Oyun Gelistiricileri 'Techcamp Istanbul 2024'Te Deprem Farkindaligi Olusturacak
Bahçesehir Üniversitesi Oyun Laboratuvari (BUG) ev sahipliginde ABD Istanbul Baskonsoloslugu is birligi ile gerçeklestirilen ‘TechCamp Istanbul 2024’, ‘Deprem’ temasiyla oyun gelistiricilerini bir araya getirdi.
TechCamp Istanbul 2024, Bahçesehir Üniversitesi Galata Kampüsü’nde basladi.
ABD’nin diplomatik temsilciligi ve Bahçesehir Üniversitesi Oyun Laboratuvari (BUG Lab) is birligi ile gerçeklesen çalismanin bu seneki temasi deprem’ olarak belirlendi. Etkinlikte; oyunlarin gücünü kullanarak deprem farkindaligini artirmak ve depreme hazirlikli olmayi tesvik etmek amaciyla deprem öncesi, ani ve sonrasi üzerine etkilesimli deneyimler ve sanal gerçeklik teknolojisi ile simülasyonlar olusturulacak. Geçtigimiz yil 6 Subat’ta yasanan ve 11 ilimizi etkileyen Kahramanmaras merkezli depremlerin yil dönümü sebebiyle 9 Subat’ta baslanan kamp, 11 Subat Pazar günü yapilacak çalismalarin ardindan son bulacak.
ABD Istanbul Baskonsolosu Julia Eadeh: "Bilgisayar oyunlari güçlü toplumsal degisim aracina dönüsüyor"
ABD Istanbul Baskonsolosu Julia Eadeh yaptigi konusmada, “TechCamp Istanbul 2024, Deprem Bilinci ve Depreme Hazirlik Için Oyun Gelistirme’ programi, genç liderlere afete dayaniklilik uzmanlarindan mentörlük alma olanagi ve pozitif sosyal etki olusturmak için oyun gelistirmenin gücünden yararlanma ve teknolojiyi dönüstürücü bir sekilde kullanma firsati taniyor. Bu gibi programlarin destegiyle bilgisayar oyunlari geleneksel bir eglence olmaktan çikarak güçlü birer egitim araci ve toplumsal degisim aracina dönüsüyor” ifadelerini kullandi.
‘Toylumsal sorunlara egilen bir araç oldu’
Oyunlarin, deprem farkindaligi ve depreme hazirlik potansiyelini sergilemeyi amaçlayan TechCamp Istanbul 2024 etkinliginin tanitim toplantisi BAU Galata Kampüs’te gerçeklestirildi.
Kahramanmaras merkezli 6 Subat depremlerinde hayatini kaybedenler için saygi durusuyla baslayan toplantida konusan BAU Iletisim Fakültesi Dekani Prof. Dr. Kemal Suher sunlari söyledi:
“Bugün geldigimiz noktada oyun meselesinin bir eglence anlayisindan çikip bambaska bir konuya evrildigini, insanlik için, sosyal yasam için, sosyal etki için bir araç haline geldigini hep beraber görüyoruz. Oyun sadece bir video oyunu ya da eglence adina geçirilen bir alan degil; artik ciddi toplumsal sorunlara egilen bir araç oldu.”
Bahçesehir Üniversitesi (BAU) Rektörü Esra Hatipoglu ise oyunlarin degisim sürecine vurgu yaparak “Bizler çocukken, oyun bizim için eglence olarak hayatimiza girdi. Ancak özellikle egitim alaninda çok da pozitif bir algilama biçimi yoktu. Genelde oyun ve çalismanin dengelenmesi gerektigi düsüncesiyle yetistirilen bir nesiliz. O açidan su anda oyunu bambaska bir alanda görmek, bunun bir etkinlik projesi olmasi, bir sosyal etki olusturacak kadar çalisilmis olmasi önemli” seklinde konustu.
“Mentörlük destegi”
TechCamp’te etkinlik öncesi gerçeklesen atölyelerde deprem uzmanlari ve akademisyenlerden egitim alan oyun gelistiricileri, deprem farkindaligi konusunda fikirler üretip olusturacaklari prototiplerle oyun gelistirme maratonuna katilacaklar. BAU Dijital Oyun Tasarimi Bölüm Baskani Doç. Güven Çatak, “TechCamp’a katilan oyun gelistiricilerin maraton boyunca uzmanlar ve mentörler ile çalisarak deprem hazirligi ile ilgili temel sorunlari belirledi. Bu sorunlara pratik teknolojik ve etkilesimli çözümler gelistirmeye çalisacaklar. Kamp sonrasinda takimlar; kavramlarini gelistirmeye, ürüne dönüstürmeye ve çözümlerini sunmaya devam edecekler. Mentörlük destegi alacagiz” dedi.
“Bu isin duygusal kisminda yer almak istiyoruz”
BAU Dijital Oyun Tasarimi Bölümünde üçüncü sinif ögrencisi Asli Cengiz de “Ben ve ekibim 6 Subat depreminde çok etkilenmistik. Böyle bir organizasyon oldugunu duyunca çok heyecanli bir sekilde buraya katilip parçasi olmayi çok istedik. Katildigimiz ve buraya kabul edildigimiz için için çok mutluyuz. Biz bunun daha duygusal kisminda yer almak istiyoruz” dedi.
