Bilgisayar Oyunuyla Depresyon Tedavisi
Yeni Zelandalı uzmanlar, çocukların bilgisayar başında uzun zaman geçirmelerinden hareket ederek depresyon sorunu için yeni bir tedavi yöntemi geliştirdi.
SPARX isimli bilgisayar oyunu, bilişsel davranışçı terapi olarak bilinen bir psikoloji yaklaşımını uygulayarak çocukların depresyonla başa çıkmasını, bu sayede bilgisayarın çocuklarda güçlendirdiği yalnızlık ve asosyalleşme hallerini bertaraf etmeyi amaçlıyor.
Çocukların terapiye gitme ve depresyonla başetme konusunda aldığı doktor tavsiyelerinden sıkıldığına değinen uzmanlar, bu fantezi oyunda çocukların 'savaşcı bir avatar ' seçerek, umutsuzluktan dolayı yok olmak üzere olan dünyayı, negatif düşünceler içeren ateş toplarını pozitife dönüştürerek kurtarmaya çalıştığını anlattı.
Buna göre, yeni geliştirilen oyun 7 aşamadan oluşuyor. Oyunun her bir bölümü 35-40 dakika arası sürerken, bu aşamaların geçilmesinde oyunculara bir rehber doktor eşlik ediyor. Öfke kontrolü, uzlaşmacı yaklaşım, rahatlama için düzgün nefes alma eğitimi gibi bölümlerden oluşan oyun, hedef kitle olarak 13 ila 17 yaş grubu arasındaki depresyonlu çocuklara yardım etmeyi amaçlıyor.
Auckland Üniversitesi çocuk ve ergen psikiyatristi ve projenin baş sorumlusu Sally Marry, proje sayesinde artık ruhsal hastalıkların büyük bir sorun olmaktan çıkacağını savunarak, 'Artık terapi eğlenceye dönüşüyor ' dedi.
Yeni Zelanda'daki intihar oranlarının çok yüksek olduğuna işaret eden Marry, depresyonun tedavi yöntemlerine daha kolay erişilebilmesi gerektiğini vurguladı.
Marry, ergenlik çağına adım atan çocuklardan depresyona girenlerin yüzde 70-80'inin yardım almadığını, bu durumun kötü ders notları, sosyal izolasyon ve olumsuz bir dış görünüş şeklinde hayatlarına yansıdığını ifade etti.
Marry, oyunun Birleşmiş Milletler'in Dünya Zirvesi Ödülleri'nde inovasyon ödülünü kazandığını, ABD, İngiltere, Kanada, Avusturya'nın yanısıra İngilizce'nin anadil olmadığı ülkelerde de piyasaya sürüleceğini sözlerine ekledi.
Çocukların terapiye gitme ve depresyonla başetme konusunda aldığı doktor tavsiyelerinden sıkıldığına değinen uzmanlar, bu fantezi oyunda çocukların 'savaşcı bir avatar ' seçerek, umutsuzluktan dolayı yok olmak üzere olan dünyayı, negatif düşünceler içeren ateş toplarını pozitife dönüştürerek kurtarmaya çalıştığını anlattı.
Buna göre, yeni geliştirilen oyun 7 aşamadan oluşuyor. Oyunun her bir bölümü 35-40 dakika arası sürerken, bu aşamaların geçilmesinde oyunculara bir rehber doktor eşlik ediyor. Öfke kontrolü, uzlaşmacı yaklaşım, rahatlama için düzgün nefes alma eğitimi gibi bölümlerden oluşan oyun, hedef kitle olarak 13 ila 17 yaş grubu arasındaki depresyonlu çocuklara yardım etmeyi amaçlıyor.
Auckland Üniversitesi çocuk ve ergen psikiyatristi ve projenin baş sorumlusu Sally Marry, proje sayesinde artık ruhsal hastalıkların büyük bir sorun olmaktan çıkacağını savunarak, 'Artık terapi eğlenceye dönüşüyor ' dedi.
Yeni Zelanda'daki intihar oranlarının çok yüksek olduğuna işaret eden Marry, depresyonun tedavi yöntemlerine daha kolay erişilebilmesi gerektiğini vurguladı.
Marry, ergenlik çağına adım atan çocuklardan depresyona girenlerin yüzde 70-80'inin yardım almadığını, bu durumun kötü ders notları, sosyal izolasyon ve olumsuz bir dış görünüş şeklinde hayatlarına yansıdığını ifade etti.
Marry, oyunun Birleşmiş Milletler'in Dünya Zirvesi Ödülleri'nde inovasyon ödülünü kazandığını, ABD, İngiltere, Kanada, Avusturya'nın yanısıra İngilizce'nin anadil olmadığı ülkelerde de piyasaya sürüleceğini sözlerine ekledi.