Malatya Asilamada Mavi Kategori Hedefliyor
Il Saglik Müdürü Prof. Dr. Recep Bentli: 'Asilamada yüzde 72'lere kadar ulastik. Bati ilerimize göre düsük bir oran ve halen maalesef orta riskli kategorideyiz. Önümüzdeki hafta insallah mavi kategoriye girecegimizi düsünüyoruz' 'Son iki gündür, meyvesebze hali ile yogun halk pazarlarinda stant açarak asilamaya basladik. Asi karsitlarinin disinda önemsemeyen bir kesim var, bunlari ikna etmek için çalismalar yapiyoruz' 'Gezici asi ekipleri olusturduk. Özellikle uzak köylerimizde, merkeze, aile saglik merkezlerine gelemeyen vatandaslarimiz için muhtarlarimizla irtibata geçerek gidiyoruz'
VOLKAN KASIK - Malatya Il Saglik Müdürü Prof. Dr. Recep Bentli, yeni tip koronavirüs (Kovid-19) tedbirleri kapsaminda uygulanan asilamada yüzde 75'i asarak mavi kategoriye geçmeyi hedeflediklerini söyledi.
Prof. Dr. Bentli, AA muhabirine, Malatya'nin, Kovid-19 risk haritasinda "orta risk" (sari) kategorisinde yer aldigini hatirlatti.
Rehavet, insanlarin tedbiri elden birakmasi ve delta varyantinin ülkede etkili olmasi nedeniyle vaka sayilarinda giderek bir artis yasandigini anlatan Bentli, bunun önüne geçmeye çalistiklarini ifade etti.
Bentli, Malatya'da su ana kadar 840 bin doz asinin uygulandigini aktararak, söyle devam etti:
"Asilamada yüzde 72'lere kadar ulastik. Bati ilerimize göre düsük bir oran ve halen maalesef orta riskli kategorideyiz. Önümüzdeki hafta insallah mavi kategoriye girecegimizi düsünüyoruz. Yüzde 72'lik asilanma orani bizi rahatlatmiyor. Çünkü ikinci doz ortalamamizin daha önemli oldugunu, daha dogrusu asi sürecini tamamlamis kisi oraninin daha önemli oldugunu düsünüyorum. Maalesef Kovid-19 nedeniyle hastanede, servislerde ve yogun bakimlarda yatan hastalarimizin yüzde 47'si hiç asi yaptirmamis. Maalesef yüzde 46'si da iki doz asisini tamamlamamis veya kronik hastaligi nedeniyle Türkiye'de asi sürecinin basladigini ocak, subat, mart aylarinda iki doz Sinovac yaptirmis ama üçüncü dozu yaptirmamis kisilerden olusuyor. Ayrica ikinci doz asisini yaptirmamis, üzerinden 42 gün geçmis yaklasik 33 bin kisi var. Su anda hastanelerde yatan hastalarimizin toplamini düsündügümüzde yüzde 93'ünün asilanmadigini kabul ediyoruz. Çünkü tek dozun özellikle çok ciddi korumadigini, özellikle Delta varyantinda korumadigini biliyoruz."
- "Asi olmak artik çok kolay"
Prof. Dr. Bentli, Türkiye genelinde oldugu gibi Malatya'da da asilamanin tüm hiziyla devam ettigini belirterek, söyle konustu:
"Asi olmak artik çok kolay. Tüm hastanelerimizde, aile sagligi merkezlerimizde, saglik il ve ilçe müdürlükleri binalarinda asilanma yapiliyor. Son iki gündür hem meyve-sebze hali ile yogun halk pazarlarinda stant açarak asilamaya basladik. Asi karsitlarinin disinda önemsemeyen bir kesim var, bunlari ikna etmek için çalismalar yapiyoruz. Ayni zamanda organize sanayi bölgesinde asilamalarimiz tüm hiziyla devam ediyor."
Herkesin asiya ulasimi için tüm imkanlarin seferber edildigini dile getiren Bentli, "Gezici asi ekipleri olusturduk. Özellikle uzak köylerimizde, merkeze, aile saglik merkezlerine gelemeyen vatandaslarimiz için muhtarlarimizla irtibata geçerek gidiyoruz. Su anda merkezdeki Battalgazi ve Yesilyurt ilçesinde günde iki ekip, diger 11 ilçemizde ise her gün bir mobil ekibimiz köylere gidiyor." diye konustu.
- "Kampanyanin etkisini gördük"
Prof. Dr. Bentli, Malatya'da Kovid-19 ile mücadele kapsaminda baslattiklari "Asini ol tribünlerde yerini al", "Asini ol tabletini al" sloganlariyla hediyeli asilama kampanyasinin devam ettigini animsatti.
Kentte 17-44 yas arasi yüzde 55'lerde asilanma orani oldugunu anlatan Bentli, "17-44 yas arasi bir kampanya baslatmistik. Birinci doz asisini yaptiranlara ikinci doz asisini da yaptirmak sartiyla eylül ayinin 20'sinde kura çekecegiz ve gençlere tablet, forma gibi çesitli hediyeler verecegiz. Kampanyanin etkisini gördük. 17-44 yas grubuna günlük 3 bin civari asi yaparken 16-19 Agustos tarihleri arasinda 5-6 binlere kadar çiktik. Hedefimiz 11 bindi, maalesef buna ulasamadik. Ancak gençlerimizin mutlaka ikinci doz asilarini yaptirmalari gerekiyor." ifadelerini kullandi.
