'Elektronik Oyunlar, Dozunda Tutulursa Faydalı'
Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Taner: 'Elektronik oyunlar, çocukların hızlı, doğru karar verme becerisini geliştirir. Bu oyunlarla elde edinilen beceriler trafikte işe yarar' 'Fazla elektronik oyun oynayan kişi, uzun cümle kuramıyor, kitap okuyamıyor, sosyal ortamlara giremiyor' 'Çocuklar açısından bu tür oyunların dozunda tutulması ve gün içinde belli sürenin oyuna ayrılması gerekiyor'
GÜLSEM ADAM - Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Memduh Sami Taner, elektronik oyunların dozunda tutulması durumunda çocuklar için faydalı olduğunu belirterek, 'Elektronik oyunlar çocukların hızlı, doğru karar verme becerilerini geliştirir. Bu tür oyunlarla elde edinilen beceriler trafikte işe yarar.' dedi.
Doç. Dr. Taner, AA muhabirine yaptığı açıklamada, yaygınlaşan teknolojik oyunların, mobil uygulamalar halinde telefon ve bilgisayarlarda bulunduğunu, ayrıca 'oyun konsolu' diye bilinen elektronik cihazların yaygınlaştığını söyledi.
Bireylerin telefon ve bilgisayardaki oyunlara daha fazla ilgi göstermeye başladığını ifade eden Taner, bu tür cihazlarla oynanan oyunların, olumsuz yanları kadar azımsanamayacak ölçüde olumlu tarafları bulunduğunu dile getirdi.
Teknolojik oyunların, göz, kas ve beyin koordinasyonuna dayalı senkronizasyon ilişkisini hızlandırdığını anlatan Taner, 'Mesela oyunlar o kadar hızlı ki kişinin hemen karar alması, ateş etmesi, hemen düğmeye basması, patlatması veya parçalaması gerekiyor.' diye konuştu.
Elektronik oyunların çocukların hızlı, doğru karar verme becerilerini geliştirdiğini vurgulayan Taner, şöyle devam etti:
'Bu oyunlarla elde edilen beceliler trafikte işe yarar, aracı kullanırken hızlı karar verip, meydana gelecek bir kazadan kişinin kendini kurtarmasını sağlar. Test sınavlarında bu beceriler kısmen başarıyı destekleyebilir. Çünkü sınavda hızlı ve doğru karar vermek zorundasın, yoksa kaybedersin. Bu anlamda teknolojik oyunlar çocuk ve gençlere hızlı düşünme becerileri veriyor, kıvrak düşünmeyi sağlıyor.'
- 'Fazla oynayan, kısa cümleler kuruyor'
Elektronik oyunların olumsuz yanlarına da değinen Taner, elektronik cihazlarla fazla oyun oynayanların dış dünyayla iletişim sıkıntısı yaşamaya başladığını bildirdi.
Bu bireylerin başkasının gözüne bakamadığını dile getiren Taner, 'Elektronik oyunlarda kıvrak zekalı, çok hareketli olan kişiler, sosyal alana girdiklerinde çabuk sıkılıyor. İnsanlarla konuşmak istemiyor. Kişi kısa cümleler kuruyor, uzun cümle kuramıyor, kitap okuyamıyor, kitap okurken konsantre olamıyor, sosyal ortamlara giremiyor.' dedi.
Sanal ortamda fazla zaman harcayanların giderek içine kapandığına işaret eden Taner, bu bireylerin aile ve sosyal ilişkilerinde hasarların oluşmaya başladığını kaydetti.
Taner, çocuklar açısından bu tür oyunların dozunda tutulması ve gün içinde belli bir sürenin oyuna ayrılması gerektiğini ifade etti.
Yaşı kaç olursa olsun bireyin oyunlara kendini fazla kaptırmamasında fayda bulunduğunu anlatan Taner, 'Günde belli bir süre oyun oynayabiliriz, bu bireyin eğlenmesine, hızlı ve kıvrak düşünme sistemine yardımcı olur ama ötesine geçmemesi lazım. Çünkü hayat dışarıda akıyor. Hayatın en güzel olayları dışarıda var.' diye konuştu.
Kaynak: AA
Doç. Dr. Taner, AA muhabirine yaptığı açıklamada, yaygınlaşan teknolojik oyunların, mobil uygulamalar halinde telefon ve bilgisayarlarda bulunduğunu, ayrıca 'oyun konsolu' diye bilinen elektronik cihazların yaygınlaştığını söyledi.
Bireylerin telefon ve bilgisayardaki oyunlara daha fazla ilgi göstermeye başladığını ifade eden Taner, bu tür cihazlarla oynanan oyunların, olumsuz yanları kadar azımsanamayacak ölçüde olumlu tarafları bulunduğunu dile getirdi.
Teknolojik oyunların, göz, kas ve beyin koordinasyonuna dayalı senkronizasyon ilişkisini hızlandırdığını anlatan Taner, 'Mesela oyunlar o kadar hızlı ki kişinin hemen karar alması, ateş etmesi, hemen düğmeye basması, patlatması veya parçalaması gerekiyor.' diye konuştu.
Elektronik oyunların çocukların hızlı, doğru karar verme becerilerini geliştirdiğini vurgulayan Taner, şöyle devam etti:
'Bu oyunlarla elde edilen beceliler trafikte işe yarar, aracı kullanırken hızlı karar verip, meydana gelecek bir kazadan kişinin kendini kurtarmasını sağlar. Test sınavlarında bu beceriler kısmen başarıyı destekleyebilir. Çünkü sınavda hızlı ve doğru karar vermek zorundasın, yoksa kaybedersin. Bu anlamda teknolojik oyunlar çocuk ve gençlere hızlı düşünme becerileri veriyor, kıvrak düşünmeyi sağlıyor.'
- 'Fazla oynayan, kısa cümleler kuruyor'
Elektronik oyunların olumsuz yanlarına da değinen Taner, elektronik cihazlarla fazla oyun oynayanların dış dünyayla iletişim sıkıntısı yaşamaya başladığını bildirdi.
Bu bireylerin başkasının gözüne bakamadığını dile getiren Taner, 'Elektronik oyunlarda kıvrak zekalı, çok hareketli olan kişiler, sosyal alana girdiklerinde çabuk sıkılıyor. İnsanlarla konuşmak istemiyor. Kişi kısa cümleler kuruyor, uzun cümle kuramıyor, kitap okuyamıyor, kitap okurken konsantre olamıyor, sosyal ortamlara giremiyor.' dedi.
Sanal ortamda fazla zaman harcayanların giderek içine kapandığına işaret eden Taner, bu bireylerin aile ve sosyal ilişkilerinde hasarların oluşmaya başladığını kaydetti.
Taner, çocuklar açısından bu tür oyunların dozunda tutulması ve gün içinde belli bir sürenin oyuna ayrılması gerektiğini ifade etti.
Yaşı kaç olursa olsun bireyin oyunlara kendini fazla kaptırmamasında fayda bulunduğunu anlatan Taner, 'Günde belli bir süre oyun oynayabiliriz, bu bireyin eğlenmesine, hızlı ve kıvrak düşünme sistemine yardımcı olur ama ötesine geçmemesi lazım. Çünkü hayat dışarıda akıyor. Hayatın en güzel olayları dışarıda var.' diye konuştu.