Öyle Bir Oyun Ki...
Bir oyun düşünün, onun için canını veren, bebekleri açlıktan öldüren bir oyun...
Özellikle Güney Kore'de yaptığı bağımlılık yüzünden ölümlere yol açan World of Warcraft ve StarCraft II gibi popüler online oyunların yaratıcısı olan Blizzard Entertainment, bağımlılık sonucundan kaçınılamayan oyunlar üretmekle suçlanıyor.
CNN'de yer alan habere göre, Güney Kore'ye konu hakkında araştırma yapmaya giden CNN ekibi, Blizzard şirketi tarafından üretilen oyunlardan kaynaklanan bağımlılığı tedavi etmek için geliştirilen klinikler gözlemledi. Tedavi gören bağımlılıarın uyku ve yemek ihtiyaçlarını geri plana attıkları ve sürekli oyun oynadıkları belirtildi. İleri vakalarda ise günlerce dinlenmek için durmadan oyun oynayan kişilerin öldüğü söylenirken, Psikologlar oyun ya da internet bağımlılığı hakkında çıkan bu haberlere katılmıyor.
Blizzard şirketi ise yaptığı açıklamada, oyunların müzik, kitap, spor ve filmler gibi bir eğlence kaynağı olduğunu ve herhangi bir eğlence kaynağına karşı da bireylerin kişisel sorumluluğunun bulunduğunu belirtti. Oyunları oynayanların, oyun başında kalacağı süreyi kendisinin belirlediğini, küçükse ebeveynlerinin kaç saat oyun başında kalacağını belirleyerek çocuklarını muhafaza edeceğini önkabul olarak aldıklarını ve bunun üzerine oyun ürettiklerini açıkladı.
Tüm bağımlılık tartışmalarına rağmen, ABD'de internet bağımlılığı tedavi edilmesi gereken resmi bir hastalık olarak henüz tanınmadı.
CNN'de yer alan habere göre, Güney Kore'ye konu hakkında araştırma yapmaya giden CNN ekibi, Blizzard şirketi tarafından üretilen oyunlardan kaynaklanan bağımlılığı tedavi etmek için geliştirilen klinikler gözlemledi. Tedavi gören bağımlılıarın uyku ve yemek ihtiyaçlarını geri plana attıkları ve sürekli oyun oynadıkları belirtildi. İleri vakalarda ise günlerce dinlenmek için durmadan oyun oynayan kişilerin öldüğü söylenirken, Psikologlar oyun ya da internet bağımlılığı hakkında çıkan bu haberlere katılmıyor.
Blizzard şirketi ise yaptığı açıklamada, oyunların müzik, kitap, spor ve filmler gibi bir eğlence kaynağı olduğunu ve herhangi bir eğlence kaynağına karşı da bireylerin kişisel sorumluluğunun bulunduğunu belirtti. Oyunları oynayanların, oyun başında kalacağı süreyi kendisinin belirlediğini, küçükse ebeveynlerinin kaç saat oyun başında kalacağını belirleyerek çocuklarını muhafaza edeceğini önkabul olarak aldıklarını ve bunun üzerine oyun ürettiklerini açıkladı.
Tüm bağımlılık tartışmalarına rağmen, ABD'de internet bağımlılığı tedavi edilmesi gereken resmi bir hastalık olarak henüz tanınmadı.