Bentli, vatandaslara asi çagrisinda bulunarak, sunlari kaydetti:
"Vaka sayilarimiz geçen yilki gibi çok hizli yükselmiyor. Bunda asinin payi çok büyük. Ancak halen maalesef asi sürecini tamamlamamis veya asisizlar da geçen yildan çok farkli degil. Vatandaslarimizin asilarini yaptirmalarini istiyoruz. Kronik hastaligi olan ve 65 yas üstü, ocak, subat, mart aylarinda asilarini iki doz Sinovac asisi yaptiranlarin, mutlaka üçüncü doz hatirlatma asilarini yaptirmalarini siddetle tavsiye ediyorum."
Kaynak: AA
Prof. Dr. Bentli, AA muhabirine, Malatya'nin, Kovid-19 risk haritasinda "orta risk" (sari) kategorisinde yer aldigini hatirlatti.
Rehavet, insanlarin tedbiri elden birakmasi ve delta varyantinin ülkede etkili olmasi nedeniyle vaka sayilarinda giderek bir artis yasandigini anlatan Bentli, bunun önüne geçmeye çalistiklarini ifade etti.
Bentli, Malatya'da su ana kadar 840 bin doz asinin uygulandigini aktararak, söyle devam etti:
"Asilamada yüzde 72'lere kadar ulastik. Bati ilerimize göre düsük bir oran ve halen maalesef orta riskli kategorideyiz. Önümüzdeki hafta insallah mavi kategoriye girecegimizi düsünüyoruz. Yüzde 72'lik asilanma orani bizi rahatlatmiyor. Çünkü ikinci doz ortalamamizin daha önemli oldugunu, daha dogrusu asi sürecini tamamlamis kisi oraninin daha önemli oldugunu düsünüyorum. Maalesef Kovid-19 nedeniyle hastanede, servislerde ve yogun bakimlarda yatan hastalarimizin yüzde 47'si hiç asi yaptirmamis. Maalesef yüzde 46'si da iki doz asisini tamamlamamis veya kronik hastaligi nedeniyle Türkiye'de asi sürecinin basladigini ocak, subat, mart aylarinda iki doz Sinovac yaptirmis ama üçüncü dozu yaptirmamis kisilerden olusuyor. Ayrica ikinci doz asisini yaptirmamis, üzerinden 42 gün geçmis yaklasik 33 bin kisi var. Su anda hastanelerde yatan hastalarimizin toplamini düsündügümüzde yüzde 93'ünün asilanmadigini kabul ediyoruz. Çünkü tek dozun özellikle çok ciddi korumadigini, özellikle Delta varyantinda korumadigini biliyoruz."
- "Asi olmak artik çok kolay"
Prof. Dr. Bentli, Türkiye genelinde oldugu gibi Malatya'da da asilamanin tüm hiziyla devam ettigini belirterek, söyle konustu:
"Asi olmak artik çok kolay. Tüm hastanelerimizde, aile sagligi merkezlerimizde, saglik il ve ilçe müdürlükleri binalarinda asilanma yapiliyor. Son iki gündür hem meyve-sebze hali ile yogun halk pazarlarinda stant açarak asilamaya basladik. Asi karsitlarinin disinda önemsemeyen bir kesim var, bunlari ikna etmek için çalismalar yapiyoruz. Ayni zamanda organize sanayi bölgesinde asilamalarimiz tüm hiziyla devam ediyor."
Herkesin asiya ulasimi için tüm imkanlarin seferber edildigini dile getiren Bentli, "Gezici asi ekipleri olusturduk. Özellikle uzak köylerimizde, merkeze, aile saglik merkezlerine gelemeyen vatandaslarimiz için muhtarlarimizla irtibata geçerek gidiyoruz. Su anda merkezdeki Battalgazi ve Yesilyurt ilçesinde günde iki ekip, diger 11 ilçemizde ise her gün bir mobil ekibimiz köylere gidiyor." diye konustu.
- "Kampanyanin etkisini gördük"
Prof. Dr. Bentli, Malatya'da Kovid-19 ile mücadele kapsaminda baslattiklari "Asini ol tribünlerde yerini al", "Asini ol tabletini al" sloganlariyla hediyeli asilama kampanyasinin devam ettigini animsatti.
Kentte 17-44 yas arasi yüzde 55'lerde asilanma orani oldugunu anlatan Bentli, "17-44 yas arasi bir kampanya baslatmistik. Birinci doz asisini yaptiranlara ikinci doz asisini da yaptirmak sartiyla eylül ayinin 20'sinde kura çekecegiz ve gençlere tablet, forma gibi çesitli hediyeler verecegiz. Kampanyanin etkisini gördük. 17-44 yas grubuna günlük 3 bin civari asi yaparken 16-19 Agustos tarihleri arasinda 5-6 binlere kadar çiktik. Hedefimiz 11 bindi, maalesef buna ulasamadik. Ancak gençlerimizin mutlaka ikinci doz asilarini yaptirmalari gerekiyor." ifadelerini kullandi.
Bentli, vatandaslara asi çagrisinda bulunarak, sunlari kaydetti:
"Vaka sayilarimiz geçen yilki gibi çok hizli yükselmiyor. Bunda asinin payi çok büyük. Ancak halen maalesef asi sürecini tamamlamamis veya asisizlar da geçen yildan çok farkli degil. Vatandaslarimizin asilarini yaptirmalarini istiyoruz. Kronik hastaligi olan ve 65 yas üstü, ocak, subat, mart aylarinda asilarini iki doz Sinovac asisi yaptiranlarin, mutlaka üçüncü doz hatirlatma asilarini yaptirmalarini siddetle tavsiye ediyorum."
