Beyşehir'e İkinci Fakülte Yolda
Konya`nın Beyşehir ilçesine ikinci fakülte geliyor.
Bu yıl eğitime başlayan Selçuk Üniversitesi Ali Akkanat İşletme Fakültesi`nin ardından, ikinci bir fakültenin daha açılması gündeme geldi.Alınan bilgiye göre, Yüksek Öğretim Kurulu (YÖK) Başkanlığı, 30 Kasım 2011 tarihli genel kurulunda Beyşehir`de 4 yıllık olarak faaliyet gösteren Selçuk Üniversitesi Beyşehir Ali Akkanat Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu`nun fakülteye dönüştürülmesi yönünde karar aldı. Karara göre, okulun ismi Selçuk Üniversitesi Ali Akkanat Turizm Fakültesi olacak. YÖK, aynı genel kurul toplantısında Beyşehir`de yeni bir yüksekokul kurulmasına da karar verdi. Selçuk Üniversitesi bünyesinde kurulması planlanan Beyşehir Ali Akkanat Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu ile birlikte Beyşehir`de faaliyet gösteren 2 fakülte ve 2 yüksekokul olacak.YÖK Başkanlığı`nın fakülteye dönüşüm ve yeni yüksekokul açılması yönündeki aldığı kararları, gereği için Milli Eğitim Bakanlığı`na resmi bir yazı olarak da gönderdiği öğrenildi. Öte yandan, YÖK`ün aldığı son kararlar gerek Beyşehir Ali Akkanat Kampüsü`nde, gerekse ilçede vatandaşlar tarafından memnuniyetle karşılandı.
Kaynak: İHA
