Hayal Perdesi Sordu: "Türk Sineması Mı, Türkiye Sineması Mı?"

İki ayda bir, e-dergi olarak çıkan Hayal Perdesi Sinema Dergisi, Ocak-Şubat 2011 tarihli 20. sayısıyla www.hayalperdesi.net adresinde yayında.

Hayal Perdesi Sordu: 'Türk Sineması Mı, Türkiye Sineması Mı?'
Hayal Perdesi Sinema Dergisi yeni sayısında dikkat çekici bir soruşturmayla okuyucularının karşısına çıkıyor. Etnik ve toplumsal aidiyetlerin belirginlik kazanmasıyla başlayan tartışmalara sinema perdesinden müdahil olan Hayal Perdesi, "Türk sineması mı Türkiye sineması mı?" başlıklı dosyada, Türkiye’de üretilen sinemayı adlandırma noktasında mevcut kullanımların açmaz ve imkanlarını akademisyenler, sinema yazarları ve yönetmenlerle tartışmaya açıyor. Fahrettin Altun, Alim Arlı, Kazım Öz, Canan Balan,Hüseyin Karabey, Ali Aslan, Cihat Arınç, İhsan Kabil, Mizgin Müjde Arslan, Ali Murat Güven ve Murat Pay’ın katkıda bulunduğu soruşturma, sinemamızın nasıl kavramsallaştırılacağı tartışmalarının, ulusal kimlikle ilgili sorun ve tartışmalardan bağımsız olmadığını ortaya koyuyor.DERSİM’İN NİSYAN KATMANLARIResmi tarih anlatısında bir "isyan" müdahalesi olarak anlatılan Dersim Harekatı’nın "nisyan" katmanlarından biri olan, ailesinden kopartılan çocukların hikayelerini anlatan İki Tutam Saç-Dersim’in Kayıp Kızları belgeselinin yönetmeni Nezahat Gündoğan ve yapımcısı Kazım Gündoğan Belgesel Odası’nın konukları.NİJAT ÖZÖN VE AHMET ULUÇAY’I ANMAK940’lı Yılların Türk Sineması" adlı kitabıyla dönemin sinemasına ekonomik, toplumsal ve kültürel arka plânıyla ışık tutan Esin Berktaş, Türk Sineması Araştırmaları bölümünde ağırlanırken; Türkiye’deki sinema literatürüne önemli bir miras bırakıp 15 Aralık 2010 günü aramızdan ayrılan Nijat Özön ve vefatının birinci yılında Ahmet Uluçay Hayal Perdesi’nin yeni sayısında birer yazıyla anılıyor.Derginin konu başlıkları şöyle:VizyonHür Adam: İdealle Karikatür Arasında/CELİL CİVANGüzel Bir Hayat Düşlerken: Bosna’nın Yıkıntılarında Güzel Bir Hayat Düşü/EBRU AFATAv Mevsimi: Efendiler ve Köleler/ZEYNEP YILMAZ Belgesel Odası: Nezahat Gündoğan-Kazım Gündoğan: "Dersim’in Aklı Olmaya Çalıştık"/TUBA DENİZYafa, Portakalın Otomatiği: "Alternatif Bir Hafıza Yaratma Çabası"/BARIŞ SAYDAMDosya: Türk Sineması mı Türkiye Sineması mı?FAHRETTİN ALTUN, ALİM ARLI, KAZIM ÖZ, CANAN BALAN, HÜSEYİN KARABEY, ALİ ASLAN, CİHAT ARINÇ, İHSAN KABİL, MİZGİN MÜJDE ARSLAN, ALİ MURAT GÜVEN, MURAT PAYTürk Sineması AraştırmalarıEsin Berktaş: "Mevlana Okuyan, Freud’u Bilen Sinemacılar Kuşağı"/KÜLTİGİN AKBULUTOsmanlı’da Bir Sinema Gönüllüsü: Sigmund Weinberg-1/YALÇIN LÜLECİAçık AlanNijat Özön: Türkiye’de Sinemayı Tanıtan Adam/BARIŞ SAYDAMAhmet Uluçay Bana Ne Öğretti?/MURAT PAYKamera ArkasıCengiz Uzun: "Türkiye’de görsel çözümleme yapılmıyor, çünkü her şey ezbere gidiyor"KORAY SEVİNDİ-ABDÜLGAFUR ŞAHİNKısa-caBarış Sarhan: "Umarım Bu Kısalar Uzun Metraja Giden Adımlar Olur"/BETÜL DEMİRELFestival GünlüğüGezici Festival’in Gündeminde "Darbeler!" Vardı/YİĞİTALP ERTEMEskimeyen FilmlerYoksunluğun Lirik Resmi: Pather Panchali /MERYEM KÖSEBeyaz AyarıÖtekiler Düşmanımız Değildir: Yahşi Batı/MEHMET UFUKNeden Film Seyrediyoruz?Salih PulcuKitaplıkYusuf Üçlemesi: Semih Kaplanoğlu Nasıl "Semih Kaplanoğlu" Oldu?/SEMA KARACAYönetmen Sineması Kitaplığı: Sinema Aracılığıyla Topluma Bakabilmek/EMRE BERSOYSinefilAydınlanma Mitosu, Aklın Ölümü ve Dr. Garipaşk/ABDULLAH AYASUN
Kaynak: İHA