Oyun efsanesi geri dönüyor
Birçok efsane oyuna imza atıp ortadan kaybolan efsane isim, büyük sürprizlerle geri dönüyor.
Shigeru Miyamoto, yani efsane oyun karakteri Mario'ya hayat veren üstad, bir süredir görünürlerde yoktu. Bu zamana kadar yaptığı birçok mükemmel Mario oyunun arkasından dinlenme moduna geçen Miyamoto, yeni jenerasyon oyun sistemleri için yeniden ayağa kalkmış durumda.
Nintendo'nun piyasaya çıkardığı yeni jenerasyon oyun konsolu Wii U, şüphesiz kimileri için biraz karışık kontrol sistemlerine sahip; özellikle ortalama bir oyuncu için alışması zaman alıyor. Miyamoto içinse yeni jenerasyon, spor ve FPS oyunlarını daha iyi hale getirmek, sadece yenilenmiş grafiklerden ya da daha gerçekçi oyun yapısından geçmiyor. Oyunlar hakkında değişimler üzerinde yakın zamanda konuşma yapan Miyamoto, konu hakkındaki düşüncelerini şu şekilde dile getirdi; 'Yeni bir platform üzerinde, farkı oyunlar hakkında çalıştığımızı duyan tüm oyun severler, hali hazırda bulunan yazılımın daha gelişmişini bekliyorlar. Nitekim değişimin ve gelişmenin tek yolu bu olmamalı. Yaratılan yeni bir oyuna, oyuncuya farklı bir oyun oynadığını hissettirecek, daha önce deneyim edilmemiş oyun mekanikleri de eklemek gerekiyor. '
Örnek olarak Nintendo Land'ı veren Miyamoto, bu oyunun içerisine yerleştirdikleri farklı alt grup oyunların, yeni jenerasyonun gideceği yolda büyük önem taşıdığının da altını çizdi. Üstad tarafından yapılan bu önemli açıklamaların ardından, daha önce görülmemiş mekaniklere sahip, yeni bir oyun beklememek büyük hata olacaktır. Her ne kadar resmi bir açıklama gelmemiş olsa da Miyamoto'nun sözleri şimdilik büyük önem arz ediyor.
Nintendo'nun piyasaya çıkardığı yeni jenerasyon oyun konsolu Wii U, şüphesiz kimileri için biraz karışık kontrol sistemlerine sahip; özellikle ortalama bir oyuncu için alışması zaman alıyor. Miyamoto içinse yeni jenerasyon, spor ve FPS oyunlarını daha iyi hale getirmek, sadece yenilenmiş grafiklerden ya da daha gerçekçi oyun yapısından geçmiyor. Oyunlar hakkında değişimler üzerinde yakın zamanda konuşma yapan Miyamoto, konu hakkındaki düşüncelerini şu şekilde dile getirdi; 'Yeni bir platform üzerinde, farkı oyunlar hakkında çalıştığımızı duyan tüm oyun severler, hali hazırda bulunan yazılımın daha gelişmişini bekliyorlar. Nitekim değişimin ve gelişmenin tek yolu bu olmamalı. Yaratılan yeni bir oyuna, oyuncuya farklı bir oyun oynadığını hissettirecek, daha önce deneyim edilmemiş oyun mekanikleri de eklemek gerekiyor. '
Örnek olarak Nintendo Land'ı veren Miyamoto, bu oyunun içerisine yerleştirdikleri farklı alt grup oyunların, yeni jenerasyonun gideceği yolda büyük önem taşıdığının da altını çizdi. Üstad tarafından yapılan bu önemli açıklamaların ardından, daha önce görülmemiş mekaniklere sahip, yeni bir oyun beklememek büyük hata olacaktır. Her ne kadar resmi bir açıklama gelmemiş olsa da Miyamoto'nun sözleri şimdilik büyük önem arz ediyor.