Bakan Şimşek‘ten "Tek Hane" Vurgusu
Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, tek haneli faiz ve enflasyonun Türkiye için çok önemli kazanımlar olduğunu belirterek, ‘Bunlar çok hızlı bir şekilde heba edilebilir, eğer eski popülist yaklaşımlarla bakarsak. Çok şükür bu yarışta biz yokuz" dedi.
Şimşek, onur konuğu olarak katıldığı, "Türkiye‘de Yeni Ticaret Kanunu Işığında Ticaret Hayatının Gelecek Düzeni ve Maliye-İş Dünyası İlişkilerinde Şeffaflaşma" konulu 104‘üncü Bab-ı Ali toplantısında yaptığı konuşmada, yeni Türk Ticaret Kanununu anlattı.
Yeni kanunun özellikle Türkiye‘nin rekabet gücünü artırması anlamında çok önemli bir düzenleme olduğunu vurgulayan Şimşek, bu yasanın girişimcilerin önünü açtığını, dijital Türkiye‘nin oluşturulması yönünde önemli bir adım atıldığını söyledi.
Şimşek, "Yasa, yeni iş alanları da doğuracak. Kimilerine göre örneğin bilişim ve tescil pazarında 1,5 milyar liralık yeni bir iş hacmi oluşacak diye tahmin ediliyor. Şirketlerin genel kurulunu isterseniz internette yaparsınız, bir sürü maliyeti bertaraf edebilirsiniz" dedi.
Halkın geçmişte şu veya bu şekilde aldatıldığı, vatandaşlardan içeride ve dışarıda birtakım kaynaklar toplanıp, iyi değerlendirilmediği durumlar bulunduğunu ifade eden Şimşek, Türk Ticaret Kanununun bunun da önüne geçmede çok önemli bir adım olduğunu belirtti.
Konuşmasında dünya ekonomisindeki gelişmelere de değinen Şimşek, şunları kaydetti:
"Şu anda dünyaya baktığınızda global büyümeye ilişkin beklentilerin zayıfladığı bir döneme giriyoruz. 2011 yılının ikinci çeyreğinin başındayız, görüntü nasıl diye sorarsanız, benim gözlemlediğim dünyada büyüme beklentilerine ilişkin, en azından birkaç ay öncesine göre hakikaten kötümserlik olduğunu hissetmeye başladık, hissediyoruz, büyüme beklentileri zayıflıyor. Enflasyon beklentileri ise nispeten yüksek seyrediyor. Bunun temelinde maalesef çok yüksek petrol fiyatları, emtia fiyatları yatıyor. Hem gıda fiyatları hem enerji fiyatları son dönemlerde hızlı bir yükselişe geçti."
Petrol fiyatlarının bu yılın ilk çeyreğinde 2010‘a oranla yüzde 20 arttığını, nisan ayında bir yüzde 20 artış daha yaşandığını, bunun önemli bir şok olduğunu, bunda Ortadoğu ve Kuzey Afrika‘daki gelişmelerin büyük payı bulunduğunu vurgulayan Şimşek, "Petrol fiyatlarındaki bu artış, dünya ekonomisinde büyümeyi etkileme potansiyeli olan en önemli risktir. Petrol fiyatlarındaki artış enflasyonist beklentileri de etkiliyor" dedi.
-"TÜRKİYE‘NİN GELECEĞİ PARLAK"-
Kamu borçlarının Avrupa‘da ciddi sorun olmaya devam ettiğini, avronun bu aralar güçlü olmasının da önemli bir handikap oluşturduğunu, yükselen faizlerin Avrupa için diğer bir kaygı kaynağını teşkil ettiğini anlatan Şimşek, büyüme beklentilerinin zayıfladığı böyle bir ortamda hangi ülkede büyüme varsa, bunun aranan akçe olarak karşılarına çıktığını söyledi.
Şimşek, "Ben Türkiye‘nin bu dönemde ilgi odağı olacağına inanıyorum. Türkiye‘nin geleceği parlak, sorunları var ama büyüme çok önemli" dedi.
Büyüme olmadan borç batağından kurtulmanın imkansız olduğuna işaret eden Bakan Şimşek, "Onun için ben Türkiye‘de yatırımların artmasını bekliyorum" diye konuştu.
