Van Büyükşehir Belediyesinden Vektörle Mücadele
Van Büyükşehir Belediyesi hastalık taşıyan sinekler ve haşeratların kışı geçirmek için yuvalandıkları kanal, kanalizasyon, sazlık ve bataklık alanlardaki ilaçlama çalışmalarına devam ediyor.

İlaçlama çalışmalarına mart ayı itibariyle başladıklarını belirten Sağlık İşleri Daire Başkanı Adil Allahverdi; sivrisinek, karasinek ve kemirgenler olmak üzere tüm vektörlerin alanlarını tespit ederek gerekli müdahalelerde bulunduklarını söyledi.
Allahverdi, “Vali ve Büyükşehir Belediye Başkan Vekilimiz Mehmet Emin Bilmez’in koordinesinde, vektörlere karşı etkin bir çalışma içerisindeyiz. Yaptığımız ilaçlamalarda çevreye ve diğer canlılara zarar vermeyecek biyolojik ilaçlar kullanıyoruz. Havaların yavaş yavaş ısınması ile kış dönemi dezenfeksiyon ve vektörlerle mücadele birimimizin ekip sayısını da arttırdık. Kent zararlılarının üreme için saklandıkları durgun su birikintilerinde, kanallarda, fosseptiklerde ve göletlerde, hamam böceği ve karasinek üreme alanları olan kanalizasyon ve organik atıkların toplandığı alanlarda ilaçlama çalışmalarımız artarak devam edecek” dedi.
