Afyonkarahisar'da Ender Görülen Bir Dogum Gerçeklesti

Afyonkarahisar’da tip literatüründe ender görülen bir dogum gerçeklesti. Doktorlarin tesviki ile daha önce sezaryen geçiren anne, tüp bebek yöntemi ile hamile kaldigi ikiz bebeklerini normal dogum ile dünyaya getirdi.

Afyonkarahisar'da Ender Görülen Bir Dogum Gerçeklesti
Afyonkarahisar’da Çigdem-Oktay Ibili çiftinin daha önce sezaryen yöntemi ile bir çocuklari dünyaya geldi. Tekrar anne olmak isteyen Çigdem Ibili, Tüp bebek yöntemi ile biri kiz biri ise erkek olan ikiz bebeklere hamile kaldi. Bunlari normal dogum ile dünyaya getirmek isteyen anne tip literatürlerinde ender görülen bir doguma imza atti.

Dogum, en fazla normal dogum ödülüne sahip doktor unvanini tasiyan Kadin Hastaligi ve Dogum Uzmani Op. Dr. Isa Sükrü Öz tarafindan gerçeklestirildi.



“Allah bu mutlulugu tüm annelere yasatsin”

Tüp bebek yöntemi ile doktorlarin sözlerini harfiyen yerine getirerek doguma hazirladigini söyleyen anne Çigdem Ibili süreç hakkinda bilgiler verdi. Ibili: “Ilk hamileligimde sezaryen oldum. Sonra da bebegim olmasi için tüp bebek tedavisi gördüm. Tüp bebek tedavisi sayesinde ikiz bebeklerime hamile kaldim. Dogum yaklastikça doktorum normal dogumu önerdi. Ilk dogumumda saglik sebepleri nedeniyle sezaryen olmustum normal dogum yapmak içimde uhde kalmisti. Doktorum ve ekibi sayesinde normal dogum yaparak Buse Naz ve Enes isimlerini verdigimiz ikizlerimi kucagima aldim. Allah çocuk isteyen tüm annelere bu mutlulugu yasatsin" dedi.



“Normal dogum yapmasi için cesaret verdik”

Bir hekim olarak her zaman gebelere normal dogumu öneren Op. Dr. Isa Sükrü Öz, “Hastamiz tüp bebek tedavisi sonrasi bize basvurdu. Sezaryen dogum yapali yaklasik iki buçuk yil geçtigini ifade etti.

Kendisi normal dogum yapmak istedigini söyledi.

Ikiz gebelik olmasina ragmen normal dogum yapabilecegi yönünde kendisine cesaret verdik. Genellikle tüp bebek yönetimi ile dünyaya gelen bebeklerde kiymetli olduklari için sezaryen tercih edilir. Tüp bebek olmasa bile ikiz gebeliklerde de hekimler sezaryen dogum önerir. Arti olarak sezaryen sonrasi normal dogumunda birçok riski vardir. Çok nadir görülen bir durum ortaya çikti. Zaten Saglik Bakanligimiz da her zaman normal dogumu her platformda destekliyor. Sezaryenin hayat kurtarici bir ameliyat oldugunu söylüyor. Hastamiz çok istedi normal dogum yapmak. Biz de ekip olarak destek olduk. Saglikli bir sekilde ikiz bebeklerimiz dünyaya gözlerini açtilar ”dedi.

Kaynak: İHA