Türk Sanatçılar Pekin’de “Saray’dan Kız Kaçırma”yı Sahneleyecek
Çin’de Türk Kültür Yılı etkinliklerine katılmak üzere Devlet Opera ve Balesi sanatçılarıyla birlikte Pekin’de bulunan DOB Genel Müdürü Rengim Gökmen, “Türk opera ve balesi göğsümüzü kabartıyor” dedi.
DOBGM sanatçıları Mozart’ın ünlü eseri Saraydan Kız Kaçırma’yı sahnelemek için Çin’in başkenti Pekin’e gitti. Kalabalık bir ekip hâlinde Pekin’deki Ulusal Sahne Sanatları Merkezi’nde son provalarını sürdüren Türk sanatçılar, 1 ve 2 Mayıs günlerinde sahne alacak.
2013’ün Çin’de Türk Kültür Yılı olarak kutlandığını hatırlatan Gökmen, bu yıl düzenlenecek etkinliklerde en önemli görevi DOBGM’nin üstlendiğini söyledi.
Mart ayındaki Kültür Yılı açılışının da ağırlıklı olarak DOBGM organizasyonuyla yapıldığını söyleyen Gökmen, Saraydan Kız Kaçırma’nın Çin prömiyerinin gerçekleştirilecek olmasının kendilerine gurur verdiğini ifade etti.
Etkinliğin hem Saraydan Kız Kaçırma’nın Çin’de ilk kez sahnelenmesi hem de Pekin’de Türk operasının ilk defa sahneye çıkacak olması nedeniyle çok önemli olduğunu ifade eden Gökmen, “Türk operası ve balesi artık uluslararası alanda kendi sesini duyurmaya başladı.
Uluslararası festivallerde büyük opera ve bale binalarında kendini gösteriyor ve göğsümüzü kabartıyor. Çin’de bundan sonra da bale ve müzikal eserlerimizle sahneye çıkacağız” dedi.
NİÇİN “SARAYDAN KIZ KAÇIRMA” SEÇİLDİ?
Gökmen, Türk sanatçıların niçin Mozart’ın eserini sergilemeyi seçtiğini ise şöyle açıkladı: “Saraydan Kız Kaçırma, Devlet Opera ve Balesi’nin en öncü eserlerinden bir tanesi. Mozart’ın Türk müziğinden ve kültüründen esinlenerek yaratmış olduğu en ünlü eseri. Dünyanın birçok yerinde Saraydan Kız Kaçırma için davetler alıyoruz. Sanırım önümüzdeki yıllarda da devam edecek. Mozart, çeşitli eserlerinde Türk etkisine ve unsurlarına yer vermiş bir besteci. Bunlar arasında en tanınmış olanı, Saraydan Kız Kaçırma operası. Hem müziğinde bu etkileri kullanıyor, ki Mehter müziğinden etkilendiği çok açık, hem de mekân olarak İstanbul kullanılıyor bu operada. Bu bakımdan bütün dünya operaları, Türklerden bu operayı izlemeyi açıkçası çok değişik buluyorlar”
Ankara Devlet Opera ve Balesi Müdürü Aykut Çınar da, Çin’de Türk Kültür Yılı etkinliklerine Devlet Opera ve Balesi Genel Müdürlüğü’nün yoğun katılımından kurum olarak çok mutlu olduklarını belirtti.
Çınar, “Kurumumuz, Türkiye’de insanlara ulaşabildiği kadar sanat götürmekle görevli. Bunun yanı sıra, ülkemizin yurt dışındaki temsil yeteneğini de en iyi şekilde gösterdiğini düşünüyorum. Hem idareci hem de solist sanatçı olarak da bu eserin yarın akşam Pekinli sanatseverlerden büyük ilgi göreceğini tahmin ediyorum” diye konuştu.
Kaynak: İHA
2013’ün Çin’de Türk Kültür Yılı olarak kutlandığını hatırlatan Gökmen, bu yıl düzenlenecek etkinliklerde en önemli görevi DOBGM’nin üstlendiğini söyledi.
Mart ayındaki Kültür Yılı açılışının da ağırlıklı olarak DOBGM organizasyonuyla yapıldığını söyleyen Gökmen, Saraydan Kız Kaçırma’nın Çin prömiyerinin gerçekleştirilecek olmasının kendilerine gurur verdiğini ifade etti.
Etkinliğin hem Saraydan Kız Kaçırma’nın Çin’de ilk kez sahnelenmesi hem de Pekin’de Türk operasının ilk defa sahneye çıkacak olması nedeniyle çok önemli olduğunu ifade eden Gökmen, “Türk operası ve balesi artık uluslararası alanda kendi sesini duyurmaya başladı.
Uluslararası festivallerde büyük opera ve bale binalarında kendini gösteriyor ve göğsümüzü kabartıyor. Çin’de bundan sonra da bale ve müzikal eserlerimizle sahneye çıkacağız” dedi.
NİÇİN “SARAYDAN KIZ KAÇIRMA” SEÇİLDİ?
Gökmen, Türk sanatçıların niçin Mozart’ın eserini sergilemeyi seçtiğini ise şöyle açıkladı: “Saraydan Kız Kaçırma, Devlet Opera ve Balesi’nin en öncü eserlerinden bir tanesi. Mozart’ın Türk müziğinden ve kültüründen esinlenerek yaratmış olduğu en ünlü eseri. Dünyanın birçok yerinde Saraydan Kız Kaçırma için davetler alıyoruz. Sanırım önümüzdeki yıllarda da devam edecek. Mozart, çeşitli eserlerinde Türk etkisine ve unsurlarına yer vermiş bir besteci. Bunlar arasında en tanınmış olanı, Saraydan Kız Kaçırma operası. Hem müziğinde bu etkileri kullanıyor, ki Mehter müziğinden etkilendiği çok açık, hem de mekân olarak İstanbul kullanılıyor bu operada. Bu bakımdan bütün dünya operaları, Türklerden bu operayı izlemeyi açıkçası çok değişik buluyorlar”
Ankara Devlet Opera ve Balesi Müdürü Aykut Çınar da, Çin’de Türk Kültür Yılı etkinliklerine Devlet Opera ve Balesi Genel Müdürlüğü’nün yoğun katılımından kurum olarak çok mutlu olduklarını belirtti.
Çınar, “Kurumumuz, Türkiye’de insanlara ulaşabildiği kadar sanat götürmekle görevli. Bunun yanı sıra, ülkemizin yurt dışındaki temsil yeteneğini de en iyi şekilde gösterdiğini düşünüyorum. Hem idareci hem de solist sanatçı olarak da bu eserin yarın akşam Pekinli sanatseverlerden büyük ilgi göreceğini tahmin ediyorum” diye konuştu.