Cübbeli Ahmet Hoca'dan bedelli açıklaması
Cübbeli Ahmet Hoca, Vahdet gazetesindeki köşesinde "bedelli askerlik" konusunu gündemine taşıdı.
Cübbeli Ahmet Hoca, hükümet tarafından 28 yaşından büyüklerin için 18 bin TL karşılığında çıkan bedelle askerliğin devletin ihtiyaçları oranında yapılabileceğini belirtti.
Cübbeli Ahmet Hoca ayrıca parası olmadığı için bu imkandan faydalanamayanların da kul hakkında girmiş sayılmayacağını yazdı.
İşte Ahmet hocanın yazısındaki ilgili bölüm;
Bazen orduya asker lazım olur, bazen para lazım olur. Burada devlet yönetimi ihtiyaç neye göreyse, gerekli olanı en mühimden başlayarak ona göre davranıyor.
Bu siyasi bir meseledir. Siyasi derken politikayı kastetmiyoruz. Siyaset Arapça, politika gâvurca bir kelimedir. Siyaset yönetim demektir.
Politika da her türlü alavere dalavere olabilir. İslam'ın da bir düzeni, sistemi, yönetim şekli vardır.
İHTİYAÇ NEYDİ BİLMİYORUM
Şu andaki yapı laik bir düzen olduğu için caiz mi değil mi ilgilenmez. Zaten baksa çok şey değişmesi lazım.
CAİZDİR
İslami bir hükümet dahi olsa bazen orduya asker lazım olur, bazen para lazım olur. Burada devlet yönetimi ihtiyaç neye göreyse, gerekli olanı en mühimden başlayarak ara sıra böyle şeyler yapıyorlar. İhtiyaç neydi de ne yapıldığını bilmediğim için uygun mudur değil midir cevap veremiyorum.
İkinci kısım ise, devlet böyle bir uygulama yapmışsa insanların bu imkândan yararlanması caizdir.
Öbürünün parası yok gitmek zorunda ama bu kul hakkına girmez.
Cübbeli Ahmet Hoca ayrıca parası olmadığı için bu imkandan faydalanamayanların da kul hakkında girmiş sayılmayacağını yazdı.
İşte Ahmet hocanın yazısındaki ilgili bölüm;
Bazen orduya asker lazım olur, bazen para lazım olur. Burada devlet yönetimi ihtiyaç neye göreyse, gerekli olanı en mühimden başlayarak ona göre davranıyor.
Bu siyasi bir meseledir. Siyasi derken politikayı kastetmiyoruz. Siyaset Arapça, politika gâvurca bir kelimedir. Siyaset yönetim demektir.
Politika da her türlü alavere dalavere olabilir. İslam'ın da bir düzeni, sistemi, yönetim şekli vardır.
İHTİYAÇ NEYDİ BİLMİYORUM
Şu andaki yapı laik bir düzen olduğu için caiz mi değil mi ilgilenmez. Zaten baksa çok şey değişmesi lazım.
CAİZDİR
İslami bir hükümet dahi olsa bazen orduya asker lazım olur, bazen para lazım olur. Burada devlet yönetimi ihtiyaç neye göreyse, gerekli olanı en mühimden başlayarak ara sıra böyle şeyler yapıyorlar. İhtiyaç neydi de ne yapıldığını bilmediğim için uygun mudur değil midir cevap veremiyorum.
İkinci kısım ise, devlet böyle bir uygulama yapmışsa insanların bu imkândan yararlanması caizdir.
Öbürünün parası yok gitmek zorunda ama bu kul hakkına girmez.