Kütahyalı'dan Ayşe Arman'a Sert Gönderme
Kızlı erkekli öğrenci evleri ve beraber yaşama konusu tartışılmaya devam ederken çarpıcı bir köşe yazısı da Rasim Ozan Kütahyalı'dan geldi.
Sabah gazetesi yazarı Rasim Ozan Kütahyalı'nın 'Erdoğan'ın 'Hangi aile üniversitedeki kızının başka bir erkekle beraber yaşamasına izin verir?' sorusuna Erdoğan'dan nefret eden laikçi tabanın da çoğunluğu Erdoğan gibi cevap veriyor...'sözleriyle başlayan yazısında Ayşe Arman ile ilgili ilginç göndermeler de var.
İşte Kütahyalı'nın Toplumdaki riyakarlık ve Ayşe Arman başlıklı o yazısı:
Kızlı erkekli öğrenci evleri tartışmasında tuhaf olan bir durum var... Erdoğan'ın 'Hangi aile üniversitedeki kızının başka bir erkekle beraber yaşamasına izin verir?' sorusuna Erdoğan'dan nefret eden laikçi tabanın da çoğunluğu Erdoğan gibi cevap veriyor...
Bu konudaki araştırmalar ortada... Kızlarının üniversite çağında bir erkekle beraber yaşamasına evet diyenlerin oranı yüzde 10 bile değil... Laik kesimin büyük çoğunluğu da bu konuda son derece muhafazakar. Kızlarının evlilik öncesi başka erkeklerle seks yapmasını tasvip edenlerin oranı laik kesim içinde bile çok ufak bir azınlık... Yani laik kesimin büyük çoğunluğu da Batılı anlamda laik düşünceye sahip değil bu ülkede... Laik kesim de namusu kadın bedeni üzerinden tanımlayan bir zihniyete sahip...
Öte yandan Türkiye toplumunun dindarıyla laikiyle bu namus noktasında son derece riyakar ve hatta sahtekar olduğunu söylemek lazım... Konu erkekler olunca son derece serbestiyet taraftarı olan bizim toplum kadınlar noktasında birden muhafazakarlaşıyor... Bu düpedüz ahlaksız bir bakış açısı... İslam ahlakına da her türlü ahlak sistemine de tamamen ters bu zihniyeti de bu tartışmalar vesilesiyle Başbakan açıkça kınamalı ve mahkum etmeli... Erdoğan'ın kadınlara karşı bu riyakar duruşa yüklenen sert bir sözü özellikle Sünni dindar tabanda sarsıcı bir etki yapar... İslami kesimde bu konudaki ikiyüzlülüğün sorgulanmasına vesile olur...
Bundan beş sene önce laik kesimdeki ikiyüzlülüğü Ayşe Arman örneğinden hareketle yazmıştım. O yazımı farklı görüşlerden altı tane kadın köşe yazarı alkışlamış ve desteklemişti... O zaman Ayşe Arman İslami muhitlerde yani 'karşı mahalle'de o mahallenin yaşam tarzına ait bir insan gibi dolaşıyor, yaşıyor ve izlenimlerini yazıyordu... Epey de yankı yaratıyordu bu izlenimler, birçok kişi de bu konuda yazmıştı...
O zaman da söylemiştim şimdi de söylüyorum... Laik kesimin bir mensubu olan Ayşe Arman, kendisini Türkiye'nin 'laik mahalle'sinin makbul modeli saymamalı. Arman Türk laik kesiminin çoğunluğu için kabullenilmeyen bir kadın tipidir...
Yazının Tamamı İçin Tıklayınız.
İşte Kütahyalı'nın Toplumdaki riyakarlık ve Ayşe Arman başlıklı o yazısı:
Kızlı erkekli öğrenci evleri tartışmasında tuhaf olan bir durum var... Erdoğan'ın 'Hangi aile üniversitedeki kızının başka bir erkekle beraber yaşamasına izin verir?' sorusuna Erdoğan'dan nefret eden laikçi tabanın da çoğunluğu Erdoğan gibi cevap veriyor...
Bu konudaki araştırmalar ortada... Kızlarının üniversite çağında bir erkekle beraber yaşamasına evet diyenlerin oranı yüzde 10 bile değil... Laik kesimin büyük çoğunluğu da bu konuda son derece muhafazakar. Kızlarının evlilik öncesi başka erkeklerle seks yapmasını tasvip edenlerin oranı laik kesim içinde bile çok ufak bir azınlık... Yani laik kesimin büyük çoğunluğu da Batılı anlamda laik düşünceye sahip değil bu ülkede... Laik kesim de namusu kadın bedeni üzerinden tanımlayan bir zihniyete sahip...
Öte yandan Türkiye toplumunun dindarıyla laikiyle bu namus noktasında son derece riyakar ve hatta sahtekar olduğunu söylemek lazım... Konu erkekler olunca son derece serbestiyet taraftarı olan bizim toplum kadınlar noktasında birden muhafazakarlaşıyor... Bu düpedüz ahlaksız bir bakış açısı... İslam ahlakına da her türlü ahlak sistemine de tamamen ters bu zihniyeti de bu tartışmalar vesilesiyle Başbakan açıkça kınamalı ve mahkum etmeli... Erdoğan'ın kadınlara karşı bu riyakar duruşa yüklenen sert bir sözü özellikle Sünni dindar tabanda sarsıcı bir etki yapar... İslami kesimde bu konudaki ikiyüzlülüğün sorgulanmasına vesile olur...
Bundan beş sene önce laik kesimdeki ikiyüzlülüğü Ayşe Arman örneğinden hareketle yazmıştım. O yazımı farklı görüşlerden altı tane kadın köşe yazarı alkışlamış ve desteklemişti... O zaman Ayşe Arman İslami muhitlerde yani 'karşı mahalle'de o mahallenin yaşam tarzına ait bir insan gibi dolaşıyor, yaşıyor ve izlenimlerini yazıyordu... Epey de yankı yaratıyordu bu izlenimler, birçok kişi de bu konuda yazmıştı...
O zaman da söylemiştim şimdi de söylüyorum... Laik kesimin bir mensubu olan Ayşe Arman, kendisini Türkiye'nin 'laik mahalle'sinin makbul modeli saymamalı. Arman Türk laik kesiminin çoğunluğu için kabullenilmeyen bir kadın tipidir...
Yazının Tamamı İçin Tıklayınız.