Çocuklar Hem Oyun Oynayacak Hem De Deprem Konusunda Bilinçlenecek
Izmir’de ortaokul ögrencileri, depreme karsi bilinç olusturmak amaciyla yazdiklari kod ile dijital ortamda oyun tasarladi. Tasarladiklari oyunlarla Türkiye’de düzenlenen turnuvada birinci olan ögrenciler, Amerika Birlesik Devletleri’nde (ABD) gerçeklestirilecek olan Dünya Problem Çözme Turnuvasina katilma hakki elde ederek Türkiye’yi temsil edecek.
Izmir’in Urla ilçesinde bir kolejde okuyan ortaokul ögrencileri, yakin zamanda yasanan ve yikici etkiye sebep olan depremler sonrasinda örnek bir projeye imza atti. Proje kapsaminda ögrenciler, kendi yazdiklari kodlar dogrultusunda, depremde dogru davranislarin sergilenmesinin önemli oldugu düsüncesiyle dijital ortamda bir oyun gelistirdi. Oyunlar ile özellikle küçük yastaki çocuklarin deprem konusunda bilinçlenmesinin amaçlandigi proje, Nisan ayinda Kusadasi’nda düzenlenen ulusal turnuvasinda ‘Toplumsal Problemleri Çözme (CmPS)’ kategorisinde birinci oldu. Yaptiklari derece ile ABD’de düzenlenecek Dünya Problem Çözme Turnuvasina katilmaya hak kazanan ögrenciler, simdi ise Türkiye’yi dünyada temsil etmeye hazirlaniyor.
Kendileri minik projeleri büyük
Projeye dair bilgiler aktaran, Gelecek Problemleri Kulübü (FPS) Koçu ve Dr. Psikolojik Danisman Ezgi Denizel Güven, deprem konusunda yapi stokunu depreme uygun hale getirmek kadar davranis biçimlerini de depremle yasamaya adapte etmek gerektigini vurguladi. Okullarinda bulunan ‘Gelecek Problemleri Kulübü’ne, 5’ten 7. sinifa kadar gönüllü ögrencilerin katildigini ve yerel ya da küresel problemleri çözmeye yönelik çesitli fikirlerle eyleme geçtiklerini aktaran Güven, sunlari kaydetti:
“Depremle ilgili dogru davranislari nasil kazandirabiliriz diye düsündük. Farkli çözüm yollari arastirdik. Bunlarin içinden en cazip gelen çözüm dijital oyunlar hazirlamakti. Çünkü hedef grup olarak seçtigimiz 9-15 yas arasi çocuklar zamanlarinin çogunu ekran karsisinda özellikle de dijital platformlarda geçiriyor. Bu nedenle ekibimizde kodlama bilen ögrencilerimizden; Jerfi Dündar ve Eymen Durkaya, bir oyun tasarim platformu üzerinden arkadaslarina depremden önce, deprem aninda ve sonrasinda dogru davranislari sergilerlerse hayatta kalacaklari iki farkli simülasyon oyunu tasarladi.”
Ögrencilerin bir kismi kod ile oyun tasarladi, bir kismi sosyal medya hesabini yönetti
Ögrencilerinin proje asamasinda yaptigi çalismalardan bahseden Güven, “Mehmet Deniz Son, Berra Ipek Güngör, Çinar Pektas, Emre Evren ve Poyraz Mavi Öztürk de web 2 araçlarini kullanarak oyunlar tasarladi. Defne Akarsu web sitesi için içerikler olusturdu, Arjen Arslan projenin duyurulmasi ve tanitimi için görüsmeler yapti, Nil Bade Yilmaz ve Asli Su Özbay da sosyal medyamizi yönetti” ifadelerine yer verdi.