Kaynak: İHA
ABD’nin diplomatik temsilciligi ve Bahçesehir Üniversitesi Oyun Laboratuvari (BUG Lab) is birligi ile gerçeklesen çalismanin bu seneki temasi deprem’ olarak belirlendi. Etkinlikte; oyunlarin gücünü kullanarak deprem farkindaligini artirmak ve depreme hazirlikli olmayi tesvik etmek amaciyla deprem öncesi, ani ve sonrasi üzerine etkilesimli deneyimler ve sanal gerçeklik teknolojisi ile simülasyonlar olusturulacak. Geçtigimiz yil 6 Subat’ta yasanan ve 11 ilimizi etkileyen Kahramanmaras merkezli depremlerin yil dönümü sebebiyle 9 Subat’ta baslanan kamp, 11 Subat Pazar günü yapilacak çalismalarin ardindan son bulacak.
ABD Istanbul Baskonsolosu Julia Eadeh: "Bilgisayar oyunlari güçlü toplumsal degisim aracina dönüsüyor"
ABD Istanbul Baskonsolosu Julia Eadeh yaptigi konusmada, “TechCamp Istanbul 2024, Deprem Bilinci ve Depreme Hazirlik Için Oyun Gelistirme’ programi, genç liderlere afete dayaniklilik uzmanlarindan mentörlük alma olanagi ve pozitif sosyal etki olusturmak için oyun gelistirmenin gücünden yararlanma ve teknolojiyi dönüstürücü bir sekilde kullanma firsati taniyor. Bu gibi programlarin destegiyle bilgisayar oyunlari geleneksel bir eglence olmaktan çikarak güçlü birer egitim araci ve toplumsal degisim aracina dönüsüyor” ifadelerini kullandi.
‘Toylumsal sorunlara egilen bir araç oldu’
Oyunlarin, deprem farkindaligi ve depreme hazirlik potansiyelini sergilemeyi amaçlayan TechCamp Istanbul 2024 etkinliginin tanitim toplantisi BAU Galata Kampüs’te gerçeklestirildi.
Kahramanmaras merkezli 6 Subat depremlerinde hayatini kaybedenler için saygi durusuyla baslayan toplantida konusan BAU Iletisim Fakültesi Dekani Prof. Dr. Kemal Suher sunlari söyledi:
“Bugün geldigimiz noktada oyun meselesinin bir eglence anlayisindan çikip bambaska bir konuya evrildigini, insanlik için, sosyal yasam için, sosyal etki için bir araç haline geldigini hep beraber görüyoruz. Oyun sadece bir video oyunu ya da eglence adina geçirilen bir alan degil; artik ciddi toplumsal sorunlara egilen bir araç oldu.”
Bahçesehir Üniversitesi (BAU) Rektörü Esra Hatipoglu ise oyunlarin degisim sürecine vurgu yaparak “Bizler çocukken, oyun bizim için eglence olarak hayatimiza girdi. Ancak özellikle egitim alaninda çok da pozitif bir algilama biçimi yoktu. Genelde oyun ve çalismanin dengelenmesi gerektigi düsüncesiyle yetistirilen bir nesiliz. O açidan su anda oyunu bambaska bir alanda görmek, bunun bir etkinlik projesi olmasi, bir sosyal etki olusturacak kadar çalisilmis olmasi önemli” seklinde konustu.
“Mentörlük destegi”
TechCamp’te etkinlik öncesi gerçeklesen atölyelerde deprem uzmanlari ve akademisyenlerden egitim alan oyun gelistiricileri, deprem farkindaligi konusunda fikirler üretip olusturacaklari prototiplerle oyun gelistirme maratonuna katilacaklar. BAU Dijital Oyun Tasarimi Bölüm Baskani Doç. Güven Çatak, “TechCamp’a katilan oyun gelistiricilerin maraton boyunca uzmanlar ve mentörler ile çalisarak deprem hazirligi ile ilgili temel sorunlari belirledi. Bu sorunlara pratik teknolojik ve etkilesimli çözümler gelistirmeye çalisacaklar. Kamp sonrasinda takimlar; kavramlarini gelistirmeye, ürüne dönüstürmeye ve çözümlerini sunmaya devam edecekler. Mentörlük destegi alacagiz” dedi.
“Bu isin duygusal kisminda yer almak istiyoruz”
BAU Dijital Oyun Tasarimi Bölümünde üçüncü sinif ögrencisi Asli Cengiz de “Ben ve ekibim 6 Subat depreminde çok etkilenmistik. Böyle bir organizasyon oldugunu duyunca çok heyecanli bir sekilde buraya katilip parçasi olmayi çok istedik. Katildigimiz ve buraya kabul edildigimiz için için çok mutluyuz. Biz bunun daha duygusal kisminda yer almak istiyoruz” dedi.