Ressam Önder Aydın Sergi Açacak
Birleşmiş Ressamlar ve Heykeltıraşlar Derneği Yönetim Kurulu Başkanı ressam Önder Aydın, 13 Nisan Cuma günü Sanko Sanat Galerisi'nde resim sergisi açacak.
Ordu Perşembe'de 1955 yılında doğan Aydın, 1979 yılında Gazi Eğitim Enstitüsü Resim-İş Bölümü'nden mezun oldu. Uzun yıllar sanat eğitimciliği yapan ve çocuk kitapları resimleyen sanatçı, Birleşmiş Ressamlar ve Heykeltıraşlar Derneği yönetim kurullarında görev aldı. Uluslararası Plastik Sanatlar Derneği üyeliği, Ankara Çağdaş Sanatlar Vakfı (ÇAĞSAV) ve Yeniden Sanat Grubu, Grup Tayf'ın kurucu üyesi olan sanatçının, Ulusal ve Uluslararası Sanat Festivallerinde eserleri sergilendi.
Çalışmaları hakkında kitap, ansiklopedik sözlük, sanat dergisi, katalog ve basında çok sayıda röportaj ile değerlendirme yazıları yayınlanan sanatçı, resimlerinde Anadolu Uygarlıklarına ait heykeller, mozaikler, rölyefler, fresk ve lahitlerden esintilere yer veriyor.
Aydın'ın resimlerinde zaman kavramı yok olur. Tarihsel süreçte günümüzden geriye doğru göndermeler yapar. Fantastik ve sürrealizme yakın bir anlatım dili vardır. Evrensel Türk resminin kendi kimliğini yaratmasında Anadolu uygarlıklarının temel alınması gerektiğine inanır. Aydın'a göre Türk sanatçısının parmak izi bu topraklardaki on bin yıllık “Görsel Tarih”tir.
21 kişisel sergisi açan sanatçı, yurtiçi ve yurtdışında 250'nin üzerinde karma sergiye katıldı.
Başta Ankara Devlet Resim ve Heykel Müzesi, Kültür Bakanlığı, Ankara, Ordu ve Kastamonu valilikleri, Ziraat Bankası, Emlak Bank, Türkiye Kalkınma Bankası, Vakıfbank, Gazi Üniversitesi, Resim Heykel Müzesi, şirketler ve ABD, Fransa, Rusya gibi ülkelerdeki özel koleksiyonlarda eserleri bulunan sanatçı, çalışmalarını Ankara'da kendi atölyesinde sürdürüyor.
Yağlıboya tekniğinde resmedilmeleri zor olan bu görsel değerleri resmin arka planında figüratif veya geometrik formlarla yeniden yorumlayıp, resmi bunun üzerine inşa eden Önder Aydın, sanat anlayışı için şunları söylüyor: “Dünyanın bu kadar küçüldüğü bir çağda etkilenmemek olanaksızdır, ayrıca yararlıdır da. Çünkü etkilenme yaratıcılığın başlangıcıdır. Ancak dayatılan moda anlatımlarla yani, başkasının kimliği ile fazla dolaşamazsınız. Ülkemizde kimliksizlik sadece Plastik Sanatlarla sınırlı değildir.”
Kaynak: İHA
Çalışmaları hakkında kitap, ansiklopedik sözlük, sanat dergisi, katalog ve basında çok sayıda röportaj ile değerlendirme yazıları yayınlanan sanatçı, resimlerinde Anadolu Uygarlıklarına ait heykeller, mozaikler, rölyefler, fresk ve lahitlerden esintilere yer veriyor.
Aydın'ın resimlerinde zaman kavramı yok olur. Tarihsel süreçte günümüzden geriye doğru göndermeler yapar. Fantastik ve sürrealizme yakın bir anlatım dili vardır. Evrensel Türk resminin kendi kimliğini yaratmasında Anadolu uygarlıklarının temel alınması gerektiğine inanır. Aydın'a göre Türk sanatçısının parmak izi bu topraklardaki on bin yıllık “Görsel Tarih”tir.
21 kişisel sergisi açan sanatçı, yurtiçi ve yurtdışında 250'nin üzerinde karma sergiye katıldı.
Başta Ankara Devlet Resim ve Heykel Müzesi, Kültür Bakanlığı, Ankara, Ordu ve Kastamonu valilikleri, Ziraat Bankası, Emlak Bank, Türkiye Kalkınma Bankası, Vakıfbank, Gazi Üniversitesi, Resim Heykel Müzesi, şirketler ve ABD, Fransa, Rusya gibi ülkelerdeki özel koleksiyonlarda eserleri bulunan sanatçı, çalışmalarını Ankara'da kendi atölyesinde sürdürüyor.
Yağlıboya tekniğinde resmedilmeleri zor olan bu görsel değerleri resmin arka planında figüratif veya geometrik formlarla yeniden yorumlayıp, resmi bunun üzerine inşa eden Önder Aydın, sanat anlayışı için şunları söylüyor: “Dünyanın bu kadar küçüldüğü bir çağda etkilenmemek olanaksızdır, ayrıca yararlıdır da. Çünkü etkilenme yaratıcılığın başlangıcıdır. Ancak dayatılan moda anlatımlarla yani, başkasının kimliği ile fazla dolaşamazsınız. Ülkemizde kimliksizlik sadece Plastik Sanatlarla sınırlı değildir.”