Baykal'dan önemli' Kutlu Doğum Haftası' mesajı

CHP Genel Başkanı Deniz Baykal, Kutlu Doğum Haftası nedeniyle yaptığı konuşmada önemli mesajlar verdi.

  Kutlu Doğum Haftası aç ; ılış tö ; renine ilk kez davet edilen CHP Genel Başkanı Deniz Baykal , daveti geri ç ; evirmedi . Ve ö ; nceki gü ; n Diyanet İşleri Başkanı Ali Bardakoğlu ' nun davetlisi olarak , Haliç ; Kongre Merkezi ' nde dü ; zenlenen Kutlu Doğum Haftası ' nın aç ; ılış tö ; renine katıldı . Baykal ' ın tö ; rende yaptığı konuşması sık sık alkışlarla kesildi . CHP lideri Baykal ' ın konuşmasından bazı satırbaşları şö ; yle :

TARİHİN DÖ ; NÜ ; M NOKTASI : Hazreti Muhammed insanlık tarihinde bir dö ; nü ; m noktasıdır . Hazreti Muhammed bir peygamberdir . Ama başka bazı peygamberler gibi uluhiyeti ( ilah ) bizzat kendisi temsil etmez . O beşeriyetin iç ; inden bir unsurdur . O bir insandır . Bizim gibidir . O bir mesajı taşımıştır . İlahi bir mesajı taşımıştır . İlahiyat Allah ' ın , Rabbin inhisarındadır . Uluhiyet Allah ' tadır .

Ö ; RNEK BİR İNSAN : Hazreti Peygamber kurban olmuş insan değildir . Ö ; rnek olmuş bir insandır . Yaşamış bir insandır . Yaşayarak yü ; ce bir makama ç ; ıkmak , kaynağında bir uluhiyet iddiasıyla ortaya ç ; ıkmaktan ç ; ok daha mü ; şkü ; ldü ; r . Hz . Peygamber bir akıl peygamberidir . Hazreti Muhammed ' in insanları ö ; nce bilgiye , akla ve dü ; şü ; nmeye davet ettiğini unutmamalıyız . Hazreti Muhammed akla gü ; venmektedir . Akılla problemi yoktur . Vahiy elbette olması gereken yerde vardır . Ama vahiy akıl ile ç ; elişki iç ; inde değildir . Hazreti Muhammed akla gü ; venmektedir , Kuran ' ı da akla gü ; venmektedir .

DÜ ; ŞÜ ; NMEZ MİSİN? : Hazreti Muhammed şö ; yle der : &ldquo ; Aklı olmayanın dini de yoktur . &rdquo ; Kuran ' ın ilk emri ıkra ' dır . &ldquo ; Oku&rdquo ; diye başlar . Kuran ısrarla insanların aklını kullanması , dü ; şü ; nmesi , ibret alması gerektiğini sö ; yler . Yaklaşık 300 yerde Kuran ' da dü ; şü ; nmez misin , ibret almaz mısın şeklinde uyarılar vardır . Kuran insanları ö ; zgü ; rleştirirken toplumsal hayata adaletin belirleyici olmasını esas almıştır . Kuran ' a gö ; re insan topraktan yaratılmıştır . Bunun anlamı yaradılış bakımından bü ; tü ; n insanların eşit dü ; zeyde olduğudur . Kuranı Kerim bir kavme inmemiştir . Bir soya inmemiştir . Bü ; tü ; n insanlara inmiştir . Bu ancak yü ; zlerce yıl sonra bü ; tü ; n insanlığın keşfedeceği , bir zamanlar evrensellik , şimdi de globallik diye ifade edilen anlayışın kö ; klerinin İslamiyet ' in bu temellerinde var olduğunu bize gö ; stermektedir .

KURAN ' I ANLAMAK : İslam ' ı doğru anlamanın tek yolu Kuran ' ın ve Hazreti Muhammed ' in yaşamının doğru anlaşılmasını sağlamaktır . Bunun en doğru şekilde anlatılması dinin bir başka amaç ; la , bir servet , ü ; n ve menfaat beklentisi iç ; inde olanlar tarafından inhisara alınmış gibi takdim edilmesi İslamiyet ' in ö ; zü ; ne yapılabilecek en bü ; yü ; k saygısızlıktır . İslam iman , sorumluluk ve kurtuluş bakımından bireyi esas alır . İslam ' ın hedefi insandır , bireydir , tek başına insandır . Her insan aklı ve kendi hü ; r iradesiyle inanır , sorumluluğunu ü ; stlenir , hiç ; kimse bir başkasının gü ; nahını ç ; ekmez , herkes kendi sevabının ve gü ; nahının sahibidir . Cennete ancak hak eden girer . Cennette hiç ; bir cemaate toplu rezervasyon yapma imkanı yoktur .

İSTİŞARE ŞARTTIR : Kuran ' ın ve İslam ' ın siyasetle ilişkisi konusunda yanlışlıklara karşı hepimizin duyarlı olmasına ihtiyaç ; vardır . Şura , adalet , işlerin ehline verilmesi gibi ilkeler Kuran ' ın ö ; ngö ; rdü ; ğü ; temel ilkelerdir . Ama bunlar herhangi bir devlet modelinin , herhangi bir rejim biç ; iminin , herhangi bir siyaset anlayışının tekelinde olmayan evrensel , her zaman ve her rejim iç ; in , her siyaset iç ; in mutlaka gö ; zetilmesi gereken ana ilkelerdir . Doğru kimsenin tekelinde değildir . İstişare şarttır .

REJİMİ TAVSİYE ETMİYOR : Adaleti gö ; zeteceksin . Adaletsiz yö ; netim olmaz . Kuran bir devlet rejimi tavsiye etmiyor . Hazreti Muhammed hayatının belli bir noktasından sonra devlet başkanı olarak sorumluluk ü ; stlendi . Ama bu Kuran ' ın İslamiyet ' in belli bir devlet rejimi ö ; nerdiği anlamına hiç ; bir şekilde gelmez . Gelmemiştir . Hz . Muhemmed buna ç ; ok bü ; yü ; k ö ; zen gö ; stermiştir . Kuran bir hukuk kitabı değildir . İslam ' a gö ; re iman sorumluluk ve kurtuluş bireyseldir . Kimse kimsenin gü ; nahını ç ; ekemez . Dileyen Mü ; slü ; man olur , Tanrı dileyen kimseyi hidayete ulaştırır . Hiç ; kimse ne Mü ; slü ; man olması iç ; in , ne de Mü ; slü ; manlığı yaşaması iç ; in zorlanabilir . Ç ; ü ; nkü ; dinde zorlama yoktur . İmanı takdir edecek olan Yü ; ce Allah ' tır .