Başbakan Yıldırım: ABD oylamada yalnız kaldı

BM Güvenlik Konseyi'ndeki Kudüs oylamasında ABD'nin yalnız kaldığını belirten Başbakan Yıldırım, BM Genel Kurulu'nda yapılacak oylamayı hatırlatarak ''Amerika aleyhine oy verecekleri tehdit edecek noktaya kadar gelmişlerdir. Eğer Amerika'nın aleyhinde oy verirseniz size mali yardım yapmayız para vermeyiz ayağınızı denk alın diyecek kadar işi zıvanasından Amerikan Başkanı çıkarmış gözüküyor'' ifadesini kullandı.

Başbakan Yıldırım: ABD oylamada yalnız kaldı
Başbakan Binali Yıldırım, Ankara'da, İstanbul Teknik Üniversitesi (İTÜ) Mezunlar Zirvesi'nde konuştu. Başbakan'ın gündeminde ABD'nin Kudüs kararı vardı. 

BM Güvenlik Konseyi'ndeki Kudüs oylamasında ABD'nin yalnız kaldığını belirten Başbakan Yıldırım, BM Genel Kurulu'nda yapılacak oylamayı hatırlatarak ''Amerika aleyhine oy verecekleri tehdit edecek noktaya kadar gelmişlerdir. Eğer Amerika'nın aleyhinde oy verirseniz size mali yardım yapmayız para vermeyiz ayağınızı denk alın diyecek kadar işi zıvanasından Amerikan Başkanı çıkarmış gözüküyor'' ifadesini kullandı.

Başbakan'ın konuşmasının o bölümü şöyle:


ABD'nin tek taraflı aldığı Kudüs'ü İsrail'i başkenti yapan karar İslam İşbirliği Teşkilatı'nın Olağanüstü Zirvesi'nde bir kez daha reddedilmiştir. BM Güvenlik Konseyi'nde yapılan oylamada 14 Güvenlik Konseyi üyesinin yanında Amerika yalnız kalmış ve son çare olarak Genel Kurul'da Amerika aleyhine oy verecekleri tehdit edecek noktaya kadar gelmişlerdir. 'Eğer Amerika'nın aleyhinde oy verirseniz size mali yardım yapmayız, para vermeyiz, ayağınızı denk alın' diyecek kadar işi zıvanasından Amerikan Başkanı çıkarmış gözüküyor. Ne kadar güçlü olursanız olun her ülke egemendir bağımsız kararını verecek yetkinliğe sahiptir. Güçlü olmak haklı olmak anlamına gelmez.''