
Selami Atis, Malatya’da yapilan mor ekmekten yola çikarak diyabet hastalari için mor baklava yapiyor. Ahududu, incir, kirmizi lahana gibi mor sebze ve meyve özleri sayesinde sekerin hastalardaki negatif etkisini sifirlayan ve tüketenin seker oraninda herhangi bir yükselmeye yol açmayan mor baklava, seker hastaligi olup da tatli yemeye korkan vatandaslar tarafindan yogun ilgi görüyor. Mor meyve ve sebzelerin kurutularak unla karistirilip hamurunun hazirlandigi ve arasina kaymak ile fistik eklenen mor baklava, meyvelerden yapilan serbet ile tatlandiriliyor. Içerisinde seker maddesi bulunmayan mor baklava, hazirlandiktan sonra saatler içinde tükeniyor. Gaziantep ve Kahramanmarasli ustalardan baklavaciligi ögrenen ve uzun zamandir sektörde farkli ürünler ortaya çikaran Selami Atis, diyabet hastalari için yaptigi baklavanin hamurunu orman meyvesi olarak bilinen ahududu ve bögürtlenin suyuyla mor olarak hazirladiklarini ifade ederek, “Arasina talebe göre ceviz ya da fistik koyuyoruz. Firinda kizarttiktan sonra tatli olarak sekerli tatlandirici yerine ahududu ve bögürtlen karisimindan elde ettigimiz serbeti kullaniyoruz. Seker kullanilmayan mor baklava, diyabet hastalari tarafindan ilgi görüyor. Böylece diyabet hastalari, baklava özlemlerini gidermis oluyor” dedi.