Ortadoğu ve Kuzey Afrika‘daki özgürlük hareketlerinin de Türkiye açısından önemli olduğunu ifade eden Şimşek, bunların kısa dönemdeki petrol fiyatları ve Türkiye‘nin pazarlarını olumsuz etkileyebileceğini belirterek, "Biz bu bölgelerin gelişmesini, daha demokratik, istikrarlı olmasını istiyoruz. Çünkü bu bölgenin en güçlü ülkesi biziz ve en fazla faydayı biz elde edeceğiz" dedi.
-"CARİ AÇIK BÜYÜK ORANDA ENERJİYLE İLİŞKİLİ"-
Cari açık sorununa işaret eden Şimşek, açığın son açıklanan verilerle yaklaşık 54,8 milyar dolar olduğunu belirterek, "Bu çok yüksek bir rakam. Bunun 40 milyar dolardan fazlası, yaklaşık 41 milyar doları doğrudan doğruya enerjiyle ilişkilidir. Yani petrol doğalgaz ve türevleri... Cari açığa baktığınız zaman Türkiye‘nin aslında enerjide dışa bağımlılığını görürsünüz. Bu konuda epey büyük bir çaba var fakat tabii ki bu günübirlik çözümler şeklinde olmuyor" şeklinde konuştu.
Enerji açığını kapatmaya yönelik çalışmalara değinen Şimşek, yenilenebilir enerji kaynaklarıyla ilgili özelleştirme ve yatırımlar gerçekleştirildiğini, yoğun çaba gösterilen nükleer enerji konusunun da Türkiye‘nin enerjide dışa bağımlılığını azaltma açısından çok kritik alanlardan biri olduğunu ifade etti.
Mehmet Şimşek, ülkede yeni petrol, doğalgaz kaynakları bulunmadığı takdirde işin kısa vadede bu açığı yönetmeye geldiğini vurgulayarak, "Ülkenin bir enerji veya döviz darboğazına girmemesi için o zaman bunu yönetmeniz lazım. Bu konuda gereken her şey yapılıyor, zaten en ufak bir sıkıntı yok" değerlendirmesinde bulundu.
Şimşek, yapılacak şeylerden birinin de Türkiye‘nin katma değeri yüksek ürünlere geçmesi olduğunu vurguladı.
-"TÜRKİYE SAĞLAM TEMELLERE SAHİP"-
Kaynak: AA
Yeni kanunun özellikle Türkiye‘nin rekabet gücünü artırması anlamında çok önemli bir düzenleme olduğunu vurgulayan Şimşek, bu yasanın girişimcilerin önünü açtığını, dijital Türkiye‘nin oluşturulması yönünde önemli bir adım atıldığını söyledi.
Şimşek, "Yasa, yeni iş alanları da doğuracak. Kimilerine göre örneğin bilişim ve tescil pazarında 1,5 milyar liralık yeni bir iş hacmi oluşacak diye tahmin ediliyor. Şirketlerin genel kurulunu isterseniz internette yaparsınız, bir sürü maliyeti bertaraf edebilirsiniz" dedi.
Halkın geçmişte şu veya bu şekilde aldatıldığı, vatandaşlardan içeride ve dışarıda birtakım kaynaklar toplanıp, iyi değerlendirilmediği durumlar bulunduğunu ifade eden Şimşek, Türk Ticaret Kanununun bunun da önüne geçmede çok önemli bir adım olduğunu belirtti.
Konuşmasında dünya ekonomisindeki gelişmelere de değinen Şimşek, şunları kaydetti:
"Şu anda dünyaya baktığınızda global büyümeye ilişkin beklentilerin zayıfladığı bir döneme giriyoruz. 2011 yılının ikinci çeyreğinin başındayız, görüntü nasıl diye sorarsanız, benim gözlemlediğim dünyada büyüme beklentilerine ilişkin, en azından birkaç ay öncesine göre hakikaten kötümserlik olduğunu hissetmeye başladık, hissediyoruz, büyüme beklentileri zayıflıyor. Enflasyon beklentileri ise nispeten yüksek seyrediyor. Bunun temelinde maalesef çok yüksek petrol fiyatları, emtia fiyatları yatıyor. Hem gıda fiyatları hem enerji fiyatları son dönemlerde hızlı bir yükselişe geçti."
