Ateşin Camla Büyülü Dansı, Hobiyi Kazanca Çevirdi (Özel)

Camın ateşte erimesiyle hayat bulan cam boncuklar, Gaziantepli Hülya Ateş’in hünerli ellerinde şekilleniyor. Yaklaşık 6 yıl önce hobisini kazanca dönüştüren sanatçı, sunduğu görsel zevkle hem yerli hem yabancı turistlerin ilgisini çekmeyi başarıyor. Bu yeteneği görenlere de sadece renklerin cümbüşünü izlemek kalıyor.

Camın ateşte erimesiyle hayat bulan cam boncuklar, Gaziantepli Hülya Ateş’in hünerli ellerinde şekilleniyor. Yaklaşık 6 yıl önce hobisini kazanca dönüştüren sanatçı, sunduğu görsel zevkle hem yerli hem yabancı turistlerin ilgisini çekmeyi başarıyor. Bu yeteneği görenlere de sadece renklerin cümbüşünü izlemek kalıyor.

        Ateşin camla olan büyülü dansı, Gaziantep’te ev hanımı olan Hülya Ateş’i yaklaşık yıllar önce etkisi altına almış. Rölyef ile uğraşan, ahşap boyayan ev hanımı için cam boncuğun zarafeti biraz daha ilgi çekince soluğu İstanbul Cam Ocağı Vakfı’nda almış. Şimdi de cam boncuğu sanatçısı olarak, Medusa Cam Eserleri Müzesi içerisinde yer alan atölyede hünerini sergiliyor.

        Ateşin üzerinde erittiği özel cama verdiği estetik şekiller, her bir takıda eşsiz bir güzellik olarak duruyor. Kendisini izlemeye gelen yerli ve yabancı turistler de camın ateş karşısında aldığı şekli dikkatli gözlerle izleyip, görsel şölene tanıklık ediyor. Bu şölen sonrasında da bileklik, küpe, kolye ve yüzük gibi çeşitli aksesuarların vazgeçilmezi olan bu boncukları satın alıp, el emeğini üzerlerinde taşımanın mutluluğunu yaşıyor. Güzel bir aksesuar olmasının yanı sıra cam boncuğun yapım aşaması daha çok ilgi çekiyor.

        Cam boncuk sanatçısı Hülya Ateş’in kullandığı camlar İtalya’dan özel olarak getirtiliyor. Normal bir camı eritmek için bin 250 derecelik bir ısıya ihtiyaç duyulurken, yumuşak cam sınıfına giren bu rengârenk özel camlar için 750 derece yeterli olabiliyor. Sodyum katkılı bu camlar, şalomadan çıkan ateşle eritilip, mandrel denen metal çubuğun üzerine akıtılıyor ve cama değişik figürler veriliyor. Ardından da çubukların, bu iş için üretilmiş mantar kumun içerisine gömülüp, kademeli olarak soğuması bekleniyor. Çok fazla tekniği bulunan bu sanatın icra edilmesinde asıl iş de sanatçının hayal gücüne kalıyor.

        Turistlerin, kendisini cam boncuk yaparken izlemekten büyük zevk duyduğunu anlatan Ateş, “Bunlar sonuçta birer el emeği. Dışarıda da boncuk var, ama genelde fabrikasyon. El emeği bulmak kolay değil.” diyor. Camın birçok alanı olduğunu ifade eden Ateş, sadece boncuk yapımıyla da kalmayıp ilerideki hedeflerini şu sözlerle anlatıyor: “Ben boncuğun yanında füzyon öğrenmek istiyorum. Tabi bu zamanla alakalı. Biz şu an sadece buradaki talebi karşılayabiliyoruz, ancak sergi açmak da hedeflerimiz arasında yer alıyor.”