Sanal Gerçeklik Yarışması'nda Uygulamalı Eğitimler Başladı
Kocaeli Bilişim Fuarı kapsamında Sanal ve Arttırılmış Gerçeklik Tabanlı Yenilikçi Uygulamalar (SAGYU) Yarışmasında uygulamalı eğitim başladı.
Kocaeli Büyükşehir Belediyesi tarafından 23-26 Kasım 2017 tarihleri arasında gerçekleştirilecek Kocaeli Bilişim Fuarı kapsamında düzenlenen “Sanal ve Arttırılmış Gerçeklik Tabanlı Yenilikçi Uygulamalar Yarışması”nda uygulamalı eğitimlere start verildi.
Kocaeli Bilim Merkezi’ndeki Sanayi 4.0 Laboratuvarında başlayan ilk uygulamalı eğitime 30 yarışmacı katıldı.
Yarışmacılar aldıkları ilk temel ve uygulamalı eğitimde elde ettikleri bilgiler ışığında projelerini daha da geliştirecek.
Gebze Teknik Üniversitesi iş birliğiyle organize edilen ve tüm yaş gruplarına açık olan yarışmada ‘’Yenilikçi Uygulama projeleri’’, ‘’AR Uygulama projeleri’’ ve ‘’VR Uygulama projeleri’’ ana nitelikler olarak belirlendi. 30 Haziran tarihine kadar yapılan başvurular arasından seçilen proje sahiplerine ilk uygulamalı eğitim 11-14 Temmuz tarihleri arasında Kocaeli Bilim Merkezi’ndeki Sanayi 4.0 Laboratuvarında verildi.
Başvurular arasından belirlenen projelerin sahipleri eğitime alındı. Program dahilinde sabah seansında artırılmış gerçeklik üzerine temel eğitim verildi, öğleden sonraki seansta ise uygulamalı eğitime geçildi. 30 kişilik katılımcı grubu üniversite öğrencileri ve çeşitli meslek gruplarından oluştu. Eğitim Gebze Teknik Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümünden Yrd. Doç. Dr. Yakup Genç ve ekibi tarafından verildi.
Oldukça verimli geçen eğitimin ardından katılımcılar, programdan keyif aldıklarını ifade etti.
Eğitime ayrıca Fatih Projesi Kocaeli İl Koordinatörleri de gözlemci olarak katıldı.
Yarışmacılar programın ardından ikinci eğitime kadar proje geliştirme sürecinde çalışmalarına devam ediyor.
“Sanal ve Arttırılmış Gerçeklik Tabanlı Yenilikçi Uygulamalar Yarışması”(SAGYU) kapsamında Kocaeli Bilişim Fuarı’nın ana teması olan VR ve AR teknolojilerini genç kuşak özelinde fuar ziyaretçilerinin tamamıyla buluşturmak amaçlanıyor. Yarışma bu alana ilişkin bilgi birikimini zenginleştirme, teknoloji farkındalığını artırma, eğitim ve yaygınlaştırma faaliyetlerini gerçekleştirme görevini üstlenecek.
Yarışmanın öne çıkan vurguları ise girişimcilik, yeni teknolojiler ve inovatif uygulamalar olacak. Büyükşehir yarışmayla gençlerin; bilim üreten, yeni teknolojileri geliştirme ve kullanma kapasitesine, yenilikçi ve girişimci özelliklere sahip olacak şekilde yetiştirilmesine katkı sağlamak istiyor. Böylece genç dahilerin projelerini sunabilecekleri girişimsel bir ortam hazırlanacak, girişimcilik ve yenilikçilik kültürünün yaygınlaştırılması sağlanacak.
Yarışmaya katılanlar arasından projeleri değerlendirmeye alınanlar, alanında uzman kişiler tarafından iki aşamalı bir eğitim sürecine tabi tutuluyor. Kocaeli Bilim Merkezinde gerçekleştirilecek eğitimlerin sonucunda finale gitmeye hak kazanacak 20 proje belirlenecek.
