Medvedev World of Warcraft'ı örnek gösterdi

Ülkesinin teknoloji sektörü temsilcilerine hitap eden Rusya Devlet Başkanı Dmitri Medvedev, 12 milyonu geçen oyuncu sayısıyla internet üzerinden oynanabilen en büyük oyun olan World of Warcraft'a benzeyen bir oyun üretmelerini istedi.

Medvedev World of Warcraft'ı örnek gösterdi
Teknolojiye olan ilgisiyle tanınan Rusya Başkanı Dmitri Medvedev, dünyanın en büyük online bilgisayar oyunu olan ‘World of Warcraft’ın benzerinin Rusya’da geliştirilmesi önerisi getirdi. Rusya Kültür, Bilim ve Teknoloji Konseyi toplantısında konuşan Dmitri Medvedev, “Dünya çapında olmasa da, World of Warcraft gibi bir oyunu biz de geliştirebiliriz” ifadesini kullandı. Rus RİA Novosti haber ajansının verdiği ve TurkRus internet sitesinde yayımlanan habere göre Başkan Medvedev, dünyada bugün online bilgisayar oyunları pazarının önemli bir bölümünü elinde bulunduran World of Warcraft’ın uyarlamasının Rusya’da geliştirilmesi teklifinde bulundu.

RUSYA GENELİNDE BİLE OLABİLİR’
Kremlin’e bağlı Kültür, Bilim ve Teknoloji Konseyi toplantısında konuyu gündeme getiren Medvedev, “Bizim gençliğimizin nelerden haz aldığını inceledim. Bilgisayar oyunlarının çoğu ‘tarihi fantastik’ tarzında. Bilmeyenler için World of Warcraft, yalnızca çocukların değil, yetişkinlerin de dahil olduğu milyonlarca insanın saatlerini verdiği, Dünyanın en popüler bilgisayar oyunlarından biri. Kesinlikle buna benzer bir şeyler yapmaya çalışabiliriz. Dünya çapında olmasa da, Rusya genelinde bu yapılabilir” dedi.

200 milyon dolarlık bilgisayar siparişi verdi
2008’den bu yana Rusya Devlet Başkanlığı’nı yürüten Dmitri Medvedev, teknolojiyle ilgilenen bir yönetici olarak biliniyor. Medvedev daha önce bilgisayar kullanmayı bilmeyen memurların işten çıkarılması gerektiğini belirtmişti. Kremlin geçen nisanda Amerikan HP ile Rus Skolkova IT şirketlerine 1.8 milyon laptop’a eşit güçte olacak ve 200 milyon dolarlık maliyeti olan bir bilgisayarı üretmek için sipariş verdi.

ÇEVRİMİÇİ OYUNLARIN YÜZDE 62’SİNE SAHİP
World of Warcraft oyununun tüm dünya üzerinde 12 milyonu aşkın oyuncusu bulunurken, katılımcıların yüzde 48’ini Asya ülkeleri oluşturuyor. Blizzard oyundan yıllık yaklaşık 800 milyon dolar kazanıyor.

Blizzard Entertainment firması tarafından 1994 yılında geliştirilen ve 10 yıl sonra gerçek zamanlı strateji olarak internet üzerinden oynanmaya başlanan World of Warcraft oyunu kısa zamanda büyük hayran kitlesine ulaştı. Oyunda oluşturulan karakterle canavarlara ve diğer oyunculara karşı savaşılarak seviye artırılıyor. Dünya genelinde 12 milyonu aşkın kullanıcısı bulunan World of Warcraft’ın, çevrimiçi oyunlar pazarının yüzde 62’sini elinde bulundurduğu ifade ediliyor. Oyunun aralık ayında satışa sunulan üçüncü genişleme paketi 24 saat içerisinde 3.3 milyondan fazla kullanıcı tarafından satın alındı.