışmasını konu edinen ilk uzun metraj filmi “Belik – The Braiding”;
Gökhan Horzum 'un senaryosunu yazıp yönettiği; “rakı masasında her şey konuşulur, hiçbir şey halledilmez” teması etrafında gelişen ilk filmi “Arkadaşlar Arasında – Among Friens '”;
Atıl İnanç 'ın çaresizlik, itaatkârlık ve cesaretin birlikte varoluş yöntemi oluşturduğu sistemi masaya yatıran filmi “Daire – Circle”;
Faysal Soysal 'ın senaryosuna da imza attığı; kıskançlık, yüzleşme, vicdan yarası, yabancılaşma temalarını iç içe işlediği filmi“Üç Yol – Crossroad”;
Serdar Bardakçı 'nın tüm sahneleri Antalya 'da çekilen; anneye duyulan aşırı sevgiden kaynaklanan saplantılı ruh haline göndermede bulunulan ilk filmi “Her Şey Yolunda – All Right”;
Serdar Gözelek 'in, “canlı bomba”, “kurban”, “militan”, “lider” figürleri etrafında gizli örgüt ilişkilerini anlattığı; bu ilişkiler ekseninde “kesin inanç” olgusunu sorguladığı ilk filmi “İnanç Odası – Room of Faith”;
Onur Ünlü 'nün senaryosuna da imza attığı; hayattan bir beklentisi kalmamış Cemal 'in, parmağıyla nesneleri oynatan Yasemin, zamanı durdurabilen Defne ile karşılaşmalarından yola çıkarak; olağanüstü özellikleri olan kasabalıların olağan sıkıntı, endişe ve dertlerini işlediği filmi “Sen Aydınlatırsın Geceyi – Thou Gildst The Even”;
Semir Aslanyürek 'in senaryosunu da yazdığı, İkinci Kıbrıs Çıkartması ve sağ-sol çekişmeleriyle çalkantılı bir dönem olan 70 'lerin başlarında iki çocuğun Yılmaz Güney'e ulaşabilmek için Antakya'dan Adana'ya yolculuğunu anlatan son filmi “Lal – Mute”;
Biket İlhan 'ın izleyiciyi İkinci Dünya Savaşı atmosferine götüren, evden kaçıp okula giden genç kızın öyküsünden yola çıkarak Anadolu 'da yeni bir eğitim seferberliğine göndermede bulunan son filmi “Yarım Kalan Mucize – The Miracle”,