Projeleri başarılı bulunan 3 uygulama ödüllendirilecek. Buna göre yarışmada birinciliği elde eden proje sahibine MS HoloLens, ikinciye HTC Vive Gözlük, üçüncülüğü kazanana ise Android Telefon hediye edilecek. Projesi sergilenen tüm katılımcılara başarı belgesi verilecek.
Kaynak: İHA
Kocaeli Bilim Merkezi’ndeki Sanayi 4.0 Laboratuvarında başlayan ilk uygulamalı eğitime 30 yarışmacı katıldı.
Yarışmacılar aldıkları ilk temel ve uygulamalı eğitimde elde ettikleri bilgiler ışığında projelerini daha da geliştirecek.
Gebze Teknik Üniversitesi iş birliğiyle organize edilen ve tüm yaş gruplarına açık olan yarışmada ‘’Yenilikçi Uygulama projeleri’’, ‘’AR Uygulama projeleri’’ ve ‘’VR Uygulama projeleri’’ ana nitelikler olarak belirlendi. 30 Haziran tarihine kadar yapılan başvurular arasından seçilen proje sahiplerine ilk uygulamalı eğitim 11-14 Temmuz tarihleri arasında Kocaeli Bilim Merkezi’ndeki Sanayi 4.0 Laboratuvarında verildi.
Başvurular arasından belirlenen projelerin sahipleri eğitime alındı. Program dahilinde sabah seansında artırılmış gerçeklik üzerine temel eğitim verildi, öğleden sonraki seansta ise uygulamalı eğitime geçildi. 30 kişilik katılımcı grubu üniversite öğrencileri ve çeşitli meslek gruplarından oluştu. Eğitim Gebze Teknik Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümünden Yrd. Doç. Dr. Yakup Genç ve ekibi tarafından verildi.
Oldukça verimli geçen eğitimin ardından katılımcılar, programdan keyif aldıklarını ifade etti.
Eğitime ayrıca Fatih Projesi Kocaeli İl Koordinatörleri de gözlemci olarak katıldı.
Yarışmacılar programın ardından ikinci eğitime kadar proje geliştirme sürecinde çalışmalarına devam ediyor.
“Sanal ve Arttırılmış Gerçeklik Tabanlı Yenilikçi Uygulamalar Yarışması”(SAGYU) kapsamında Kocaeli Bilişim Fuarı’nın ana teması olan VR ve AR teknolojilerini genç kuşak özelinde fuar ziyaretçilerinin tamamıyla buluşturmak amaçlanıyor. Yarışma bu alana ilişkin bilgi birikimini zenginleştirme, teknoloji farkındalığını artırma, eğitim ve yaygınlaştırma faaliyetlerini gerçekleştirme görevini üstlenecek.
Yarışmanın öne çıkan vurguları ise girişimcilik, yeni teknolojiler ve inovatif uygulamalar olacak. Büyükşehir yarışmayla gençlerin; bilim üreten, yeni teknolojileri geliştirme ve kullanma kapasitesine, yenilikçi ve girişimci özelliklere sahip olacak şekilde yetiştirilmesine katkı sağlamak istiyor. Böylece genç dahilerin projelerini sunabilecekleri girişimsel bir ortam hazırlanacak, girişimcilik ve yenilikçilik kültürünün yaygınlaştırılması sağlanacak.
Yarışmaya katılanlar arasından projeleri değerlendirmeye alınanlar, alanında uzman kişiler tarafından iki aşamalı bir eğitim sürecine tabi tutuluyor. Kocaeli Bilim Merkezinde gerçekleştirilecek eğitimlerin sonucunda finale gitmeye hak kazanacak 20 proje belirlenecek.
Projeleri başarılı bulunan 3 uygulama ödüllendirilecek. Buna göre yarışmada birinciliği elde eden proje sahibine MS HoloLens, ikinciye HTC Vive Gözlük, üçüncülüğü kazanana ise Android Telefon hediye edilecek. Projesi sergilenen tüm katılımcılara başarı belgesi verilecek.