Bitlis Belediyesi, Ramazan ayı dolayısıyla dilencilere yönelik denetimlerini arttırdı. Zabıta ekiplerince özellikle akşam saatlerinde yapılan operasyonda, Diyarbakır, Siirt, Batman ve Gaziantep illerinden geldiklerini tespit edilen ve aralarında küçük yaşta çocukların da bulunduğu dilenciler yakalandı. Zabıtalar tarafından kimlik tespiti yapılan dilenciler, Kabahatler Kanunu`na göre işlem uygulandıktan sonra memleketlerine geri gönderildi.Bitlis Belediyesi Zabıta Müdürü Oktay Güzelkaya, Ramazan ayı ile birlikte insanların manevi duygularıyla oynayan, manevi duygularını sömürerek dilencilerin özellikle iftar saatinden sonra daha yoğun görüldüğünü söyledi. Vatandaşları bu tür insanlara karşı daha dikkatli olmaları konusunda uyaran Güzelkaya "İnsanlarımız özellikle Ramazan ayında daha duyarlı oluyorlar. Adeta fakir fukaraya yardım etme yarışına giriyorlar. Fakat dilenciler vatandaşların dini duygularını istismar ediyorlar. Zabıta Müdürlüğü olarak bu tür insanlara göz açtırmayacağız" dedi.