Sanal Gerçeklik Gözlügüyle Ilkokul 2. Sinif Ögrencileri Ingilizceyi Daha Eglenceli Ve Kolay Ögrenecek
Yozgat Bozok Üniversitesi tarafindan Türkiye’de ilk kez VR tabanli yapay zeka destekli Ingilizce egitim platformu gelistirildi. Ilkokul 2. sinif ögrencileri Ingilizceyi sanal gerçeklik gözlügüyle daha eglenceli ve kolay ögrenebilecek.
Yozgat Bozok Üniversitesi Mühendislik Mimarlik Fakültesi Bilgisayar Mühendisligi Bölümü Dr. Ögr. Üyesi Gökalp Çinarer danismanliginda, Yapay Zeka Kulübü ögrencilerinden Kerem Can Kurt ve proje ekibi tarafindan VR Tabanli Yapay Zeka Destekli Ingilizce Egitim Platformu gelistirildi. Proje çerçevesinde gelistirilen uygulamada yazilim teknolojilerinden, sanal gerçeklik platformlarina ve yapay zeka kütüphanelerinden istifade edildi. Bu çalisma dogrultusunda, Unity3D oyun motoru ve Oculus Quest 2 sanal gerçeklik gözlügü kullanilarak Milli Egitim Bakanligi ilkokul 2. sinif ögrencilerinin Ingilizce dersinde kullanima yönelik görsel, sesli ve etkilesimli uygulamalar gelistirilerek sanal gerçeklik teknolojisinin Ingilizce ögretimine entegre edilmesi hedeflendi.
Proje, dil ögrenme sürecini daha çekici ve etkili hale getirerek çocuklari motive etmekte ve ögrencilerin hizli ögrenme sürecini desteklerken uygulama ögrencilerin Ingilizce ders müfredatina uygun oyunlar ve sinavlar içerecek sekilde tasarlandi. Bu sayede, ögrenciler dil becerilerini gelistirirken ayni zamanda eglenmeleri ve etkilesimli bir ögrenme deneyimi yasamalari amaçlaniyor.
Yozgat Bozok Üniversitesi Mühendislik Mimarlik Fakültesi Bilgisayar Mühendisligi Bölümü Dr. Ögr. Üyesi Gökalp Çinarer, sanal gerçeklik ile bilgisayar destekli 3D görüntüler ve animasyonlarin entegre edildigi yenilikçi teknolojinin öne çiktigini belirtti.
Bu teknolojinin, kullanicilara kendilerini gerçek ortamda bulunuyorlarmis gibi hissettirdigini belirten Çinarer, kullanicilara ortamdaki nesnelerle etkilesimde bulunma imkani sundugunu anlatti.
Çinarer, konusmalarini su ifadelerle sürdürdü:
"Son yillarda popülerlik kazanan sanal gerçeklik uygulamalari birçok farkli alanda basariyla kullanilmaktadir. Bu uygulamalarda, teknolojik araçlar olarak Unity3D oyun motoru ve Oculus Quest 2. Bu proje, dil ögrenme sürecini daha çekici ve etkili hale getirerek çocuklari motive etmekte ve ögrencilerin hizli ögrenme sürecini desteklemektedir. Uygulama, ögrencilerin Ingilizce ders müfredatina uygun oyunlar ve sinavlar içerecek sekilde tasarlanmistir. Bu sayede ögrencilerin dil becerilerini gelistirirken ayni zamanda eglenmeleri ve etkilesimli bir ögrenme deneyimi yasamalari amaçlanmistir. Egitim uygulamasi, ögrencilere motive edici ve etkili bir Ingilizce ögrenme ortami sunmaktadir."
Çinarer, gelistirilen VR Tabanli Yapay Zeka Destekli Ingilizce Egitim Platformu için Bilgisayar Mühendisligi Bölümü Yapay Zeka Kulübü ögrencilerinden Kerem Can Kurt ve proje ekibine tesekkür etti.
Kaynak: İHA
Proje, dil ögrenme sürecini daha çekici ve etkili hale getirerek çocuklari motive etmekte ve ögrencilerin hizli ögrenme sürecini desteklerken uygulama ögrencilerin Ingilizce ders müfredatina uygun oyunlar ve sinavlar içerecek sekilde tasarlandi. Bu sayede, ögrenciler dil becerilerini gelistirirken ayni zamanda eglenmeleri ve etkilesimli bir ögrenme deneyimi yasamalari amaçlaniyor.
Yozgat Bozok Üniversitesi Mühendislik Mimarlik Fakültesi Bilgisayar Mühendisligi Bölümü Dr. Ögr. Üyesi Gökalp Çinarer, sanal gerçeklik ile bilgisayar destekli 3D görüntüler ve animasyonlarin entegre edildigi yenilikçi teknolojinin öne çiktigini belirtti.
Bu teknolojinin, kullanicilara kendilerini gerçek ortamda bulunuyorlarmis gibi hissettirdigini belirten Çinarer, kullanicilara ortamdaki nesnelerle etkilesimde bulunma imkani sundugunu anlatti.
Çinarer, konusmalarini su ifadelerle sürdürdü:
"Son yillarda popülerlik kazanan sanal gerçeklik uygulamalari birçok farkli alanda basariyla kullanilmaktadir. Bu uygulamalarda, teknolojik araçlar olarak Unity3D oyun motoru ve Oculus Quest 2. Bu proje, dil ögrenme sürecini daha çekici ve etkili hale getirerek çocuklari motive etmekte ve ögrencilerin hizli ögrenme sürecini desteklemektedir. Uygulama, ögrencilerin Ingilizce ders müfredatina uygun oyunlar ve sinavlar içerecek sekilde tasarlanmistir. Bu sayede ögrencilerin dil becerilerini gelistirirken ayni zamanda eglenmeleri ve etkilesimli bir ögrenme deneyimi yasamalari amaçlanmistir. Egitim uygulamasi, ögrencilere motive edici ve etkili bir Ingilizce ögrenme ortami sunmaktadir."
Çinarer, gelistirilen VR Tabanli Yapay Zeka Destekli Ingilizce Egitim Platformu için Bilgisayar Mühendisligi Bölümü Yapay Zeka Kulübü ögrencilerinden Kerem Can Kurt ve proje ekibine tesekkür etti.