Petrol fiyatlarının bu yılın ilk çeyreğinde 2010‘a oranla yüzde 20 arttığını, nisan ayında bir yüzde 20 artış daha yaşandığını, bunun önemli bir şok olduğunu, bunda Ortadoğu ve Kuzey Afrika‘daki gelişmelerin büyük payı bulunduğunu vurgulayan Şimşek, "Petrol fiyatlarındaki bu artış, dünya ekonomisinde büyümeyi etkileme potansiyeli olan en önemli risktir. Petrol fiyatlarındaki artış enflasyonist beklentileri de etkiliyor" dedi.
-"TÜRKİYE‘NİN GELECEĞİ PARLAK"-
Kamu borçlarının Avrupa‘da ciddi sorun olmaya devam ettiğini, avronun bu aralar güçlü olmasının da önemli bir handikap oluşturduğunu, yükselen faizlerin Avrupa için diğer bir kaygı kaynağını teşkil ettiğini anlatan Şimşek, büyüme beklentilerinin zayıfladığı böyle bir ortamda hangi ülkede büyüme varsa, bunun aranan akçe olarak karşılarına çıktığını söyledi.
Şimşek, "Ben Türkiye‘nin bu dönemde ilgi odağı olacağına inanıyorum. Türkiye‘nin geleceği parlak, sorunları var ama büyüme çok önemli" dedi.
Büyüme olmadan borç batağından kurtulmanın imkansız olduğuna işaret eden Bakan Şimşek, "Onun için ben Türkiye‘de yatırımların artmasını bekliyorum" diye konuştu.
Ortadoğu ve Kuzey Afrika‘daki özgürlük hareketlerinin de Türkiye açısından önemli olduğunu ifade eden Şimşek, bunların kısa dönemdeki petrol fiyatları ve Türkiye‘nin pazarlarını olumsuz etkileyebileceğini belirterek, "Biz bu bölgelerin gelişmesini, daha demokratik, istikrarlı olmasını istiyoruz. Çünkü bu bölgenin en güçlü ülkesi biziz ve en fazla faydayı biz elde edeceğiz" dedi.
-"CARİ AÇIK BÜYÜK ORANDA ENERJİYLE İLİŞKİLİ"-
Cari açık sorununa işaret eden Şimşek, açığın son açıklanan verilerle yaklaşık 54,8 milyar dolar olduğunu belirterek, "Bu çok yüksek bir rakam. Bunun 40 milyar dolardan fazlası, yaklaşık 41 milyar doları doğrudan doğruya enerjiyle ilişkilidir. Yani petrol doğalgaz ve türevleri... Cari açığa baktığınız zaman Türkiye‘nin aslında enerjide dışa bağımlılığını görürsünüz. Bu konuda epey büyük bir çaba var fakat tabii ki bu günübirlik çözümler şeklinde olmuyor" şeklinde konuştu.
Enerji açığını kapatmaya yönelik çalışmalara değinen Şimşek, yenilenebilir enerji kaynaklarıyla ilgili özelleştirme ve yatırımlar gerçekleştirildiğini, yoğun çaba gösterilen nükleer enerji konusunun da Türkiye‘nin enerjide dışa bağımlılığını azaltma açısından çok kritik alanlardan biri olduğunu ifade etti.
Mehmet Şimşek, ülkede yeni petrol, doğalgaz kaynakları bulunmadığı takdirde işin kısa vadede bu açığı yönetmeye geldiğini vurgulayarak, "Ülkenin bir enerji veya döviz darboğazına girmemesi için o zaman bunu yönetmeniz lazım. Bu konuda gereken her şey yapılıyor, zaten en ufak bir sıkıntı yok" değerlendirmesinde bulundu.
Şimşek, yapılacak şeylerden birinin de Türkiye‘nin katma değeri yüksek ürünlere geçmesi olduğunu vurguladı.
-"TÜRKİYE SAĞLAM TEMELLERE SAHİP"-
