Meslekî Eğitimde Sanal Gerçeklik Aplikasyonu
Uludağ Üniversitesi Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu koordinatörlüğünde başlatılan ‘Sanal ve Arttırılmış Gerçeklik Aplikasyonları Projesi’ başladı. Avrupa Birliği tarafından desteklenen proje ile öğrenciler sanal ortamda gerçek eğitim alabilecek.
Avrupa Birliği tarafından desteklenen Erasmus Programı Mesleki Eğitim Stratejik Ortaklıklar projesi çerçevesinde Uludağ Üniversitesi koordinatörlüğünde İngiltere’den Huddersfield Üniversitesi, Bulgaristan’dan Sofya Teknik Üniversitesi ile ULUTEK Teknopark ta bulunan Bizpark Bilişim San. ve Tic. Ltd.Şti. ile yürütülen “Sanal ve Arttırılmış Gerçeklik Aplikasyonları Projesi’nin ilk toplantısı UÜ Teknik Bilimler MYO’da gerçekleştirildi.
Toplam 154 bin 631 Avro bütçeye sahip olan projenin iki yıl süreceği bilgisini veren Proje Koordinatörü Doç. Dr. Abdil Kuş, “Proje ile savunma sanayii, makine, kalıp ve imalat sektöründe kullanılan teknik resim ve standart kavramlarında eksikliği en çok hissedilen konuların sanal/arttırılmış gerçeklik (V&AR) ortamına aktarılıp, mühendislik ve her kademe mesleki eğitim seviyesindeki öğrenci ve çalışanların eğitimlerinin üç boyutlu ortamda daha verimli ve kolay bir şekilde yapılabilmesini hedefliyoruz. Proje kapsamında V&AR uygulamalarının geliştirme süreci, ihtiyaç analizi, analiz sonuçlarına göre içerik belirleme ve belirlenen içeriklerin sanal gerçeklik aplikasyonlarının geliştirilmesi ile pilot uygulama aşamaları yürütülecek. Sanal ve arttırılmış gerçeklik uygulamalarını interaktif web tabanlı ve mobil cep telefonu aplikasyonları şeklinde geliştirilmesini planlıyoruz” dedi.
Kaynak: İHA
Toplam 154 bin 631 Avro bütçeye sahip olan projenin iki yıl süreceği bilgisini veren Proje Koordinatörü Doç. Dr. Abdil Kuş, “Proje ile savunma sanayii, makine, kalıp ve imalat sektöründe kullanılan teknik resim ve standart kavramlarında eksikliği en çok hissedilen konuların sanal/arttırılmış gerçeklik (V&AR) ortamına aktarılıp, mühendislik ve her kademe mesleki eğitim seviyesindeki öğrenci ve çalışanların eğitimlerinin üç boyutlu ortamda daha verimli ve kolay bir şekilde yapılabilmesini hedefliyoruz. Proje kapsamında V&AR uygulamalarının geliştirme süreci, ihtiyaç analizi, analiz sonuçlarına göre içerik belirleme ve belirlenen içeriklerin sanal gerçeklik aplikasyonlarının geliştirilmesi ile pilot uygulama aşamaları yürütülecek. Sanal ve arttırılmış gerçeklik uygulamalarını interaktif web tabanlı ve mobil cep telefonu aplikasyonları şeklinde geliştirilmesini planlıyoruz” dedi.