Türk Reklamcı Kaan Atilla, İbm`in 100. Yıl Sergisinin Kreatif Yönetmeni Oldu İstanbul (a.a)
IBM`in 100.
yıl kutlamaları için New York`ta gerçekleştirdiği ``THINK (Düşün)`` adlı serginin kreatif yönetmenliğini Los Angeles`ta yaşayan Türk reklamcı Kaan Atilla yaptı
Konuya ilişkin yazılı açıklamaya göre, New York`ta ekim ayı boyunca izleyicilerle buluşan sergi, ``Dünyayı nasıl daha iyi çalışır hale getirebiliriz?`` sorusu üzerinden geliştirildi. Sergideki filmin çekimleri Şikago, İstanbul, Bangkok, Bali, Moskova, Şangay ve Bombay`da yapıldı ve toplam 4 ay sürdü
Sergi temasının filmi, teknoloji ve bilginin gelişimini gözlem, haritalama, anlama, inanma ve harekete geçme adımlarına bölüyor ve tüm bunları dinamik bir kurguyla sunuyor
Toplam 40 dikey plazma ekranda gösterilen film, daha önce denenmemiş bir metot ile izleyiciyi görsel ve ses tasarımıyla kuşatıyor. Filmin ardından ekranlar interaktif paneller haline dönüşerek filmde bahsi geçen 5 prensip çok daha detaylı olarak izleyiciye sunuluyor. Film ve interaktif tecrübesi 35 dakika sürüyor. En son çekim ve programlama teknolojilerinin kullanıldığı sergi, olağanüstü boyuttaki dış ekranı ve içeriği, filmin gösteriliş tarzı ve ekranların beklenmedik bir şekilde interaktif hale gelmesiyle bir ilki simgeliyor
Filmin kreatif yönetmeni Kaan Atilla, yaptığı değerlendirmede, İstanbul`da yapılan çekimlerin kendisi için projenin en heyecanlı bölümü olduğunu ifade ederek, şunları kaydetti: ``İstanbul`daki çekimlerde 3 adet RED kamerasını 45 derece açıyla monte ettiğimiz ve Medusa adını verdiğimiz yeni bir sistem kullandık. Sergideki 40 ekran da gruplar halinde aynı açıda yerleştirildi. Çekim ve izleme açısı aynı olduğu için, sergi ortamında çok daha gerçekçi bir oran ve perspektif yakalamış olduk. Bu sistem ile İstanbul`u daha önce denenmemiş bir şekilde dikey ekranlara aktardık. İstanbul`un dokusu, insanları ve trafiğinin analizi bu özel kamera sistemi ve helikopter çekimleriyle gerçekleştirildi. İstanbul filmde, kapanış montajında güneşin doğuşu ve Boğaziçi ile yer aldı.`` (YLD-FAN-ZG)
Kaynak: AA
Konuya ilişkin yazılı açıklamaya göre, New York`ta ekim ayı boyunca izleyicilerle buluşan sergi, ``Dünyayı nasıl daha iyi çalışır hale getirebiliriz?`` sorusu üzerinden geliştirildi. Sergideki filmin çekimleri Şikago, İstanbul, Bangkok, Bali, Moskova, Şangay ve Bombay`da yapıldı ve toplam 4 ay sürdü
Sergi temasının filmi, teknoloji ve bilginin gelişimini gözlem, haritalama, anlama, inanma ve harekete geçme adımlarına bölüyor ve tüm bunları dinamik bir kurguyla sunuyor
Toplam 40 dikey plazma ekranda gösterilen film, daha önce denenmemiş bir metot ile izleyiciyi görsel ve ses tasarımıyla kuşatıyor. Filmin ardından ekranlar interaktif paneller haline dönüşerek filmde bahsi geçen 5 prensip çok daha detaylı olarak izleyiciye sunuluyor. Film ve interaktif tecrübesi 35 dakika sürüyor. En son çekim ve programlama teknolojilerinin kullanıldığı sergi, olağanüstü boyuttaki dış ekranı ve içeriği, filmin gösteriliş tarzı ve ekranların beklenmedik bir şekilde interaktif hale gelmesiyle bir ilki simgeliyor
Filmin kreatif yönetmeni Kaan Atilla, yaptığı değerlendirmede, İstanbul`da yapılan çekimlerin kendisi için projenin en heyecanlı bölümü olduğunu ifade ederek, şunları kaydetti: ``İstanbul`daki çekimlerde 3 adet RED kamerasını 45 derece açıyla monte ettiğimiz ve Medusa adını verdiğimiz yeni bir sistem kullandık. Sergideki 40 ekran da gruplar halinde aynı açıda yerleştirildi. Çekim ve izleme açısı aynı olduğu için, sergi ortamında çok daha gerçekçi bir oran ve perspektif yakalamış olduk. Bu sistem ile İstanbul`u daha önce denenmemiş bir şekilde dikey ekranlara aktardık. İstanbul`un dokusu, insanları ve trafiğinin analizi bu özel kamera sistemi ve helikopter çekimleriyle gerçekleştirildi. İstanbul filmde, kapanış montajında güneşin doğuşu ve Boğaziçi ile yer aldı.`` (YLD-FAN-ZG)