'Behice Boran 100 Yaşında Örtemediklerimiz' Sergisi Diyarbakır'da
Mimar Mükremin Barut'un "Behice Boran 100 yaşında örtemediklerimiz" sergisi, Tunceli'den sonra 16 Aralık 2010 tarihinden itibaren Diyarbakır Cegerxwin Gençlik Kültür ve Sanat Merkezi'nde açılacak.
Kayapınar Belediyesi Cegerxwin Gençlik Kültür ve Sanat Merkezi sergi salonunda Mimar Mükremin Barut'un, "Behice Boran 100 yaşında örtemediklerimiz" resim sergisi açılacak. 16 aralık 2010 tarih, saat 16.00'da açılışı gerçekleşecek olan sergi, 20 Aralık'a kadar devam edecek. 5-15 Aralık 2010 tarihinde Tunceli'de açılan sergi, Diyarbakır'dan sonra 21-22 Aralık tarihlerinde ise Urfa Belediyesi Mimoza Kültür Merkezi'nde açılacak. Sergide Behice Boran'ın yanı sıra İstiklal Mahkemeleri, 27 Mayıs, 12 Mart, 12
Eylül, idama gönderilen gençler, 1 Mayıs 1977, Kürt gerçeği, Dersim, Musa Anter'den Uğur Kaymaz'a kadar birçok olaya ilişkin resimlerden oluşmaktadır. Ressam Mükremin Barut, örtemediklerimize dair söyleyecek sözü olanları sergiye bekliyor.
Serginin sanatçısı Mükremin Barut, ODTÜ-Mimarlık mezunu; kendisine yardımcı olan Ceren Yalçın Marmara Üniversitesi Resim Bölümü mezunu, katkı koyan Gülistan Aydoğdu ise serbest muhabir. Sanatçı, daha önce sekiz ayrı sergi açmıştı. Bu sergisinde, Cumhuriyet Dönemi'ne ait farklı farklı kesimleri, farklı biçimlerde etkileyen travmaları konu olarak seçtiğini ve tarz olarak daha ziyade kışkırtıcı ve mesaj vermeye dönük resimler ürettiğini söylüyor ve bu sergisindeki resimlerini ajit-prop olarak adlandırıyor.
Eylül, idama gönderilen gençler, 1 Mayıs 1977, Kürt gerçeği, Dersim, Musa Anter'den Uğur Kaymaz'a kadar birçok olaya ilişkin resimlerden oluşmaktadır. Ressam Mükremin Barut, örtemediklerimize dair söyleyecek sözü olanları sergiye bekliyor.
Serginin sanatçısı Mükremin Barut, ODTÜ-Mimarlık mezunu; kendisine yardımcı olan Ceren Yalçın Marmara Üniversitesi Resim Bölümü mezunu, katkı koyan Gülistan Aydoğdu ise serbest muhabir. Sanatçı, daha önce sekiz ayrı sergi açmıştı. Bu sergisinde, Cumhuriyet Dönemi'ne ait farklı farklı kesimleri, farklı biçimlerde etkileyen travmaları konu olarak seçtiğini ve tarz olarak daha ziyade kışkırtıcı ve mesaj vermeye dönük resimler ürettiğini söylüyor ve bu sergisindeki resimlerini ajit-prop olarak adlandırıyor.