Depreme karsi bilinçlendirdi
Ögrencilerin dijital oyunlari arkadaslarina oynatmadan önce ön test yaparak deprem bilinç düzeyini tespit ettiklerini söyleyen Güven, özellikle deprem çantasi hazirlama, deprem plani ve ev içi deprem tatbikati yapma, esyalari uygun sekilde konumlandirma ve monte etme, toplanma alanini bilme gibi konularinda eksikler oldugunu tespit ettiklerini belirtti.
Sözlerini sürdüren Güven, “Dijital oyunlar, bilgilendirici içerikler ve sunumlar sonrasinda yaptigimiz son testte özellikle deprem sonrasi toplanma alani, deprem çantasi hazirlama ve deprem sirasinda güvenli alanlarda korunma konularinda bilgi düzeyinde bir artisin olustuguna, okulumuzdaki deprem tatbikatinda ise dogru davranislarin sergilendigine sahit olduk” diye konustu.
Kaynak: İHA
Kendileri minik projeleri büyük
Projeye dair bilgiler aktaran, Gelecek Problemleri Kulübü (FPS) Koçu ve Dr. Psikolojik Danisman Ezgi Denizel Güven, deprem konusunda yapi stokunu depreme uygun hale getirmek kadar davranis biçimlerini de depremle yasamaya adapte etmek gerektigini vurguladi. Okullarinda bulunan ‘Gelecek Problemleri Kulübü’ne, 5’ten 7. sinifa kadar gönüllü ögrencilerin katildigini ve yerel ya da küresel problemleri çözmeye yönelik çesitli fikirlerle eyleme geçtiklerini aktaran Güven, sunlari kaydetti:
“Depremle ilgili dogru davranislari nasil kazandirabiliriz diye düsündük. Farkli çözüm yollari arastirdik. Bunlarin içinden en cazip gelen çözüm dijital oyunlar hazirlamakti. Çünkü hedef grup olarak seçtigimiz 9-15 yas arasi çocuklar zamanlarinin çogunu ekran karsisinda özellikle de dijital platformlarda geçiriyor. Bu nedenle ekibimizde kodlama bilen ögrencilerimizden; Jerfi Dündar ve Eymen Durkaya, bir oyun tasarim platformu üzerinden arkadaslarina depremden önce, deprem aninda ve sonrasinda dogru davranislari sergilerlerse hayatta kalacaklari iki farkli simülasyon oyunu tasarladi.”
Ögrencilerin bir kismi kod ile oyun tasarladi, bir kismi sosyal medya hesabini yönetti
Ögrencilerinin proje asamasinda yaptigi çalismalardan bahseden Güven, “Mehmet Deniz Son, Berra Ipek Güngör, Çinar Pektas, Emre Evren ve Poyraz Mavi Öztürk de web 2 araçlarini kullanarak oyunlar tasarladi. Defne Akarsu web sitesi için içerikler olusturdu, Arjen Arslan projenin duyurulmasi ve tanitimi için görüsmeler yapti, Nil Bade Yilmaz ve Asli Su Özbay da sosyal medyamizi yönetti” ifadelerine yer verdi.
Depreme karsi bilinçlendirdi
Ögrencilerin dijital oyunlari arkadaslarina oynatmadan önce ön test yaparak deprem bilinç düzeyini tespit ettiklerini söyleyen Güven, özellikle deprem çantasi hazirlama, deprem plani ve ev içi deprem tatbikati yapma, esyalari uygun sekilde konumlandirma ve monte etme, toplanma alanini bilme gibi konularinda eksikler oldugunu tespit ettiklerini belirtti.
Sözlerini sürdüren Güven, “Dijital oyunlar, bilgilendirici içerikler ve sunumlar sonrasinda yaptigimiz son testte özellikle deprem sonrasi toplanma alani, deprem çantasi hazirlama ve deprem sirasinda güvenli alanlarda korunma konularinda bilgi düzeyinde bir artisin olustuguna, okulumuzdaki deprem tatbikatinda ise dogru davranislarin sergilendigine sahit olduk” diye konustu.