'En İyi İlk Senaryo Yarışması'nın Kazananları Ödüllendirildi
DenizBank'ın desteğiyle hayata geçirilen 'En İyi İlk Senaryo Yarışması'nda dereceye giren yazarlara ödülleri verildi.
Banka açıklamasına göre, özgün senaryo yazımını desteklemek amacıyla DenizBank ve Türkiye Sinema ve Audiovisuel Kültür Vakfı (TÜRSAK) iş birliğiyle hayata geçirilen 'En İyi İlk Senaryo Yarışması'nın kazananları düzenlenen törenle belirlendi.
Yarışmada birincilik ödülüne 'Asi’nin Sonunda' isimli senaryosuyla Mehmet Kanadlı layık görüldü. 'İzlanda Sendromu' isimli senaryoyu yazan Muhammet Cihat Gökbulut ikincilik, 'İclay-ı Vatan' isimli senaryosuyla da Emre Hasan Yılmaz üçüncülük ödülü ile ödüllendirildi.
DenizBank'ın katkılarıyla düzenlenen yarışmada sinemaya adım atan genç senaristlere maddi destekte bulunuldu.
Birincilik ödülünü kazanan Kanadlı 30 bin TL ve Fransa Senaristler Evi'nin kurucusu Georges Ruquet'ten senaryo mentorluğu, ikincilik ödülünün sahibi Gökbulut 15 bin TL ve yönetmen-senarist Ümit Ünal'dan senaryo danışmanlığı, üçüncülük ödülünü kazanan Yılmaz ise 10 bin TL ve yönetmen Derviş Zaim'den senaryo danışmanlığı kazandı.
Gecede, 'Büyük Aile' senaryosuyla Emre Çaltılı, 'Gölgemi Bıraktım Lale Bahçelerinde' senaryosuyla Tekin Özertem ve 'Çöp Şehir' senaryosuyla Emren Meroğlu mansiyon ödüllerinin sahibi oldu.
Sinema dünyasına emeği geçmiş oyuncu, senarist, yönetmen ve yapımcılar da ödül vermek üzere gecede hazır bulundu.
-'Kültür sanata olan desteğimiz gelecek nesillere olan borcumuz'
Açıklamada görüşlerine yer verilen DenizBank Yönetim Hizmetleri Grubu Genel Müdür Yardımcısı Tanju Kaya, şunları kaydetti:
'DenizBank olarak ülkemize değer katan, sanatı topluma yakınlaştıran her proje bizleri heyecanlandırıyor. Kültür sanat alanında attığımız adımlar bizim sadece bugüne değil, gelecek nesillere de olan borcumuz. Deniz Kültür iştirakimiz aracılığıyla tiyatrodan senfonik müziğe, operadan edebiyata, belgeselden sinemaya onlarca ses getiren projeye imza attık. TÜRSAK ile hayata geçirdiğimiz İlk Senaryom Yarışması ile tamamen ayrı bir uzmanlık olduğunu düşündüğümüz senaryo yazımına destek vermeyi, kültür ve sanat yatırımlarımız kapsamında bir sosyal sorumluluk olarak görüyoruz.
Üzerinde yaşadığımız Anadolu coğrafyasından bize kalan son derece zengin ve kıymetli bir kültürel hafıza var. Bu hafızanın sürekliliğini sağlamak da yine hikaye anlatıcılığından geçiyor. Dolayısıyla İlk Senaryom Yarışması'nın özünde sinemamıza katkı sağlama, bunun doğal bir uzantısı olarak da toplumumuzun kültürel gelişimine destek verme amacı yer alıyor. Ekonomik gelişimi kültürel gelişimle desteklemediğimiz takdirde kazanamayacağımız inancıyla, önümüzdeki dönemde de kültür ve sanatı desteklemeyi sürdüreceğiz. Yarışmaya katılan ve ödül alan tüm yazarlarımızı tebrik ediyorum.'
TÜRSAK Vakfı Yönetim Kurulu Başkanı Fehmi Yaşar da Hollywood prensiplerinin 'Film masada biter!' diyerek senaryonun gücüne ve önemine vurgu yaptığını bildirdi. Yaşar, şu ifadeleri kullandı:
'Bir senaryo onunla risk alacak mekanizma ve otoriteleri ikna etmeden yapılırsa büyük hayal kırıklıklarına, büyük değer kayıplarına, hatta ticari yıkımlara yol açabilir. İşte bu nedenle sadece seçim yapan, ödül veren değil aynı zamanda bilgi, tecrübe ve birikimle buluşturan bir senaryo yarışması düzenlemeyi bir görev bildik. Bu yarışmanın maksadı işte bu açığın kapanması ve Türk sinemasının emek ve enerji kaybını azaltmaktır.'
