'Notre Dame'ın Kamburu' Bale Sahnesinde
Bale sahnesinde ilk kez üç boyutlu dekorla sahnelenen ve dünya sahnelerinde ilk kez aktif rolde bir Quasimodo'nun canlandırıldığı Viktor Hugo'nun 'Notre Dame'ın Kamburu' balesi izleyicilerden tam not aldı.
Samsun Devlet Opera ve Balesi (SAMDOB), müziğini Cesare Pugni ve Bujor Hoinic, kareografi ve librettosunu Armağan Davran ile Volkan Ersoy'un yaptığı Victor Hugo'nun ünlü eseri 'Notre Dame'ın Kamburu'nun prömiyeri Samsun'da sanatseverlerle buluşturdu.
Bale sahnesinde ilk kez üç boyutlu bir dekorla izleyiciyle buluşan 'Notre Dame'ın Kamburu'nun dekor tasarımını Adnan Öngün, kostümünü Çimen Somuncuoğlu, ışığını Murat Yılmaz ve Fuat Gök üstlendi.
İzleyicinin yoğun ilgi gösterdiği eserin koreografı ve libretto yazarlarından Volkan Ersoy, AA muhabirine yaptığı açıklamada, uzun yıllardır sahnelenmeyen bir eseri bale librettosu haline getirmeye çalışmanın çok zor olduğunu belirtti. Sadece müzik seçimi için 3-4 aylık bir tarama yaptıklarını belirten Ersoy, 'Koreograflar olarak kitabı birkaç kez okuyup farklı versiyonlarda birçok filmini izledikten sonra, bale izleyicisinin gözüne hoş gelebilecek bir libretto yazdık' dedi.
Notre Dame'ın Kamburu Quasimodo'nun, Victor Hugo'nun eserindekinden çok farklı olduğunu ve romandaki Quasimodo'dan insanların korktuğunu ve onu hor gördüklerini anlatan Ersoy, 'Biz konuyu insan sevgisine dönüştürdük. Biz nasıl yaparız da dans ettiririz diye düşünmekle başladık bu kimliği yaratmaya. Fiziksel açıdan estetik görünmeyen bir karakteri bale adımlarıyla estetikleştirmek gibi ince bir çizgide koreografisini hazırladık' ifadelerini kullandı.
Victor Hugo'nun romanındaki kahramanı zangoç Quasimodo'yu 'onun bütün kişiliği muazzam bir yüz buruşturmaydı' sözleriyle betimlediğini söyleyen Ersoy, 'Dünya sahnelerinde ilk kez aktif rolde bir Quasimodo olacaktı. Bu rol için kostüme ve koreografiye uyması gereken özel bir makyaj gerekiyor. Quasimodo, özel malzemeler kullanılarak yapılan 3 saatlik bir makyaj aşamasının sonucunda sahneye çıkabiliyor' dedi.
İki perdelik ve 90 dakika süren 'Notre Dame'ın Kamburu'nda, Quasimodo'yu 'David Khozashvili', Esmeralda'yı 'Ilgaz Erdağ' ve Rahip Frollo'yu 'Cenk Türkay Şahinalp' canlandırdı.
Ayrıca dekorda Dağcılık Federasyonundan da destek alındı.
Kaynak: AA
Bale sahnesinde ilk kez üç boyutlu bir dekorla izleyiciyle buluşan 'Notre Dame'ın Kamburu'nun dekor tasarımını Adnan Öngün, kostümünü Çimen Somuncuoğlu, ışığını Murat Yılmaz ve Fuat Gök üstlendi.
İzleyicinin yoğun ilgi gösterdiği eserin koreografı ve libretto yazarlarından Volkan Ersoy, AA muhabirine yaptığı açıklamada, uzun yıllardır sahnelenmeyen bir eseri bale librettosu haline getirmeye çalışmanın çok zor olduğunu belirtti. Sadece müzik seçimi için 3-4 aylık bir tarama yaptıklarını belirten Ersoy, 'Koreograflar olarak kitabı birkaç kez okuyup farklı versiyonlarda birçok filmini izledikten sonra, bale izleyicisinin gözüne hoş gelebilecek bir libretto yazdık' dedi.
Notre Dame'ın Kamburu Quasimodo'nun, Victor Hugo'nun eserindekinden çok farklı olduğunu ve romandaki Quasimodo'dan insanların korktuğunu ve onu hor gördüklerini anlatan Ersoy, 'Biz konuyu insan sevgisine dönüştürdük. Biz nasıl yaparız da dans ettiririz diye düşünmekle başladık bu kimliği yaratmaya. Fiziksel açıdan estetik görünmeyen bir karakteri bale adımlarıyla estetikleştirmek gibi ince bir çizgide koreografisini hazırladık' ifadelerini kullandı.
Victor Hugo'nun romanındaki kahramanı zangoç Quasimodo'yu 'onun bütün kişiliği muazzam bir yüz buruşturmaydı' sözleriyle betimlediğini söyleyen Ersoy, 'Dünya sahnelerinde ilk kez aktif rolde bir Quasimodo olacaktı. Bu rol için kostüme ve koreografiye uyması gereken özel bir makyaj gerekiyor. Quasimodo, özel malzemeler kullanılarak yapılan 3 saatlik bir makyaj aşamasının sonucunda sahneye çıkabiliyor' dedi.
İki perdelik ve 90 dakika süren 'Notre Dame'ın Kamburu'nda, Quasimodo'yu 'David Khozashvili', Esmeralda'yı 'Ilgaz Erdağ' ve Rahip Frollo'yu 'Cenk Türkay Şahinalp' canlandırdı.
Ayrıca dekorda Dağcılık Federasyonundan da destek alındı.