9 Şubat Sigarayı Bırakma Günü
Malatya Sağlık İl Müdürü Hacı Bayram Zengin, "Sigaranın neden olduğu hastalıklar nedeni ile her yıl ülkemizde 120 bin, dünyada 4 milyon insan ölmektedir" dedi.
9 Şubat Sigarayı Bırakma Günü nedeniyle yaptığı yazılı açıklamada, sigaranın zararlarını bildiren Sağlık İl Müdürü Hacı Bayram Zengin, "Sigara ile kanser ilişkisinin açık olduğu kanıtlanmıştır. Sigara içenlerde kanserden ölüm oranı, içmeyenlere oranla 15-25 kat daha yüksektir. İçilen her sigaranın ömürden 12 dakika çaldığı hesaplanmıştır. Sigara içenlerde ölüm hızı, içmeyenlere oranla iki kat fazladır. Sigara içenler içmeyenlere göre ortalama 20-25 yıl daha erken ölmektedir. Sigaranın neden olduğuhastalıklar nedeni ile her yıl ülkemizde 120 bin, dünyada 4 milyon insan ölmektedir. Ülkemizde yaklaşık 24 milyon kişi sigara içmekte, sigaraya harcanan para 10 milyar doları bulmaktadır. Sigaranın neden olduğu hastalıkların tedavisi için 5 milyar dolar harcanmaktadır"ifadelerini kullandı. "MALATYA’DA 24 SİGARAYI BIRAKMA MERKEZİNDE DANIŞMANLIK YAPILMAKTADIR" İl Sağlık Müdürlüğü olarak; 4207 sayılı Kanunun 19 Mayıs 2008 tarihinde yürürlüğe girmesinden bu yana, İl tütün kontrolü çalışmaları büyük bir titizlikle ve başarıyla yürütüldüğünü bildiren Zengin, "Vatandaşlarımızın bu konudaki hassasiyetleri ve yardımları çalışmalarımıza büyük katkı sağlamaktadır. Kanun’un hayata geçirilmesini müteakiben, İlimizde vatandaşlarımızın sigarayı bırakma ihtiyaçlarında bilimsel rehberlik yapmak üzere Sigara Bırakma Poliklinikleri oluşturulmuştur. Turgut Özal Tıp Merkezi,Malatya Devlet Hastanesi, Özel Tıp Merkezleri ve Aile Hekimlikleri bünyesinde, toplam 24 Sigara Bırakma Poliklinik/Merkezi vatandaşlarımıza sigara bırakma konusunda danışmanlık hizmeti vermektedir. İleriki zamanlarda Sigara Bırakma Poliklinik hizmetleri İlçelerde de kurulacak ve hizmet yaygınlaştırılacaktır"şeklinde konuştu.
Kaynak: İHA