Kaynak: AA
Yarışmada birincilik ödülüne 'Asi’nin Sonunda' isimli senaryosuyla Mehmet Kanadlı layık görüldü. 'İzlanda Sendromu' isimli senaryoyu yazan Muhammet Cihat Gökbulut ikincilik, 'İclay-ı Vatan' isimli senaryosuyla da Emre Hasan Yılmaz üçüncülük ödülü ile ödüllendirildi.
DenizBank'ın katkılarıyla düzenlenen yarışmada sinemaya adım atan genç senaristlere maddi destekte bulunuldu.
Birincilik ödülünü kazanan Kanadlı 30 bin TL ve Fransa Senaristler Evi'nin kurucusu Georges Ruquet'ten senaryo mentorluğu, ikincilik ödülünün sahibi Gökbulut 15 bin TL ve yönetmen-senarist Ümit Ünal'dan senaryo danışmanlığı, üçüncülük ödülünü kazanan Yılmaz ise 10 bin TL ve yönetmen Derviş Zaim'den senaryo danışmanlığı kazandı.
Gecede, 'Büyük Aile' senaryosuyla Emre Çaltılı, 'Gölgemi Bıraktım Lale Bahçelerinde' senaryosuyla Tekin Özertem ve 'Çöp Şehir' senaryosuyla Emren Meroğlu mansiyon ödüllerinin sahibi oldu.
Sinema dünyasına emeği geçmiş oyuncu, senarist, yönetmen ve yapımcılar da ödül vermek üzere gecede hazır bulundu.
-'Kültür sanata olan desteğimiz gelecek nesillere olan borcumuz'
Açıklamada görüşlerine yer verilen DenizBank Yönetim Hizmetleri Grubu Genel Müdür Yardımcısı Tanju Kaya, şunları kaydetti:
'DenizBank olarak ülkemize değer katan, sanatı topluma yakınlaştıran her proje bizleri heyecanlandırıyor. Kültür sanat alanında attığımız adımlar bizim sadece bugüne değil, gelecek nesillere de olan borcumuz. Deniz Kültür iştirakimiz aracılığıyla tiyatrodan senfonik müziğe, operadan edebiyata, belgeselden sinemaya onlarca ses getiren projeye imza attık. TÜRSAK ile hayata geçirdiğimiz İlk Senaryom Yarışması ile tamamen ayrı bir uzmanlık olduğunu düşündüğümüz senaryo yazımına destek vermeyi, kültür ve sanat yatırımlarımız kapsamında bir sosyal sorumluluk olarak görüyoruz.
Üzerinde yaşadığımız Anadolu coğrafyasından bize kalan son derece zengin ve kıymetli bir kültürel hafıza var. Bu hafızanın sürekliliğini sağlamak da yine hikaye anlatıcılığından geçiyor. Dolayısıyla İlk Senaryom Yarışması'nın özünde sinemamıza katkı sağlama, bunun doğal bir uzantısı olarak da toplumumuzun kültürel gelişimine destek verme amacı yer alıyor. Ekonomik gelişimi kültürel gelişimle desteklemediğimiz takdirde kazanamayacağımız inancıyla, önümüzdeki dönemde de kültür ve sanatı desteklemeyi sürdüreceğiz. Yarışmaya katılan ve ödül alan tüm yazarlarımızı tebrik ediyorum.'
TÜRSAK Vakfı Yönetim Kurulu Başkanı Fehmi Yaşar da Hollywood prensiplerinin 'Film masada biter!' diyerek senaryonun gücüne ve önemine vurgu yaptığını bildirdi. Yaşar, şu ifadeleri kullandı:
'Bir senaryo onunla risk alacak mekanizma ve otoriteleri ikna etmeden yapılırsa büyük hayal kırıklıklarına, büyük değer kayıplarına, hatta ticari yıkımlara yol açabilir. İşte bu nedenle sadece seçim yapan, ödül veren değil aynı zamanda bilgi, tecrübe ve birikimle buluşturan bir senaryo yarışması düzenlemeyi bir görev bildik. Bu yarışmanın maksadı işte bu açığın kapanması ve Türk sinemasının emek ve enerji kaybını azaltmaktır.'