Facebook Yeni Çati Markasini Duyurdu Açiklamasi Meta

Bu yilki Facebook Connect Konferansi’nda Mark Zuckerberg yeni sirket vizyonunu ve yeni çati markasi Meta’yi tanitti. Meta’nin yeni vizyonu dogrultusunda, yeni odak noktasi metaverse’ü hayata geçirmek ve insanlarin baglanti kurmasina, topluluklar bulmasina ve islerini büyütmesine yardimci olmak olacak.

Facebook Yeni Çati Markasini Duyurdu Açiklamasi Meta


Her yil düzenlenen Facebook Connect Konferansi, AR ve VR (Artirilmis ve Sanal Gerçeklik) gelistiricilerini, içerik üreticilerini ve pazarlamacilari bir araya getiriyor. Bu yilki sanal etkinlikte de, sosyal baglantidan eglence, oyun, fitness, is, egitim ve ticarete kadar, metaverse tabanindaki deneyimlerin önümüzdeki on yilda nasil sekillenecegi incelendi. Insanlarin metaverse dünyasina adim atmalarina yardimci olacak yeni Meta araçlari duyuruldu.

Meta Orta Dogu, Afrika ve Türkiye Bölge Baskan Yardimcisi Derya Matras, yeni çati marka Meta ve metaverse hakkinda açiklamalarda bulundu.

’’Sadece bakmakla kalmayip deneyimin içinde oldugunuz, somutlastirilmis bir internet’’

Metaverse hakkinda bilgi veren Derya Matras, ’’Facebook 2004’te kuruldugunda, insanlarin baglanti kurma seklini degistirdi. Messenger, Instagram ve WhatsApp gibi uygulamalarla da dünya çapinda milyarlarca insani daha da güçlendirdi. Teknolojinin yasamlarimizdaki asil önemi, bize kendimizi ifade etme ve dünyayi daha da zengin bir sekilde deneyimleme gücünü ne sekilde verdigiyle ilgili. Önce masaüstünden web’e ve akilli telefonlara geçtik. Sonra mesajlasmadan birbirimize fotograf ve videolar yollamaya geçtik. Ama bu yolun sonu degil. Bir sonraki platform ve araç daha da kapsamli olacak. Sadece bakmakla kalmayip deneyimin içinde oldugunuz, somutlastirilmis bir internet. Biz buna metaverse diyoruz. Metaverse’ü sosyal teknolojilerin uzun yolculugundaki bir sonraki evrim olarak düsünebiliriz. Bu dünya, sirketimiz için de yeni bir sayfa açiyor. Metaverse’de bugün bilgisayar veya telefon dendiginde aklimiza gelmeyen tamamen yeni kategorilerin yani sira arkadaslarinizla bir araya gelmek, oyun oynamak, alisveris yapmak gibi hayal edebileceginiz hemen hemen her seyi yapabileceksiniz. Bu yenilikler ekranlarda daha fazla zaman harcamakla ilgili degil. Metaverse, halihazirda ekran karsisinda geçirdigimiz zamani daha iyi hale getirmekle ilgili. Metaverse, bazen üç boyutlu dünyayi kapsayarak bazen de fiziksel dünyada var olarak günümüzün çevrimiçi sosyal deneyimlerinin bir karisimi olarak karsimiza çikacak. Bir arada olamadigimiz zamanlarda bile diger insanlarla üç boyutlu deneyimler paylasmamiza ve fiziksel dünyada yapamayacagimiz seyleri birlikte yapmamiza olanak taniyacak’’ dedi.



