Alkol tüp bebek şansını azaltıyor
Harvard Üniversitesi'nin araştırması alkol tüketiminin tüp bebek sahibi olma şansını azalttığını ortaya koydu.
Tüp bebek tedavisi sırasında haftada 1 şişe şaraba denk gelen miktarda alkol tüketen çiftlerin çocuk sahibi olma şansı yüzde 25 oranında azalabiliyor.
Araştırmada haftada birkaç kadeh şarap içen kadınlar ve hergün bir tane bira içen erkeklerde tüp bebek yöntemiyle bebek sahibi olma şansının en düşük olduğu belirlendi.
Haftada 6 birim alkol tüketen kadınlar hamilelik şansını önemli bir oranda düşürüyor. Bu oran erkeklerde yüzde 14, kadınlarda ise yüzde 18 olarak hesaplandı. Uzmanlar “Hamilelik için alkolü bırakın” diyor.
Araştırmada haftada birkaç kadeh şarap içen kadınlar ve hergün bir tane bira içen erkeklerde tüp bebek yöntemiyle bebek sahibi olma şansının en düşük olduğu belirlendi.
Haftada 6 birim alkol tüketen kadınlar hamilelik şansını önemli bir oranda düşürüyor. Bu oran erkeklerde yüzde 14, kadınlarda ise yüzde 18 olarak hesaplandı. Uzmanlar “Hamilelik için alkolü bırakın” diyor.
