Facebook yeni bir zaman birimi icat etti!
Facebook yeni bir zaman birimi icat etti. Nano saniyeden büyük, mikro saniyeden küçük olan "flick", saniyenin 705 binde birine tekabül ediyor.
Facebook mühendisleri tarafından geliştirilen yeni zaman birimi flick, "kare anı" kelimesinin İngilizcesi olan "frame tick"in kısaltması.
Dünyanın en büyük sosyal ağının yeni bir zaman birimine ihtiyaç duymasının sebebi ise bünyesinde faaliyet gösteren Oculus'un sanal gerçeklik çalışmalarında yatıyor.
Filmlerde, oyunlarda ve diğer görsel içeriklerde sanatçıların saliseleri hesaba katmaları gerekir. Örneğin çoğu film saniyede 24 kare hızında (24 FPS) çekilmiştir. Bu da, filmin her bir saniyede ekrana 24 tane kare getirdiği anlamına gelir.
Flick'in mucidi Oculus mühendislerinden Christopher Horvath'a göre, saniyede tek bir kare ile çalışılan projelerde FPS sisteminin yetersiz kaldığına dikkat çekiyor. 24 FPS bir videoda her bir kare toplam 0,04166666667 saniye ya da 41666666,669 nano saniye uzunluğundadır. Ancak bu sayılar hesaplaması zor ve sürekli kendini tekrarlayan küsüratlarla dolu olduğundan, sanal gerçeklik projelerinde çalışanları bir hayli zorluyor.
Flick ise buna çözüm olarak geliştirildi. Örnek vermek gerekirse, 24 FPS bir filmde her bir karenin uzunluğu 29.400.000 flick olarak hesaplanabiliyor. 60 FPS bir oyunda ise 11.760.000. Flick'lerin karmaşık olmayan değerleri, mühendislere kolaylıkla hesaplama şansı tanıyor.
Horvarth, Flick'e dair tüm araştırma ve çalışmalarını GitHub üzerinden yayınladı; buradan inceleyebilirsiniz.
Dünyanın en büyük sosyal ağının yeni bir zaman birimine ihtiyaç duymasının sebebi ise bünyesinde faaliyet gösteren Oculus'un sanal gerçeklik çalışmalarında yatıyor.
Filmlerde, oyunlarda ve diğer görsel içeriklerde sanatçıların saliseleri hesaba katmaları gerekir. Örneğin çoğu film saniyede 24 kare hızında (24 FPS) çekilmiştir. Bu da, filmin her bir saniyede ekrana 24 tane kare getirdiği anlamına gelir.
Flick'in mucidi Oculus mühendislerinden Christopher Horvath'a göre, saniyede tek bir kare ile çalışılan projelerde FPS sisteminin yetersiz kaldığına dikkat çekiyor. 24 FPS bir videoda her bir kare toplam 0,04166666667 saniye ya da 41666666,669 nano saniye uzunluğundadır. Ancak bu sayılar hesaplaması zor ve sürekli kendini tekrarlayan küsüratlarla dolu olduğundan, sanal gerçeklik projelerinde çalışanları bir hayli zorluyor.
Flick ise buna çözüm olarak geliştirildi. Örnek vermek gerekirse, 24 FPS bir filmde her bir karenin uzunluğu 29.400.000 flick olarak hesaplanabiliyor. 60 FPS bir oyunda ise 11.760.000. Flick'lerin karmaşık olmayan değerleri, mühendislere kolaylıkla hesaplama şansı tanıyor.
Horvarth, Flick'e dair tüm araştırma ve çalışmalarını GitHub üzerinden yayınladı; buradan inceleyebilirsiniz.