’’Metaverse hayata geçtiginde, avatarlar bugünün profil resimleri kadar yaygin olacak’’

Metaverse hayata geçtiginde nelerin olacagina dair açiklamada bulunan Matras, ’’Metaverse hayata geçtiginde, avatarlar bugünün profil resimleri kadar yaygin olacak. Ancak statik bir görüntü yerine canli 3D avatarlar, etkilesimlerinizi bugün çevrimiçi olarak mümkün olan her seyden çok daha zengin hale getirecek. Yazmak veya dokunmak yerine, bir seyi ellerinizi hareket ettirerek, birkaç kelime söyleyerek ve hatta bazen düsünerek gerçeklestirebileceksiniz. Cihazlar, dikkatimizin odak noktasi olmayacak. Araya girmek yerine, yasadigimiz yeni deneyimlerde bize bir var olma hissi verecek. Metaverse, etkilesime geçebilecegimiz dünyaya yeni katmanlar eklememize izin vererek daha zengin deneyimler sunacak. Içerik üreticileri ve sanatçilar, izleyicileriyle yeni yollarla baglanti kurabilecek ve onlari bu paylasilan deneyimlere gerçekten dahil edebilecek. Son birkaç yildir birçok insanin her yerden etkili bir sekilde çalisabilecegini biliyoruz. Ancak, bazi insanlar bir aradayken digerlerinin hala uzaktan çalismasi çok daha karmasik bir hal alabilir. Bu nedenle, nerede olurlarsa olsunlar herkese ayni yerde bulunma firsati verecek araçlari sunmak oyunun kurallarini degistirecek’’ seklinde konustu.



Connect Konferansi’nda neler duyuruldu?

Matras, konferansta duyurulan konulari söyle açikladi:

’’Her yil düzenledigimiz Connect Konferansi’nda bu yil sosyal baglantidan tutun da eglence, oyun, fitness, is, egitim ve ticarete kadar, metaverse tabanindaki deneyimlerin önümüzdeki on yilda nasil sekillenecegini inceledik. Buna ek olarak, insanlarin metaverse dünyasina adim atmalarina yardimci olacak yeni Meta araçlarini duyurduk.”

Metaverse’ün merkezindeki ilk vizyonumuz Horizon Home, metaverse’deki eviniz gibi olacak, arkadaslarinizla birlikte vakit geçirebilecek, video izleyebilecek ve oyunlari ve uygulamalari kesfedebileceksiniz. Ayrica Messenger sesli aramalarini da bu dünyaya getiriyoruz; Messenger’in etkin oldugu herhangi bir platformdan arkadaslarinizla sesli bir görüsmeye katilabilecek ve birlikte vakit geçirebilecek ya da VR (Sanal Gerçeklik) mekanlarina seyahat edebileceksiniz. Yeni spor programlarinin yani sira, Quest 2 için piyasaya sürülecek Active Pack aksesuarlari daha rahat spor yapmanizi saglayacak.

Quest tabanli yeniliklere ek olarak, Project Cambria’yi da duyurduk. Project Cambria, gelismis teknolojilerin tümü ile donatilmis, üst düzey bir VR basligi olacak. Project Cambria’yi günümüzde mümkün olan en ileri teknolojiye sahip programlamayi denemeye baslamak isteyenler için tasarliyoruz.

Ürün yeniliklerinin yani sira, metaverse’ün gelecegi için ekosisteme de yatirim yapmaya devam ediyoruz. AR konusunda Presence Platform ve yeni SDK (yazilim gelistirme kiti) sürümlerimiz ile gelistiriciler daha fazla VR becerisine erisebilecek. Presence Platform gelistiricilerin, bir kullanicinin fiziksel dünyasi ile sanal içerikleri sorunsuz bir sekilde harmanlamasina firsat sunacak. Spark AR için ise dijital nesneleri fiziksel dünyaya yerlestirmek ve derinlik ve opaklik içererek insanlarin bu nesnelerle gerçekçi bir sekilde etkilesime girmesini saglamak için kullanabilecekleri yeni araçlar üzerinde çalisiyoruz. Sadece eglence degil, sürükleyici egitim içerigi olusturan yeni nesil içerik üreticilerini egitmek için de 150 milyon dolarlik yeni bir fonu duyurduk.”

Metaverse is dünyasinin gelecegini nasil sekillendirecek?

