Kızılcahamam Kodlayacak

Kızılcahamam Kodlama, Robotik ve Hobi Atölyeleri Projesi hayata geçiyor. Halk Eğitim Merkezinde oluşturulacak atölyede kodlama eğitimi verilecek. Eğitimden ilçede öğrenim gören tüm öğrenciler faydalanabilecek.

Kızılcahamam Kodlayacak
ODTÜ Kovan Laboratuvar Başkanı Prof. Dr. Erol Şahin, ODTÜ Biltem Merkez Başkanı Prof. Dr. Erdinç Çakıroğlu, ODTÜ MEMS Merkezi Başkanı Prof. Dr. Tayfun Akın, TOBB ETÜ Morfoloji Anabilim dalı öğretim görevlisi Doç. Dr. Selçuk Tunalı ile görüşerek hocaların görüşlerinin alınmasın ardından “Kodlama Nisa” projesini yerinde görmek için Manisa’ya ziyaret gerçekleştirildi.

Ziyarette Manisa İl Milli Eğitim Müdürlüğü Şube Müdürü Bayram Işık eşliğinde Şehzadeler, Turgutlu, Salihli ilçelerinde bulunan kodlama atölyeleri incelendi.

İncelemelerin ardından Kızılcahamam’da Kodlama ve Fablab atölyesi kurulumu çalışmaları başladı.

Projeyle, zamanının çoğunu bilgisayar oyunu ile geçiren çocukların bu zamanı kendi isteğiyle eğlenerek öğrenmeye ayırmasını sağlamak, böylece öğrencilerin bilgisayar kullanma alışkanlıkları yeni bir boyut kazandırmak, gelişen teknoloji ile iç içe yaşayan yeni nesil bu teknolojiyi daha iyi anlayabilmesi için onlara kod okuryazarlığı bilincini kazandırmak ve bu çerçevede ilkokuldan başlayarak ortaokul öğrencilerini kodlama okuryazarı haline getirmek, köy, kent, kız ve erkek fark etmeksizin her kesimden sosyoekonomik farklılıklarını ortadan kaldırıp her öğrencinin kodlama yapabileceğinin farkındalığını oluşturmak amaçlanıyor.

Çocukların sebep-sonuç ilişkisini kurmalarını ve takım halinde çalışma yeteneklerini gelişmesini sağlaması beklenen projenin hedefleri arasında matematik, fen bilgisi gibi müfredatlar arası disiplinlerle bağlantı kurarak öğrenilen ama gerçek hayatta uygulama imkanı bulunmayan bazı bilgilerin somutlaştırma şansını vererek eğitimlerine katkıda bulunmak, proje kapsamında Kızılcahamam’da bulunan ilkokullardan başlayarak öğrencilere algoritma ve kodlamanın mantığını kavratmak, scratch, kodu gamelab, smallbasic, tinker gibi programları kullanarak özgün projeler üretmelerini sağlamak, eğitimlerde yetenekli öğrencilerin keşfedilip atölyelere yönlendirmek, robotik programlama eğitimleri ile somut ürünler ortaya çıkarmalarına sağlamak, akıl ve zeka oyunları ile stratejik düşünme becerisine sahip bireyler yetiştirmek, saygı, sabır, kazanma kaybetme, paylaşma, iş birliği yapma gibi sosyal yaşam becerilerini deneyimlerini sağlamak, Maker ruhuna sahip paylaşımcı bireyler yetiştirmek, her öğrenciye bir hobi kazandırmak, öğrencileri sosyal ve kültürel yönden donatmak ve Fetem etkinlikleri gerçekleştirmek yer alıyor.
Kaynak: İHA