'Bir Delinin Hatıra Defteri' 250. Kez Perde
Ankara Devlet Tiyatrosunun kapalı gişe oynayan, ''Bir Delinin Hatıra Defteri'' adlı yapıt, 250 kez perde açtı. Eserin Akün Sahnesindeki özel temsili Kültür ve Turizm Bakanı Ertuğrul Günay, Devlet Tiyatroları Genel Müdürü Lemi Bilgin, Bakanlık yetkilileri, gazete, televizyon ve ajansların Ankara temsilcileri, kültür sanat muhabirleri ile çok sayıda gazeteci izledi.
Nikolay Vasiliyeviç Gogol'un ''Bir Delinin Hatıra Defteri'', Sylvie Luneau ile Roger Coggio tarafından uyarlandı. Coşkun Tunçtan'ın Türkçeleştirdiği yapıtın proje tasarımı ve yönetmenliğini Cem Emüler üstleniyor. Eserde, 1960'lı yıllarda Türk tiyatrosunun büyük ustası Genco Erkal'ın iki farklı yorumla sahneye getirdiği ''Aksenti İvanoviç Poprişçin'' karakterini Erdal Beşikçioğlu canlandırıyor.
kişilik oyunun dekor ve giysi tasarımı Sertel Çetiner'in, ışık düzeni Seyhun Ayaş ile Zeynel Işık'ın, müzik, ses ve efekt tasarımı da Tayfun Gültutan'ın imzasını taşıyor. Gogol'un içinde yaşadığı Rus toplumunun genel yapısını ve bireylerini büyük bir dikkatle tahlil ettiği eser, yazarın birbirinden ilginç gözlemlerini yansıtması açısından önem taşıyor. Hayatın gerçeklerini kabul edemeyen ve hezeyanlar içinde olan bir adamın adım adım deliliğe giden dramını gözler önüne seren yapıtta Beşikçioğlu, sahneye kurulan özel bir vinçle seyirci karşısına çıkıyor.
Stüdyo Sahne'nin açılış oyunu olarak 4 Ocak 2008'de perde açan eser, ''Bir delinin'' tuttuğu günlükten hareketle toplum, sosyal statüler, ilişkiler ve dönemin siyasi yapısını masaya yatıran psikolojik içerikli bir başyapıt niteliğini taşıyor. Temsilin ardından gazetecilere değerlendirmede bulunan Bakan Günay, eseri yıllar önce Genco Erkal'ın yorumuyla izlediğini, yıllardır sahnelenen bu klasik yapıtın Ankara Devlet Tiyatrosu versiyonunu da sahne tekniği yönünden başarılı bulduğunu söyledi.
Günay, ''Erdal Beşikçioğlu'nun performansı gerçekten çok yüksek. Müthiş bir oyuncu olduğunu bir kez daha sergiledi'' yorumunu yaptı. Beşikçioğlu'nun eser boyunca bir vinç üzerinde sahnede olmasına atıfta bulunan Günay, ''Karlı bir kış gecesinde heyecanlı bir tiyatro oyunu izledik'' dedi. Erdal Beşikçioğlu, eserde izleyiciyle kontak kurup kurmadığını soran gazeteciye de, ''Seyirciyle fazla iletişime geçmemek istiyorum, o dünyadan kopmamak için'' yanıtını verdi.
Eserin sahnelenmesi sırasında cep telefonu çaldığını da dile getiren sanatçı, ''İki telefonumuz çaldı. Onu duydum'' diye sitem etti. Uyuyan izleyicileri görüp görmediğinin sorulması üzerine ise Beşikçioğlu, ''Onları da zaman zaman uyandırıyoruz'' dedi. Bakan Günay'ın, ''Bir şey daha sormak istiyorum. Ordulu olduğunuz doğru mu sizin?'' sorusu üzerine Beşikçioğlu, ''Evet, Ordu, Ünye, Hamidiye'' karşılığını verdi. Ordu'da da bir Beşikçioğlu ailesinin olduğunu belirten Günay, ''Çok yaygın ve geniş bir ailedir, onlardansınız diye düşündüm'' diye konuştu. Günay'ın, Ünye'ye arada gidip gitmediği yönündeki sorusunu da Beşikçioğlu, ''Arada fındığa gidiyoruz tabii'' diye yanıtladı.
Kaynak: AA
kişilik oyunun dekor ve giysi tasarımı Sertel Çetiner'in, ışık düzeni Seyhun Ayaş ile Zeynel Işık'ın, müzik, ses ve efekt tasarımı da Tayfun Gültutan'ın imzasını taşıyor. Gogol'un içinde yaşadığı Rus toplumunun genel yapısını ve bireylerini büyük bir dikkatle tahlil ettiği eser, yazarın birbirinden ilginç gözlemlerini yansıtması açısından önem taşıyor. Hayatın gerçeklerini kabul edemeyen ve hezeyanlar içinde olan bir adamın adım adım deliliğe giden dramını gözler önüne seren yapıtta Beşikçioğlu, sahneye kurulan özel bir vinçle seyirci karşısına çıkıyor.
Stüdyo Sahne'nin açılış oyunu olarak 4 Ocak 2008'de perde açan eser, ''Bir delinin'' tuttuğu günlükten hareketle toplum, sosyal statüler, ilişkiler ve dönemin siyasi yapısını masaya yatıran psikolojik içerikli bir başyapıt niteliğini taşıyor. Temsilin ardından gazetecilere değerlendirmede bulunan Bakan Günay, eseri yıllar önce Genco Erkal'ın yorumuyla izlediğini, yıllardır sahnelenen bu klasik yapıtın Ankara Devlet Tiyatrosu versiyonunu da sahne tekniği yönünden başarılı bulduğunu söyledi.
Günay, ''Erdal Beşikçioğlu'nun performansı gerçekten çok yüksek. Müthiş bir oyuncu olduğunu bir kez daha sergiledi'' yorumunu yaptı. Beşikçioğlu'nun eser boyunca bir vinç üzerinde sahnede olmasına atıfta bulunan Günay, ''Karlı bir kış gecesinde heyecanlı bir tiyatro oyunu izledik'' dedi. Erdal Beşikçioğlu, eserde izleyiciyle kontak kurup kurmadığını soran gazeteciye de, ''Seyirciyle fazla iletişime geçmemek istiyorum, o dünyadan kopmamak için'' yanıtını verdi.
Eserin sahnelenmesi sırasında cep telefonu çaldığını da dile getiren sanatçı, ''İki telefonumuz çaldı. Onu duydum'' diye sitem etti. Uyuyan izleyicileri görüp görmediğinin sorulması üzerine ise Beşikçioğlu, ''Onları da zaman zaman uyandırıyoruz'' dedi. Bakan Günay'ın, ''Bir şey daha sormak istiyorum. Ordulu olduğunuz doğru mu sizin?'' sorusu üzerine Beşikçioğlu, ''Evet, Ordu, Ünye, Hamidiye'' karşılığını verdi. Ordu'da da bir Beşikçioğlu ailesinin olduğunu belirten Günay, ''Çok yaygın ve geniş bir ailedir, onlardansınız diye düşündüm'' diye konuştu. Günay'ın, Ünye'ye arada gidip gitmediği yönündeki sorusunu da Beşikçioğlu, ''Arada fındığa gidiyoruz tabii'' diye yanıtladı.