Piknikçilere Orman Yangını Uyarısı
İnegöl Orman İşletme Müdürü Bekir Karacabey, havaların ısınması ile birlikte çıkabilecek orman yangınlarına karşı vatandaşları uyardı.

Aşırı sıcakların orman yangınlarına sebebiyet verebileceğine dikkat çeken Karacabey, "Orman yangınlarının çıkmasındaki en önemli unsur tedbirsizliktir. Piknik yapmak için ormanlık alanlara gelenler yaktıkları ateşi söndürmeden ayrılıyor ya da söndürdüklerini zannedip orayı terk ediyor. Bunlara çok dikkat edilmesi gerekiyor. Rüzgar, sönmeyen ateşi dağıtıyor. Orman yangını çabuk başlar ve hızlı yayılır. Büyük miktarda ormanlık alanlarımız zarar görür. Bunların yeniden yetiştirilmesi ise uzun zaman alıyor. Piknik yaparken daha dikkatli olunmasını istiyoruz. Ormanlara cam ve cam kırıkları atılmamalıdır. Cam, güneş ışığını bir mercek gibi çimenlere çeker. Çimenler tutuşarak yangına sebebiyet verir. Mangal küllerini söndürmeden dökmemeliyiz. Çünkü çimenler tutuşabilir. Sigara izmariti yanık olarak atılmamalı. Ormanda ateş yakmamalıyız, yakmak zorundaysak çimensiz bir alanda ateşin etrafına taş koyarak yakmalıyız. Orman içinde veya bitişiğindeki tarlalarda istenmeyen otları veya tarla anızını yakmak, gece aydınlatma için ormanda ateşle dolaşmak orman yangınlarına sebep oluyor" diye konuştu .
