Feke'de Üzüm Pekmezi Yapimi Devam Ediyor
Feke ilçesinde vatandaslar tarafindan asmalardan toplanan üzümler, zahmetli bir yolculugun ardindan üzüm pekmezi haline geliyor.
Saripinar mahallesinde oturan Recep Todil, üzüm pekmezinin yapiminin asmalardan elle toplanan üzümlerin bir çuvala konularak ezilerek suyunun çikarilmasiyla basladigini söyledi.
Çikan üzüm suyunun kazanlara konularak kaynatildigini ve eksiligini almasi için içine kil atildigini dile getiren Todil, "Bu karisimi dinlendirerek topragin dibe çökmesini sagliyoruz. Topraksiz sirayi süzerek kaynayan kazana dolduruyoruz. Bu kazanda 3-4 saat kepçeyle karistirarak kaynatiyoruz. Belli bir kivama gelince pekmez pismis olur. Pisen pekmezden yiyecek ihtiyacimizi ayirip kalan miktarini ise satiyoruz." ifadesini kullandi.
Kaynak: AA
Çikan üzüm suyunun kazanlara konularak kaynatildigini ve eksiligini almasi için içine kil atildigini dile getiren Todil, "Bu karisimi dinlendirerek topragin dibe çökmesini sagliyoruz. Topraksiz sirayi süzerek kaynayan kazana dolduruyoruz. Bu kazanda 3-4 saat kepçeyle karistirarak kaynatiyoruz. Belli bir kivama gelince pekmez pismis olur. Pisen pekmezden yiyecek ihtiyacimizi ayirip kalan miktarini ise satiyoruz." ifadesini kullandi.
