Kütahya Kişgem, Moğolistan’A Örnek Olacak
Moğolistan’dan gelen bir heyet, Kütahya Kadın İş Geliştirme Merkezini (KİŞGEM) ziyaret ederek, çalışmalarla ilgili bilgiler aldı.
Moğolistanlı heyete, Belediye Başkanı Mustafa İça ve KİŞGEM Müdürü Mehmet Zenci tarafından KİŞGEM’in işleyişi hakkında bilgiler verildi.Heyetin Kütahya’daki çalışmaları memleketlerinde uygulayacakları belirtildi. Şehrin tarihi ve turistik yerlerini de gezen heyet, daha sonra kentten yarıldı.KİŞGEM NEDİR?"İş Geliştirme Merkezleri (KİŞGEM) küçük girişimcilerin iş kurmasını ve geliştirmesini destekleyen ve kolaylaştıran, dolayısı ile de işletmelerin hayatta kalma ve büyüme olanaklarını arttıran mekanizmalardır. ”İşletme kuluçkaları” veya “KOBİ fidanlığı” olarak adlandırabileceğimiz, uluslararası literatürde ”Business Incubator” olarak geçen KİŞGEM’ler bünyesinde barındırdıkları yeni işletmelere yönetim danışmanlığı desteği, finans kaynaklarına erişim imkanı, uygun koşullarda iş yeri mekanı, ortak ofis ekipmanı ve ofis hizmetleri sunarak onları besler ve en kırılgan oldukları iş kurma aşamasını sağlıklı bir şekilde aşmalarını ve büyümelerini sağlar."
Kaynak: İHA