Metaverse’ün is dünyasina etkisini degerlendiren Matras, ’’Yakinda, isletmeler için tasarlanmis, ancak bugün satin alabileceginiz ayni tüketici Quest 2 basligi üzerinde çalisan yeni bir özellik paketi olan Quest for Business’i test etmeye baslayacagiz.

Quest for Business, kisisel Facebook hesabinizi kullanmadan is arkadaslarinizla is birligi yapmanizi saglayacak. Quest for Business ayrica hesap yönetimi, IDP (kimlik saglayici) ve SSO (tek sifreyle giris) entegrasyonu, üçüncü taraf mobil cihaz yönetimi ve daha fazlasi gibi isletmelerin is için ihtiyaç duydugu özel platform islevlerine de olanak saglayacak. Bu yil sinirli beta ile baslamayi, 2022’de daha fazla beta katilimcisina ulasmayi ve 2023’te de tüm isletmeler için Quest for Business’i kullanima sunmayi planliyoruz.

Ayrica, çalismanizi monitörünüzden Quest 2’ye ve tekrar geri tasimanizi da kolaylastiriyoruz. Bugün Slack, Dropbox, Facebook ve Instagram gibi hizmetlerin ve çok daha fazlasinin yakin gelecekte VR üzerinde Horizon Home’da 2D panel uygulamalari olarak çalisacagini ve bunlari Quest Store’dan indirebileceginizi duyurduk. Bu yeni özellik, basliginizi çikarmaniza gerek kalmadan is arkadaslarinizla sohbet etmenize, dosyalariniza erismenize, sosyal akislarinizi güncellemenize ve daha fazlasini yapmaniza imkan verecek.

Horizon Home’da Studio adinda yeni bir kisisel çalisma alani ortamini tanittik. Bu yilin ilerleyen zamanlarinda Horizon Workrooms’a özellestirilebilir odalar ekleyerek, size islerinizi halletmek için çok çesitli farkli ortamlar arasinda seçim yapma ve kendi sirket logolarinizi veya posterlerinizi odalariniza yerlestirme olanagi sunacagiz’’ açiklamasinda bulundu.

Facebook’un metaverse ile hedefleri

Matras, sözlerini söyle tamamladi: ’’Yeni vizyonumuz dogrultusunda, Facebook’un odak noktasi metaverse’i hayata geçirmek ve insanlarin baglanti kurmasina, topluluklar bulmasina ve islerini büyütmesine yardimci olmak olacak. Metaverse ile mümkün oldugunca fazla insana hizmet vermek istiyoruz. Hep birlikte çalisirsak önümüzdeki on yil içinde metaverse’ün bir milyar insana ulasmasini, yüz milyarlarca dolarlik dijital ticareti barindirmasini ve milyonlarca üretici ve gelistirici için is destegi olmasini umuyoruz. Bugün internet üzerinden ne kadar fazla insanin gelir elde ettigine bakin, bu islerden birçogu birkaç yil öncesine kadar yoktu bile. Metaverse’ün de insanlar için birçok firsat olusturacagini düsünüyoruz.

Metaverse vizyonumuzun ana hatlarini belirledik ancak oraya ulasmadan önce birçok parçanin olusturulmasi gerekiyor. Bu yilki Facebook Connect Konferansi’nda da metaverse’ü hayata geçirmek için sundugumuz yeni Meta araçlarini tanittik. Bu süreçte yalnizca ürün olusturmanin yeterli olmadigini gördük. Ayni zamanda ekosistemler olusturmaya yardimci olarak milyonlarca insanin gelecekte bir payi olmasini, çalismalarinin karsiligini almalarini ve sadece tüketici olarak degil, üretici ve gelistirici olarak da gelisimden yararlanmalarini saglamamiz gerekiyor. Önümüzdeki dönemde, bu vizyon dogrultusunda Meta olarak çalismalarimizi sürdürmeye devam edecegiz.

Kaynak: İHA

Bu haber İHA API servisleriyle otomatik olarak yayınlanmıştır. Bu habere herhangi bir editöryal müdahale yapılmamıştır.