Meme kanseri en sık ölüm nedeni
2011 yılının Kadın Kanserleri Yılı olarak kabul edildiğini hatırlatan Isparta İl Sağlık Müdürü Süleyman Önal, “Meme kanseri, kadınlarda en sık görülen ve en sık ölüm nedeni olan kanser türüdür” dedi.

ERKEN TEŞHİSLE ÖLÜMLER YÜZDE 30 AZALDI
Erken tanı için üç temel yöntemin uygulandığını kaydeden Önal, sözlerine şöyle devam etti:“Erken tanı için evde kendi kendine yapılan meme kontrolleri, bir doktor tarafından yılda bir yapılan meme muayeneleri ve 2 yılda bir mamografi (meme filmi) çekimi olarak sayılabilir. Kadınların 20 yaşından sonraki dönemde, her ay memelerini kendi kendilerine muayene etmeleri gereklidir. Kendi kendine yapılacak meme muayenesinin zamanları şu şekildedir; menopoz öncesi dönemde adet bittikten sonraki 5-7. günlerde, menopoz sonrası dönemde ise her ayın aynı gününde. Meme dokusu içerisinde herhangi bir şüpheli kitle ele geldiğinde vakit geçirmeden doktora başvurunuz. Aşağıda belirtilen tabloya göre takip edilen kadınlarda kanserin çok erken dönemlerde yakalanabildiği ve meme kanserine bağlı ölümlerde yüzde 30 oranında azalma olduğu tespit edilmiştir.İlimiz hastanelerinde 2011 yılı 1. 6 aylık dönemde meme kanseri teşhis edilen kişi sayısı 52`dir. Bu sayı aynı dönemde teşhis edilen diğer kanser türlerinin yüzde 17,5` ine tekamül etmektedir. Memede ele gelen kitlelerin çoğu kanser değildir. Memede belirleyeceğiniz kitlenin niteliğini (kanser olup olmadığını) konunun uzmanı bir doktor tarafından tespit ve takip etmelidir. Anadolu Mahallesi Sosyal Tesislerinde, Isparta Devlet Hastanesi bünyesinde hizmet vermekte olan Kanser Erken Teşhis, Tarama ve Eğitim Merkezi (KETEM)`nde meme kanserine yönelik muayene hizmetleri verilmekte ve mamografi çekimleri ücretsiz olarak yapılmaktadır. Erken teşhis ile meme kanserli 10 kadından 9`u hayatta kalmaktadır.”
